163 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Jeetje wat een verhaal. Wat een bijzondere uitspraken van de orthopeed.. zo ...
Nou ik voelde me echt niet serieus genomen, maar aan de andere kant zonder echo kan hij ook geen diagnose stellen. Ik denk dat het aan het ziekenhuis ligt hoe alles geregeld wordt. Deze orthopeed heb ik ook bij mn dochter gehad, daar kwamen we voor een pijnlijke voet die maar niet overging, kwamen we met een gipsbeen buiten. Daarna nooit geen last meer van d'r voet gehad. Dus ergens geloof ik hem wel, maar tkomt zo raar over. Bij jullie ook spannend zeg! Wat goed dat jullie zo voor jullie meisje in de bres springen wbt verlengen pavlik! Hopelijk helpt het 🤞 gelukkig weten de kleintjes het later niet meer te herinneren, maar voor de ouders is het zwaar.. Bedankt voor de tip! Ik had het op de Facebook groep ook al gezien, daar staan echt handige tips op hè! Ook voor jullie straks als het wel een gipsbroek wordt zijn er daar lotgenoten die jullie er doorheen kunnen loodsen met ervaringsverhalen en hopelijk gouden tips😉

2 jaar geleden

Reactie op Zwangervande4e

Nou ik voelde me echt niet serieus genomen, maar aan de andere kant zonder ...
Kan me voorstellen dat je je niet serieus voelde genomen! Hij kan inderdaad geen diagnose stellen zonder echo of foto.. Ja echt heel spannend, morgenochtend weten we of het heeft geholpen of niet.. voor de ouders is het zeker wel even zwaar 😔 De Facebook groep is echt heel fijn! Aan de hand van de tips daar ook die stoel aangeschaft haha en voor de eventuele gipsbroek ook al vele tips gekregen!

2 jaar geleden

Helaas niet het nieuws waar we op gehoopt hadden, de heup zit helaas nog steeds niet in de kom.. ze zal dus volgende week de ingreep krijgen en daarna 3 maanden in het gips😔

2 jaar geleden

Update. Ze heeft haar echo gehad. En ze hebben geen afwijkingen kunnen vinden.

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Helaas niet het nieuws waar we op gehoopt hadden, de heup zit helaas nog st ...
Wat een tegenvaller! Dus toch een gipsbroek.. sterkte ermee zeg! Hier de echo gehad, en alles metingen waren binnen de marches.. dus geen spreidbroek is de verwachting. Alleen moet de orthopeed dit nog bevestigen, die belt binnenkort. Maar de radioloog zag geen afwijkingen. Blijkbaar kan het dus dat het aan de buitenkant er zo uitziet, maar dat er geen afwijkingen op de echo te zien zijn!

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Hè jeetje dat is echt balen :( jullie hebben er wel alles aan gedaan! Veel sterkte volgende week en de komende tijd! Hoop dat het meevalt en jullie dochtertje zich weer net zo snel aanpast als met de pavlik.

2 jaar geleden

Reactie op Zwangervande4e

Wat een tegenvaller! Dus toch een gipsbroek.. sterkte ermee zeg! Hier de e ...
Dank je wel! Wat fijn dat de echo er goed uit zag!

2 jaar geleden

Reactie op Tiny1990

Hè jeetje dat is echt balen :( jullie hebben er wel alles aan gedaan! Veel ...
Ja flink balen.. we hebben er inderdaad alles aan gedaan dus het is helaas niet anders.. Dank je wel! Wel balen dat het een dag na de operatie flink warm gaat worden 😩

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Ahhh gosh! Echt niet fijn zeg. Heel veel sterkte maar komt goed! Ze passen zich snel aan dat weetje zelf ook maar toch het is niet fijn

2 jaar geleden

Iemand tips.. we hebben vandaag te horen gekregen dat onze zoon een kleine afwijking heeft in zijn linkerheup 😥 vanmiddag leek het allemaal prima te gaan met de pavlik.. maar nu met slapen is hij al 4 x huilend wakker geworden, heb hem maar uit gedaan omdat ik het gewoon te zielig vind.. maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling.. ik weet het even niet meer, iemand tips??

