6 Reacties

één jaar geleden

Hier kent ons dochtertje er ook wat van. Bij haar werkt het het best om haar gwn te negeren. Vb bij aankleden wil ze niet, gwn effe haar kleren naast haar leggen en nog geen minuut later neemt ze de kleren om zelf aan te proberen doen en dan mag ik haar wel helpen

één jaar geleden

Heel lastig zijn die buien, zeker als ze zo lang duren. Weet niet wat de oorzaken bij jullie zijn, maar hier helpt het soms ook om hem gewoon even te laten. Hoe meer mensen op hem letten Hoe vervelender hij wordt. En inderdaad gewoon zorgen dat hij altijd genoeg buiten is geweest en zijn energie kwijt kan. Ik merk dat hij bij ons ook gewoon ook onwijs zijn grenzen opzoekt, dus we blijven ook heel stellig bij wat de regels zijn. Bewegen we 1 keer mee, is het volgende keer sowieso gezeur als het niet mag. Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Heel lastig zijn die buien, zeker als ze zo lang duren. Weet niet wat de o ...
Vaak met spelen. Als iets niet lukt. Helpen mag dan niet, dus dan laat ik hem maar. Hij kan zo lang in die woede blijven, dat ik toch maar doorzet, op een gegeven moment is het goed en speelt hij weer verder. Maar dan heeft hij wel eerst een half uur of soms wel langer eerst alles bij elkaar gekrijst. Eigenlijk niet eens zo zeer als hij zijn zin niet krijgt. Dan is het even jammeren maar dan is het ook goed.

één jaar geleden

Het hoort helaas bij de leeftijd. Kindjes kunnen nog niet omgaan met hun emoties en het enigste wat je kunt doen is nabijheid tonen. Rustig bij hem gaan zitten en zeggen dat je het erg vervelend voor hem vind. Even afleiding zoeken doe je al zie ik.. maar onder de douche? Why? Zo van; koel jij maar even af? Ik zou dat persoonlijk niet doen….

één jaar geleden

Reactie op es1991

Het hoort helaas bij de leeftijd. Kindjes kunnen nog niet omgaan met hun em ...
Onder de douche zetten kan je op 2 manieren interpreteren. Ik bedoel het niet als: zoek het maar uit en koel maar af. Ik merk dat als de afleiding beneden niet werkt, en niks aan speelgoed ed deugt, de badkamer, met het stromende water hem rust geeft, zodra hij het water hoort stromen komt hij bij me op de badkamer en begint hij zichzelf uit te kleden (althans poging tot 😝), en gaat dan lekker onder de douche zitten, dat had hij als baby zijnde ookal. Hem altijd maar onder de douche zetten kan natuurlijk niet, en dat doen we ook zeker niet.

10 maanden geleden

Vaak helpt bij mijn dochter als ik de woorden geef aan waarom ze boos is. zoals bijvoorbeeld mamma ziet dat je hier en hierom boos bent. Dat kan en dat mag en is okay. En probeer ik af te leiden… Herken je gevoel wel want je ziet dat ze overspoelt worden door emoties maar de woorden nog niet hebben en er soms zelf niet uitkomen wat je heel machteloos kan laten voelen als ouder. Letterlijk uit de situatie gaan met je kind of douchen helpt en dan weer overnieuw beginnen. Alles is een fase is een helpende gedachte voor mij 💕