163 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Lin_S
Toch! Fijn voor nu! Hoe komt het dat het gewijzigd is?
Wij hebben het even laten bezinken en nog veel informatie en ervaringen over opgezocht. In principe is de richtlijn van de Nederlandse heupafwijking vereniging dat als het na 3 weken geen effect heeft je het nogmaals met 3 weken verlengd. Ook hebben wij veel ouders gesproken die hetzelfde traject hebben gehad en waarbij de heup wel in de kom ging door de Pavlik 24/7 te dragen! Meerdere orthopeden hebben successen met deze behandeling geboekt. Je hebt namelijk kans dat als je hem even af doet voor verschonen o.i.d de heup weer uit de kom schiet en dat moet je zien te voorkomen..
Het duurt nog 3 weken tot de gipsbehandeling en tot die tijd moet zij alsnog de Pavlik dragen, wij hebben dus voorgesteld aan de arts om deze 24/7 te dragen en daar is hij mee akkoord. 3 dagen voor de gips behandeling krijgen we een echo om te kijken of hij in de kom zit! Zo ja, dan wordt de gips behandeling afgezegd.
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Wij hebben het even laten bezinken en nog veel informatie en ervaringen ove ...
Ah!! Goed dat je meer info op hebt gezocht in de richtlijn! En fijn dat de orthopeed akkoord is.
Ik hoop echt dat het het gewenste resultaat brengt!! 🤞🏻
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Wij hebben het even laten bezinken en nog veel informatie en ervaringen ove ...
Wat goed dat jullie je er zelf zo in zijn gaan verdiepen en dat de arts erachter staat dit te proberen! Zou wel echt super fijn zijn als gips jullie en jullie dochtertje bespaard blijft!! In ieder geval alles aan gedaan dan.
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Hebben jullie inmiddels alweer controle gehad? En hoe gaat het met jullie d ...
Ah lief dat je er na vraagt! Ze doet het onwijs goed ermee, had ik trouwens niet gedacht. Ze is gewoon nog vrolijk wat ze voorheen ook was, en wat iedereen zegt als ouder heb je er last van, dat is het meerdeels ook. Over 2 weken echo weer dus ben heel benieuwd. En bij jou??
2 jaar geleden
Reactie op Lisa2404
Ah lief dat je er na vraagt! Ze doet het onwijs goed ermee, had ik trouwens ...
Wat fijn! Ons dochtertje is ook gewoon haar zelf er mee en heel vrolijk. Ik had het ook niet gedacht inderdaad🙈 ze passen zich zo gauw aan..☺️
Spannend over 2 weken zeg!!
Wij hebben 2 weken geleden een echo gehad na 3 weken Pavlik, helaas bleek haar heup toen niet in de kom te zitten en staat er nu voor volgende week vrijdag een ingreep gepland en zal ze 3 maanden in het gips moeten.. We hebben alleen het voorstel gedaan om de behandeling met de Pavlik voor 3 weken te verlengen en dan 24/7 dragen (onder de kleding) in de hoop dat de heup dan wel in de kom gaat, dit weten wij a.s vrijdag dan hebben we weer een echo🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Hebben jullie de echo al gehad? En hoe gaat het nu met je dochtertje?😊
Wat lief dat je ernaar vraagt! Toevallig vanmiddag de echo gehad. Het was wel een beetje bijzonder. Vorige keer rechterheup 65 graden en linkerheup 53 graden. Nu rechts 64 (dus gewoon hetzelfde gebleven) maar links 69 (!!) graden Opzich natuurlijk heel mooi nieuws al was de radioloog ook enigszins verbaasd. Ik dacht ooit te hebben gelezen dat een vooruitgang van 2 tot 3 graden per maand 'normaal' is dus had deze vraag op Facebook heupdysplasie gesteld maar heb nu reacties van ouders waarbij hun kinderen ook zo een enorme progressie maakten, dus dat geeft me wel iets meer vertrouwen dat de metingen goed zijn gedaan. Pas volgende week woensdag het gesprek met de orthopeed dus tot die tijd maar gewoon de pavlik omhouden. Ben erg benieuwd!
