Ik heb lang getwijfeld of ik wel een topic zou openen want wat wil ik er eigenlijk mee bereiken? Ik weet het niet, misschien lekker van me afschrijven en herkenning?
Mijn dochter bijna 15 maanden is niet te genieten de laatste 4 weken. En ik bedoel met alles: elke keer huilen om echt niks, opgetild willen worden, niet willen eten (ik zet het voor haar neer en ze gooit het direct op de grond) niet zelf willen spelen, het slapen is drama.
Om even verder te gaan op het slapen:voorheen sliep ze in de ochtend 3 uur, maar moest het dan volhouden van ongeveer 13:00 tot 19:00. Inslapen ging altijd goed maar snachts altijd wakker meerdere keren. Nu hebben we sinds zaterdag haar slaapschema omgegooid en probeer ik sochtends alles te doen zodat ze smiddags rond 12:30 naar bed gaat. Dit is een paar keer goed gegaan. Het inslapen savonds gaat nu moeizaam, veel gehuil en gegil en ik moet volhouden ik weet het. Maar de nachten zijn nog steeds niet goed. Nog steeds continu wakker. De enige die haar stil krijgt is Bing.
Mijn vriend en ik zitten er zo doorheen samen en weten het gewoon niet meer. Mijn moeder was onze standaard oppas, helaas heeft zij begin maart een herseninfarct gekregen. Wij hebben momenteel geen enkele mogelijkheid om er samen op uit te gaan. Ik mis mijn vriend zo erg. We hebben samen ook veel gesprekken omdat wij elke keer in de nacht lelijk doen tegen elkaar, gewoon door moeheid..
Overdag proberen we zoveel mogelijk naar speeltuinen of monkeytown te gaan en dan is het hartstikke gezellig. Gister had ik een breakdown. We waren even in de stad en ze werd zo woest in de kinderwagen dat ik haar eruit moest halen. Helemaal overstuur en niet gedragen willen worden. Ik kon het niet meer en ik zei tegen mijn zus dat ik zo snel mogelijk weg wilde. Eenmaal bij de auto kreeg ik haar niet in de autostoel, ze strekte zich uit met veel gehuil en gegil. Ik ben tegen haar uitgevallen en ik heb tegen haar geschreeuwd 😢 ik kon het niet verdragen. Toen mijn vriend thuis kwam ben ik gelijk weg gegaan, ik moest luchten, even mijn hoofd leegmaken. Eenmaal thuis, weer in dat gehang, gehuil en gekrijs. Ik heb haar maar bij me genomen en bing opgezet..
Is dit een fase ofzo? Ik vind het echt zwaar..