181 Reacties
2 jaar geleden
Leuk topic! Hier wel moedermelk, maar uit het flesje ivm prematuriteit.
7 weken (gecorrigeerd)
22:30 uur - 90 cc
02:30 uur - 90 cc
06:30 uur - 90 cc
En nu (10:45 uur) is ze wel wakker maar had ze nog geen trek, dus ik wacht het rustig af :)
2 jaar geleden
Hij is nu 7 weken. Gisteravond clusteren tussen 7 en 9. Toen in slaap en wakker om 7 uur 😊 wel fijn maar m’n borsten doen ontzettend pijn dan en ik merk dat sindsdien hij doorslaapt ik steeds minder melk heb. Hopelijk voorlopig nog genoeg 🤞
En soms wordt hij weleens wakker rond 2 en dan even aan de borst en slaapt hij weer verder 😊 denk zo’n twee keer in de week ofzo
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 9 weken. Gisteren rond uur 9 begonnen, rond half 10 klaar. Daarna om half 6. Ik merk dat als hij ‘s avonds goed bv heeft gekregen hij doorslaapt tot 5-7. Als hij ‘s avonds slecht gedronken heeft komt hij vaak om 3/4.
Wij geven soms ook een flesje kunstvoeding ‘s avonds, maar laatste dagen drinkt hij maar paar slokken daarvan.
2 jaar geleden
Reactie op MsLaura
Hij is nu 7 weken. Gisteravond clusteren tussen 7 en 9. Toen in slaap en wa ...
Misschien anders afkolven voordat je zelf gaat slapen? Anders ook zo zonde!
2 jaar geleden
7 weken, ongeveer 5 kilo.
22.45 borst (op verzoek)
2.45 borst (op verzoek)
6.50 borst (op mama's verzoek 😆 oudste 2 moesten naar school)
9.45 op verzoek
Geen ritme, het lijkt wel vaak op hetzelfde. Altijd tussen 22 en 23 de laatste, 1x midden in de nacht en de ochtend tussen 7 en 8 uur.
2 jaar geleden
20:00 bv
23:00 bv
05:00 bv
08:30 bv
We geven hem om 23:00 en om 05:00 afgekolfde melk zodat mijn borsten kunnen herstellen voor weer een volle dag om de 2,5/3 uur voeding geven.
2 jaar geleden
20:00 bv
23:00 bv
05:00 bv
08:30 bv
We geven hem om 23:00 en om 05:00 af ...
Oh en 4+5 weken en 4,7 kilo is de kleine man 😊
2 jaar geleden
Reactie op CuckooBlue
Misschien anders afkolven voordat je zelf gaat slapen? Anders ook zo zonde! ...
Ja ik ga slapen rond 10 uur dus dan heeft kolven niet veel zin. Bij mijn dochter redde ik het nog tot 5 maanden volledig en toen half kv en half bv tot ongeveer 7 dus zou mooi zijn als dat nu ook lukt 🤩 zij sliep ook snel door en merkte toen ook terugloop. Maar dat gaat best langzaam
2 jaar geleden
Ik kolf helemaal niet. Ik leg mijn dochter ) (7weken)aan op verzoek gaat super goed. Als ik de oudste op bed heb gelegd rond 22u dan gaan we samen naar bed (cosleeping) liggend geef ik haar de borst en ze valt in slaap. Om de 3/4 uur wordt ze weer wakker om te drinken. Ik geeft ene keer een borst en bij weer een andere keer wakker worden de andere borst. Genieten hoor samen knuffelend slapen❤️
2 jaar geleden
Ik ben zo blij om te lezen dat er meer dames zijn waarbij het rond 2 mnd/ 8 weken helemaal door de war is. Wij hadden met de tweeling goeie nachten van 5 uur slaap op bv. En nu... om de 2 uur opeens. Ook overdag.. om gillend gek van te worden 😅 hopelijk is deze fase snel voorbij!
2 jaar geleden
Hier vannacht een lange slaper!
Dochtertje is ruim 5 weken, gemiddeld 7 voedingen op 24 uur.
In de avond laatste voeding tussen 22 en 23, wanneer zij eraan toe is.
‘s Nachts wanneer ze erom vraagt, wat normaal rond 3-4 uur is en vannacht zelfs 5 uur!
Daarna de ochtendvoeding rond 7-8 uur.
Volledig borstvoeding, niet afgekolfd.
2 jaar geleden
Wij doen gekolfde borstvoeding op verzoek
Afgelopen nacht heb ik niet super veel meegekregen, want ik was een beetje moe 😅
Maar ze zit midden in haar regeldagen (morgen 6 weken)
Dus ze wilt nu elk uur een beetje.
Normaal is het elke 3/3,5 uur ongeveer dat ze eten wil.
2 jaar geleden
Reactie op cavalli
Hier heeft ze nog nooit langer geslapen dan 3 u, meestal om de 2 u in de na ...
Die van mij werd eerst s'nachts ook om de 2/3 uur wakker, sinds ik een andere slaapzak gebruik (eentje met mouwen ipv zonder) slaapt ze de hele nacht door. Al 4 dagen een een stuk, kan toeval zijn maar is het proberen waard
(Haar temperatuur was altijd goed, maar ik denk dat ze misschien door die mouwen toch wel lekkerder warm is waardoor ze door slaapt?)
2 jaar geleden
Afgelopen nacht was het:
19.30 150 ml gekolfde melk
4.30 voeding borst
8.30 150 ml gekolfde melk
Hij is 9,5 week oud
2 jaar geleden
Saar, 5 weken oud
23.00 uur bv
04.15 uur bv
07.00 uur bv
Maar die nacht daarvoor was het;
23.30 uur bv
02.15 uur bv
04.30 uur bv
07.00 uur bv
Geef bv op verzoek, alleen die van 23.30 uur en 07.00 uur staan eigenlijk 'vast', met naar bed gaan en opstaan.
2 jaar geleden
Hier ook baby+ fan. Bij mn eerste ook gedaan, is leuk om een beetje te vergelijken. Ik voed op verzoek (met af en toe op mijn eigen verzoek) en de nachten ben ik best tevreden over, maar af en toe heeft mijn zoontje geen huiluur maar een huilavond (zoals je kan zien afgelopen Vrijdag en woensdag). Zoontje is 8 weken
2 jaar geleden
Heeft nog iemand van jullie problemen met de Baby+ app? Hij opent ineens niet meer waardoor ik alle gegevens niet meer kan inzien 😢