Voor jullie erg spannend aanstaande vrijdag. Ga voor jullie duimen dat haar heupje in de kom zit en haar een operatie bespaard blijft... Is het een beetje te doen die pavlik aanhouden met het verschonen? Geen geïrriteerd huisje bij haar beentjes?
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Wat fijn! Ons dochtertje is ook gewoon haar zelf er mee en heel vrolijk. Ik ...
Aggg jeetje dat is wel heftig zeg.. hopelijk helpt het je nu met 24/7 de pavlik te dragen dat ze dan niet in het gips hoeft.. spannend vrijdag!!! Laat het je hier weten? Duim mee voor je!!
2 jaar geleden
Reactie op Tiny1990
Wat lief dat je ernaar vraagt! Toevallig vanmiddag de echo gehad. Het was w ...
Ik heb het gelezen inderdaad in de groep, echt bijzonder zeg maar ik las inderdaad meer positieve verhalen 🤩 hartstikke goed!! Zelfs een kindje met luxatie waarvan het na 3 weken goed was 😯 Duimen hier🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Ja het gaat goed met het 24/7 dragen! We houden het goed in de gaten, doen iedere dag talkpoeder in haar knieholtes etc om plekjes tegen te gaan. En we hebben een 2e Pavlik waardoor we haar ook een frisse aan kunnen doen☺️ tot nu toe gaat het goed zo!
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Hebben jullie inmiddels al een echo gehad?
Nee a.s. vrijdag hebben wij de echo.
Vorige week bij de orthopeed geweest. Nou hadden net zo goed niet kunnen gaan, want hij keek naar m'n zoontje en zei; die ziet er goed uit, zn beentjes kan hij goed bewegen, ik denk niet dat er wat aan de hand is. We doen wel een echo omdat moeder het ook heeft gehad maar dat zouden we sowieso doen. En dan een week later krijgen we telefonisch de uitslag. Hij verwacht niet dat mn zoontje moet spreiden.
Ik vroeg ook hoe dat kon met zulke verschillende been en bilplooien. Haalde hij z'n schouders op, en zei dat dat vaker voorkomt.
Wat een gedoe zeg! Als het via de normale weg (eerst controle echo) was gegaan wisten we nu al meer.
De consultatie arts heeft voor niks zitten stressen. De orthopeed verklaarde dat dat de onwetendheid is van zo'n arts. Ze zien iets en maken meteen melding, terwijl er soms niks aan de hand is 🙄
Als mijn zoontje moet spreiden, moeten we toch een aparte afspraak maken met de gipskamer. Dus nog steeds geen kinderstoel gekocht omdat ik eerst wil weten of hij moet spreiden of niet.. lekker handig bezig hé!
2 jaar geleden
Reactie op Zwangervande4e
Vorige week bij de orthopeed geweest. ...
Jeetje wat een verhaal. Wat een bijzondere uitspraken van de orthopeed.. zonder echo kan hij ook niet zulke uitspraken doen! Ik ben benieuwd naar de echo morgen. Wij krijgen bij iedere echo direct in de echo kamer al de uitslag te horen dus ik hoop voor jullie dat er iets meer duidelijkheid is morgen! Laat je het weten?
Wat betreft de kinderstoel dat begrijp ik! Mocht hij wel moeten spreiden, de Ding Nemo kinderstoel is erg fijn en past goed met een spreidbroekje!
2 jaar geleden
Reactie op Zwangervande4e
Vorige week bij de orthopeed geweest. ...
Oh, das wel opvallend dat die zulke uitspraken doet voorafgaand aan de echo dan..? Daar kan je het het beste op zien lijkt me? (Of röntgen). Afwachten!