9 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons deden ze echt met de ouders zoeken naar een oplossing. Je kan natuurlijk ook gewoon langs gaan om te voeden als dat mogelijk is. Wij hadden ook een meisje, kreeg haar flesje eerst met een lepeltje (heel veel werk, maar ze moest toch drinken) en uiteindelijk verschillende flessen geprobeerd en daaruit kwam een beste

4 jaar geleden

Bij ons is het ongeveer hetzelfde gegaan. Onze dochter is 18 weken oud. Met 6 weken begonnen met fles aanbieden. Ging een aantal weken prima. Door drukte niet meer dagelijks aangeboden, vanaf 3 maanden weigerde ze de fles. Ze kauwde op de speen van de fles en duwde deze met haar tong naar buiten. Op de opvang 3 weken geleden hebben ze echt geduld met haar gehad. Van alles geprobeerd. Muziekje, donkere ruimte, veel tijd genomen. Zo heeft ze gelukkig wel wat gedronken. Ondertussen hebben we allerlei soorten flessen geprobeerd. Sinds een week drinkt ze uit een trainer tuitbeker van mam. Dat gaat gelukkig goed. Ook op de opvang waren ze tevreden met deze oplossing.

4 jaar geleden

Ik sprak laatst een mama die moest stoppen met borstvoeding geven en haar kindje accepteerde geen fles. Ze heeft toen onderstaande fles gekocht en daar dronk der kindje wel ineens uit. Misschien heb je er iets aan https://bottle.mimic.nl/products/babyfles-165ml?currency=EUR&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=EAIaIQobChMIkfbY0qCx-AIV-oxoCR04IAtoEAQYASABEgLwe_D_BwE

4 jaar geleden

Je zou dit ook op het kdv kunnen vragen! Dat is helemaal niet gek hoor. Ik werk op een kdv op de babygroep en wij nemen echt de tijd voor kinderen die dit lastig vinden. We proberen vanalles. Vaak krijgen we het ook wel voor elkaar trouwens. Kan je geen bv komen geven?

4 jaar geleden

Onze meid had opeens dat ze niet meer uit de fles dronk, ben 3 keer naar kdv gegaan om te voeden. We hebben een MAM fles gekocht en die wou ze wel. Nu drinkt ze ook weer uit de normale fles.

4 jaar geleden

Mijn dochter weigerde de fles ook toen ik weer moest beginnen met werken. Ben 2x heen geweest om te voeden. Een van de medewerkers heeft toen geprobeerd haar in der slaap te voeden en dit werkte. Ze lag in de hangmat en dronk terwijl ze sliep. Had ondertussen al meerdere flesjes aangeschaft, maar met de lansinoh fles is het uiteindelijk weer gelukt om haar normaal te laten drinken. Nu drinkt ze overigens ook weer uit de difrax of mam fles.

4 jaar geleden

Ik zelf heb vroeger dus nooit uit een fles gedronken. Pas toen ik uit een tuitbeker kon drinken. De kinderopvang had tegen mijn moeder gezegd dat ze elke baby aan de fles kregen bij hun. Maar mooi niet dus. Na een paar uur belde ze m’n moeder op of ze lang wilde komen. Dus mijn moeder is iedere dag tussendoor naar de opvang gekomen om mij borstvoeding te geven. Want niks hielp. Ik zelf had om dit te voorkomen van te voren al een fles gekocht die heel erg veel op de borst lijkt. Zodat het verschil zo klein mogelijk is. Zo iets had mijn moeder toen niet. Misschien dat dat nog kan helpen. Ik heb een comotomo flesje. Komt uit Denemarken. Ik vind die echt super fijn. Manier van aanhappen en drinken is hetzelfde als aan de borst. Kwa vorm lijkt het er ook op en de fles voelt een beetje zacht aan, zodat het een beetje op je huid lijkt waar ze vaak aan friemelen tijdens het drinken.

4 jaar geleden

Ik reageer eigenlijk nooit, maar ik heb exact dit gehad. Hadden echt al weken alles uit de kast gehaald. 1 consult met “volmondig logopedie” via videobellen, die kwam ik tegen via Google, een geplande 4 dagen flestraining waar ik héél erg tegenop zat, tot huilens aan toe, maar op dag 1 was het opgelost. sindsdien ook geen problemen meer gehad. Je mag me een berichtje sturen als je wat meer wil weten.. het komt goed! Echt!

4 jaar geleden

Wij waren in week 5 begonnen met oefenen: ging prima. Twee weken voor ik weer startte met werken weigerde mevrouw opeens 🙈 de opvang deed er heel relaxed over: ze gingen wel het een en ander proberen qua houdingen en trucjes. En dat ging goed! De ene dag wat beter dan de andere dag, maar ik ben nog nooit gebeld met de vraag te komen voeden. Ik vond het destijds zo geruststellend dat ze totaal niet onder de indruk waren van het probleem 👍🏼