163 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Dat is hier ook zo inderdaad. En nu met de Pavlik bandage zie je dat ze het ...
Ja hier precies hetzelfde! Ene beentje kan plat op de grond en het andere (nog) niet. Ben benieuwd vanaf wanneer je echt verbetering gaat zien.

2 jaar geleden

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie kindjes en de heupjes..?😊 Onze dochter draagt de Pavlik bandage nu 2 weken en ze is er nu goed aan gewend! Het is een aantal dagen even moeilijk geweest, veel huilen en spierpijn.. volgende week dinsdag hebben wij de controle om te kijken of de heup terug in de kom zit🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie kindjes en de heupjes..?😊 Onze docht ...
Wij mogen as vrijdag terug om te laten controleren over er verbetering is. Zo ja dan zijn we klaar (enkel nog jaarlijkse controle) zo niet dan ook de bandage. Ik hoop zo dat dinsdag blijkt dat de heup weer in de kom zit! En dan nog wel de bandage dragen?

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Wij mogen as vrijdag terug om te laten controleren over er verbetering is. ...
Spannend! Ik hoop voor jullie dat de bandage niet nodig is en het verbeterd is ☺️ Wij hopen het ook heel erg!! Ja, als die in de kom zit dan nog wel verder met spreiden want ze heeft ook dysplasie.. 🥺

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie kindjes en de heupjes..?😊 Onze docht ...
Fijn dat je dochtertje eraan gewend is! Die eerste dagen zijn inderdaad vervelend en dan denk je echt: hoe moet dit nog zo lang?! Maar als ze er eenmaal aan gewend zijn is het prima. Mijn dochtertje is er ook helemaal aan gewend. Beentjes lijken ook wel steeds wijder platter te kunnen, dus dat lijkt mij een goed teken :) wij moeten over drie weken terug voor de echo en hebben dan over vier weken een gesprek of we op dezelfde voet doorgaan of dat we misschien mogen afbouwen. Ik vind het nu met die warmte soms wel lastig wat ik haar aan doe, want dat harnasje zorgt denk ik ook best wel voor extra warmte. Heb nu een romper en jurkje zonder legging maar dan zit de pavlik wel direct op haar huid. Gaat tot nu toe opzich goed. Bij haar schoudertjes zie ik soms wel wat rode afdrukken van de warmte ondanks dat haar romper er nog tussen zit... Ik ga voor je duimen aanstaande dinsdag dat haar heupje in ieder geval netjes in het kommetje zit! Houd ons op de hoogte :)

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Wij mogen as vrijdag terug om te laten controleren over er verbetering is. ...
Succes vrijdag!! Hopelijk klaar voor de hitte die er van het weekend aan komt ;)

2 jaar geleden

Reactie op Tiny1990

Fijn dat je dochtertje eraan gewend is! Die eerste dagen zijn inderdaad ver ...
Spannend zeg over 3 weken! Afbouwen zou toch wel erg fijn zijn vooral met deze warmte inderdaad 🥺 vind het zo sneu voor die kleintjes in dat harnasje, zo warm inderdaad en vooral ook bij de voetjes! Ik heb sokjes afgeknipt en die heb ik om de bandjes bij haar schouders en aan de zijkanten omdat haar armpjes er tegen aan kwamen en zij allemaal schuur plekjes kreeg.. misschien dat je dat nog kunt proberen? Dat gaat hier erg goed☺️

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Spannend zeg over 3 weken! Afbouwen zou toch wel erg fijn zijn vooral met d ...
Zo wat een goed idee zeg! Heel erg bedankt! :D

2 jaar geleden

Reactie op Tiny1990

Succes vrijdag!! Hopelijk klaar voor de hitte die er van het weekend aan ko ...
Jaaa wij zijn goedgekeurd! De echo was goed en we krijgen verder geen opvolging. Wel ieder jaar controle ter monitoring.

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Jaaa wij zijn goedgekeurd! De echo was goed en we krijgen verder geen opvol ...
Wat fijn!!

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Spannend zeg over 3 weken! Afbouwen zou toch wel erg fijn zijn vooral met d ...
Wanneer hebben jullie weer controle?

2 jaar geleden

Reactie op SwanFlower88

Wanneer hebben jullie weer controle?
Aanstaande dinsdag hebben wij de echo en horen we of haar heup in de kom zit, super spannend… Wanneer hebben jullie de echo?

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Aanstaande dinsdag hebben wij de echo en horen we of haar heup in de kom zi ...
Oh dat is snel alweer! Spannend! Wij hebben geen echo meer ;) We moesten na de afspr met de orthopeed dubbel luieren, ivm li-re verschil. Rechter heupje is stugger. Qua hoeken beide heupjes iets afwijkend maar dat groeit wel goed verwacht de orthopeed. Half juli hebben we weer een afspr maar dan kan het af met lichamelijk onderzoek. Echo oid is niet nodig ;)

2 jaar geleden

Reactie op SwanFlower88

Oh dat is snel alweer! Spannend! Wij hebben geen echo meer ;) We moesten ...
Ja we hebben 3 weken de tijd gekregen om te kijken of de Pavlik zijn werk heeft gedaan.. echt heel erg spannend ja! Oh ja, excuses ik lees het nu terug inderdaad🙈

2 jaar geleden

Geen goed nieuws hier helaas.. De Pavlik heeft niet geholpen en onze dochter zal op zeer korte termijn onder narcose worden gebracht en krijgt een gipsbroek voor 3 maanden 😞

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Geen goed nieuws hier helaas.. De Pavlik heeft niet geholpen en onze dochte ...
Oh wat vervelend! Dat zal rauw op je dak zijn gekomen.

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Och jemig, dat is wel heftig en geeft wat gedoe met dagelijkse dingen enzo 🥺😟. Sneu dat het helaas zo moet…

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Oh wat vervelend! Dat zal rauw op je dak zijn gekomen.
Zeker weten..😞

2 jaar geleden

Reactie op SwanFlower88

Och jemig, dat is wel heftig en geeft wat gedoe met dagelijkse dingen enzo ...
Jaa erg sneu voor haar.. het geeft ook geen garantie dat die hierdoor wel in de kom gaat en blijft. Zo niet dan zal ze geopereerd worden en weer 3 maanden een gipsbroek krijgen. Ook is de kans aanwezig dat zij na 3 maanden gips alsnog een spreidbroek krijgt.. 3 maanden niet in badje kunnen, aanpassingen qua maxi cosi en kinderwagen en goed opletten dat zij geen koorts krijgt omdat er onder het gips smet plekken kunnen ontstaan. We gaan een onzekere tijd tegemoet 😞 volgende week vrijdag moet ze naar de anesthesist en zal ze op korte termijn onder narcose gaan, heel erg spannend…

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Agh jeetje wat onwijs vervelend voor je dochtertje maar ook voor jullie als ouders! Dat is even flink schakelen zeg. Heel hard duimen dat het na drie maanden dan goed is... Sterkte!!