163 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Tiny1990

Even een update: onze kleine meid mag afbouwen met de pavlik. Alleen snacht ...
Wat een super goed nieuws! Heel fijn🤩 Dank je wel! Ons meisje ligt nu op de OK..😪

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Wat een super goed nieuws! Heel fijn🤩 Dank je wel! Ons meisje ligt nu op ...
Hoe is het gegaan?

2 jaar geleden

Hier ook een update; met dubbel luieren zijn de heuphoeken niet veranderd, mobiliteit wel beter en li/re verschil is kleiner. Het is een grensgeval. De orthopeed streeft naar een “10” wat betreft de heupen, dus wil wel behandelen maar is dus niet “extreem noodzakelijk” zegmaar. Hij heeft een Visser-spreidbroekje voorgeschreven enkel voor de nacht. Maar ook; mochten jullie slapeloze nachten hebben van een krijsend kind, dan stop je ermee. Dus meer van; we proberen de heuphoeken te verbeteren, mocht dat niet gaan dan is dit (met een “7”) ook Okee… Dusja :)

2 jaar geleden

Ik ben afgelopen maandag met mijn dochter terug geweest voor echo en afspraak met de orthopeed na 6 weken Pavlik. Ze is van 54 graden naar 59 graden gegaan met haar rechter heup. Haar linker heup is 63 graden. Het moet 60 graden zijn dus moet ze nu weer 6 weken in een spreider😣 ben er echt wel chagerijnig over aangezien het maar 1 graden verschilt😤 heb nu voor mezelf besloten om de spreider alleen in de nacht aan te doen omdat ik echt denk dat het gaat remt in haar ontwikkeling. Het is soms zo lastig om te bepalen waar je goed aan doet😕

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Hoe is het gegaan?
Ze heeft het hartstikke goed gedaan maar het was verschrikkelijk.. ik bespaar je de details 🥺💔 haar heup zit gelukkig nu in de kom, het was wel complex, de kom lag naar achteren richting de rug (dat was met de Pavlik dus nooit gelukt) en omdat zij korte bovenbeentjes heeft (ze is klein) was het wel even lastig. Het is nu aftellen tot 11 oktober dan mag het gips (+ stok tussen dr benen) er af.. en blijven duimen dat de heup überhaupt deze 3 maanden in de kom blijft zitten anders wordt het alsnog een operatie🥺

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Ze heeft het hartstikke goed gedaan maar het was verschrikkelijk.. ik bespa ...
Aghh wat zal het voor jullie als ouders pittig zijn. Je moederhart breekt gewoon. Iedereen kan nog zo hard zeggen dat je het doet zodat je kindje in de toekomst geen heupproblemen krijgt, maar daar heb je op dit moment helemaal niets aan. Wat een kanjer dat ze het zo goed gedaan heeft! Ik duim voor jullie dat ze er na 11 oktober vanaf is. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie!!

2 jaar geleden

Reactie op Wendy6721

Ik ben afgelopen maandag met mijn dochter terug geweest voor echo en afspra ...
Hè get dat is balen op 1 graad na... Jammer dat ze dan niet voorstellen om over twee weken een echo te doen. Zou je dat niet kunnen vragen?

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Ze heeft het hartstikke goed gedaan maar het was verschrikkelijk.. ik bespa ...
Wat een ellende! Hopelijk is het vanacht goed gegaan en valt de pijn mee. We tellen allemaal heel hard mee af naar 11 oktober! 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Tiny1990

Aghh wat zal het voor jullie als ouders pittig zijn. Je moederhart breekt g ...
Het breekt je zeker weten.. hoe zo’n kleintje uit de narcose komt is echt hartverscheurend + de nasleep er van😔 wij hopen dat dit de eerste en laatste keer was.. Dank je wel!!🤗

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Wat een ellende! Hopelijk is het vanacht goed gegaan en valt de pijn mee. W ...
De nacht is niet heel goed gegaan, ze schrikt steeds om de 5/10min in paniek wakker.. nasleep van de narcose 😪 ze heeft zoveel stress ervaren gisteren, ik hoop dat ze gauw weer wat haar zelf is

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

De nacht is niet heel goed gegaan, ze schrikt steeds om de 5/10min in panie ...
Wat sneu! En ook zo zwaar voor jullie! Ik hoop dat ze snel weer de oude wordt. Dikke knuffel!

2 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie kindjes? Wij moeten volgende week weer een echo, hopelijk dan alleen snachts had de ortopeed het over, dus even afwachten nog.

2 jaar geleden

Ga 23 aug voor foto echo heupen, ze voelen iets niet en ze is te flexibel🤔 naja ga het afwachten dus lees vraag even mee

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

De nacht is niet heel goed gegaan, ze schrikt steeds om de 5/10min in panie ...
Hoe gaat het nu?

2 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt!🤗 Het gaat nu gelukkig goed! De eerste week was erg pittig, ze was ontzettend verdrietig dus dat was lastig voor ons allemaal.. inmiddels hebben we ons vrolijke meisje weer terug🥰 het is soms alleen lastig wat betreft hapjes en krampjes. Ze mag geen voedsel wat darm gassen veroorzaakt maar goed haar darmen moeten sowieso wennen aan de hapjes waardoor ze soms kramp krijgt en dan kan ze natuurlijk niet lekker met dr beentjes bewegen, dat is wel erg sneu!

2 jaar geleden

Reactie op Cindy30

Ga 23 aug voor foto echo heupen, ze voelen iets niet en ze is te flexibel🤔 ...
Spannend, succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Lisa2404

Hoe gaat het met jullie kindjes? Wij moeten volgende week weer een echo, ho ...
Fijn als jullie over mogen naar alleen ‘s nachts spreiden! Wij hebben volgende week de eerste echo controle met gips, ze draagt hem dan 3.5 week. Erg spannend want we hopen natuurlijk dat de heup nog in de kom zit 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op SRM93

Fijn als jullie over mogen naar alleen ‘s nachts spreiden! Wij hebben volge ...
Jaaa jeetje echt niet fijn voor jullie! En vooral nu met de warmte he, en als die nou niet in de kom zit? Zo zielig voor die kleintjes he, maar goed voor het goede doel, Laten we duimen🙏🙏

2 jaar geleden

Reactie op Lisa2404

Jaaa jeetje echt niet fijn voor jullie! En vooral nu met de warmte he, en a ...
Ja die warmte is echt niet te doen met het gips.. we moeten ook zoveel mogelijk binnen blijven met echt warme dagen i.v.m smet plekken 😩 We hebben ook een airco aangeschaft om het iets dragelijker te maken voor haar! Als die niet in de kom zit gaat het gips er af en zal ze geopereerd worden en dan weer 3 maanden gips. Het kan ook nog zijn dat die deze 3 maanden wel in de kom blijft maar zodra het gips er af gaat de heup er alsnog uit schiet. Ook dan zal ze geopereerd worden en weer gips krijgen.. het blijft een spannende periode en een heel onzeker traject!

2 jaar geleden

Mijn dochter, inmiddels 2,5 jaar, had in stuit gelegen en waarna een heupdysplasie ontstond. Bij 3 maanden een echo gehad en ook zij was een twijfelgeval. Bij haar hebben ze het wel direct aangepakt en een spreidbroekje gegeven. Ze heeft 6 weken na het krijgen van het spreidbroekje een nieuwe afspraak gekregen. Het broekje heb ik uiteindelijk maar dik 2 weken laten dragen in verband met de hitte. Bij de controle na 6 weken was alles rechtgetrokken. Zij is uiteindelijk op controle geweest met 1 jaar en 2 jaar.