9 Reacties

één jaar geleden

Hier sinds zomertijd op 1 slaapje. Dus het kan zeker dat hij daar aan toe is. Is het een idee om die 5u op te rekken? Lukt het om hem er niet direct uit te halen? Misschien draait hij zich om en valt dan weer in slaap. Tijdens overstap van 2 naar 1 moest mijn zoontje ook wennen, hij was dan ook eerder moe dan dat hij naar bed ging. Maar dan ging ik nog wat anders doen om hem te prikkelen of bijv nog een rondje wandelen, valt hij niet in slaap maar kost ook weinig energie :)

één jaar geleden

Reactie op SandraSvdC

Hier sinds zomertijd op 1 slaapje. Dus het kan zeker dat hij daar aan toe i ...
Ja, laat m vaak liggen tot half 6 a 6 uur. Ligt eraan hoe gortig het huilen wordt.. hij is ook nog moe als hij wakker wordt. Misschien moet ik hem maar wakker zien te houden dan. Haha, alleen kan ik dan weinig ondernemen want van fietsen wandelen of autorijden valt hij dan direct in slaap. En van dat moe zijn wordt ie ook chagrijnig 😂. Niet echt gezellig.

één jaar geleden

Ik weet niet hoelang je je zoontje in de ochtend laat slapen, maar je kan proberen om in de ochtend na een 30/45 minwakker te maken. Dan heeft ie een powernap gedaan en lukt het misschien wel om daarna om 12.30/13.00 een lange dut te doen. Wij doen dat bij ons dochtertje als ze echt moe is in de ochtend.

één jaar geleden

Reactie op Suus2505

Ik weet niet hoelang je je zoontje in de ochtend laat slapen, maar je kan p ...
Wij zijn ook over op 1 dutje en heel soms gaat ie inderdaad in de ochtend ff voor een powernap naar bed. Zoals ik hier al eens las: “om de huil er ff af te halen”. Je kunt dan misschien ook op dat moment even wandelen, want dan slapen ze vaak toch iets anders dan in bed. Ff de oogjes toe, niet te lang en daarna weer actief dingen aanbieden. Het is even een paar dagen wat meer aandacht en moeite in steken, maar eenmaal de stap gemaakt was hier echt een verademing qua slaap. Als ie om 5:00 uur wakker is, krijg je hem dan met een speen/knuffel en een paar lieve woordjes nog weer in slaap? Hier wordt ie ook wel eens wakker, omdat t bijv wat lichter is als t raam iets verder open is. Dan ga ik naar hem toe, geef hem speen en knuffel. Evt geef ik hem zelf nog een knuffel als ie aan de rand staat. Dan zeg ik dat papa en mama nog lekker slapen en dat B ook nog even slapen mag. Dat al zn knuffels nog slapen. Dan gaat ie vaak nog wel ff liggen. Dan benoem ik dat ik het lekker even donker maak en zn muziekje aanzet. Vaak valt ie dan nog wel eventjes in slaap.

één jaar geleden

Oke ga ik proberen! Nu wilde ik even in het bos gaan wandelen, zo'n 10 min rijden maar hij is al in slaap gevallen. 07.30 uur. Zegt denk ik wel iets over dat hij moe is. En dat het dus echt lastig is om hem tot de middag wakker te houden. Maar ik ga hem over een half uurtje wakker maken en vanmiddag nog ns. Haha, ik zit gewoon een beetje te wachten op die ene dag dat hij 7 uur wakker wordt en hij het goed volhoud. Komt vanzelf denk ik.. tot die tijd maar powernaps in de ochtend.

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Oke ga ik proberen! Nu wilde ik even in het bos gaan wandelen, zo'n 10 min ...
Hij lijkt inderdaad wel echt moe dan! Slaapt ie ‘s nachts verder wel goed? Hier had ie ook echt een fase van 6:00 uur wakker (iets acceptabeler dan 5..) en zo in enen was t weer 7:00 uur of zelfs half acht. Vanochtend voor t eerst weer voor 7. We hebben niks veranderd, dus het trekt soms zo in een keer bij.

één jaar geleden

Ja hij slaapt de hele nacht door! Het wordt maar even aan knooien en per dag zien totdat 1 dutje echt lekker loopt 🙂

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Ja hij slaapt de hele nacht door! Het wordt maar even aan knooien en per da ...
Dat is een mooie insteek! En als ie er echt aan toe is, zul je denk ik gauw genoeg merken dat ie lekker in t ritme komt. Dat was hier althans: we gingen van vroeg wakker, rommelige nachten, drama bij middagdutje en bij het ‘s avonds slapen ➡️ 1 goede dut, prima ‘s avonds naar bed (wel ook een wat uitgebreider bedritueel toegevoegd met boekje lezen etc) en ook overdag steeds beter volhouden! Nu zitten we op 2x 5 uur wakkertijd. Maar hebben dat in t begin ook niet gehaald. Dan was t ‘s ochtends 4 uurtjes en ‘s middags ook zoiets. Ging ie tijdelijk wat vroeger naar bed ‘s avonds.

één jaar geleden

Herkenbaar je verhaal! Bij ons was vijf uur wakker worden dus omdat hij oververmoeid was. Dus toch weer terug gegaan naar 2 dutjes. En dat werkte! Nu doen we het om de dag ene dag 2 dutjes andere dag 1.