2 jaar geleden

Reactie op Svnv

Iemand tips.. we hebben vandaag te horen gekregen dat onze zoon een kleine ...
Hi! Wat vervelend dat je zoontje een Pavlik moet dragen.. onze dochter moest de eerste paar dagen ook erg wennen (2/3 dagen). Hoe sneu ook maar je moet er even doorheen, hoe eerder je er van af bent hoe beter.. wij gaven de eerste 2 dagen zetpil (spiegel opgebouwd) en deden een opgerolde XL hydrofieldoek onder haar benen (tegen de billen aan) zodat de beentjes daarop konden leunen, na een aantal dagen hebben we die doek wel weg gelaten om de Pavlik zijn werk te laten doen. Het is even rot, maar het komt echt allemaal goed! Na die paar dagen zijn ze er aan gewend, kindjes passen zich heel snel aan. Voor nog meer tips en ervaringen kun je ook lid worden van de Facebook groep: Heupdysplasie bij jonge kinderen Succes!! Het komt goed ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Lisa2404

Ahhh gosh! Echt niet fijn zeg. Heel veel sterkte maar komt goed! Ze passen ...
Dank je wel!! Klopt inderdaad.. we moeten er even doorheen 😣

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Hi! Wat vervelend dat je zoontje een Pavlik moet dragen.. onze dochter moes ...
We komen er wel! Kan het gewoon niet zo goed aan horen als die huilt.. breekt echt me hart.. ga vanavond proberen met de hydrofiele luier! Niet eens aan gedacht haha.. overdag heeft die nergens last van en dan in de avond begint die heel erg te bewegen en dan begint die te huilen.. zo sneu😥

2 jaar geleden

Reactie op Svnv

We komen er wel! Kan het gewoon niet zo goed aan horen als die huilt.. bree ...
Ik begrijp je helemaal, ik heb ook al heel wat tranen gelaten de afgelopen Pavlik periode 😣 het schijnt inderdaad in de avonden/nachten erger te zijn de eerste paar dagen, vandaar ook de doek ter ondersteuning ☺️ ik hoop dat jullie zoontje er gauw aan gewend is! Ons meisje krijgt vrijdag gips, sinds gisteren de Pavlik af omdat hij zijn werk niet doet. Sinds vannacht half5 tot net is ze ontroostbaar geweest.. contact gehad met het ziekenhuis en andere ouders. Omdat zij het zo gewend was om in spreidstand te zitten en hij toch wat ondersteuning geeft ondanks dat die niks doet voor de heup, heeft ze spierpijn zonder de Pavlik waardoor ze zo verdrietig is 😔 we hebben de Pavlik nu maar weer aan, wel losser dan normaal en doen hem een aantal keer per dag even af tot aan de ingreep van vrijdag. Ze wennen er dus zo aan dat cold turkey stoppen niet verstandig is.. 😣

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Ik begrijp je helemaal, ik heb ook al heel wat tranen gelaten de afgelopen ...
Ach gerumm! Wat zielig zeg nou hopen dat het snel beter gaat! Had ze een erge afwijking als ik mag vragen? 😥

2 jaar geleden

Reactie op Svnv

Ach gerumm! Wat zielig zeg nou hopen dat het snel beter gaat! Had ze een er ...
Ja haar hele heup ligt uit de kom.. en na 6 weken Pavlik is die helaas niet in de kom gegaan. Ze gaan hem vrijdag handmatig onder narcose in de kom duwen en krijgt dan 3 maanden een gipsbroek 😞

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Ja haar hele heup ligt uit de kom.. en na 6 weken Pavlik is die helaas niet ...
Oh jeetje wat erg zeg😥 heel veel succes vrijdag! Hoop dat ze er niet heel veel last van gaat hebben..

2 jaar geleden

Reactie op Svnv

Oh jeetje wat erg zeg😥 heel veel succes vrijdag! Hoop dat ze er niet heel ...
Dank je wel!!☺️

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Dank je wel!!☺️
Hoe gaaat het met jullie en de kleine?

2 jaar geleden

Even een update: onze kleine meid mag afbouwen met de pavlik. Alleen snachts nog om en over zes weken dan terug voor controle. Echt heel fijn!! @srm93 heel veel sterkte en succes vandaag!