181 Reacties
2 jaar geleden
Vannacht weer een wat mindere sessie, vooral tweede helft:
18:30
23:00
04:00
06:00 en niet meer in slaap te krijgen 😵💫 ik voel een sprongetje aan komen.
2 jaar geleden
Hm.. slechtere nacht hier.
20.30
01.15
02.15
06.15
Terwijl de vorige nachten steeds 20.30 / 04.00 / 7.00 waren.
Kleine uk is bijna 10 weken.
2 jaar geleden
Hier een goede nacht! Met een clusteravond, nu de nacht lekker doorgeslapen. Laatste voeding om 23.30 uur en de volgende om 07.00 uur! 🥳
2 jaar geleden
Wij ook een topnacht: laatste voeding om 22.30 en ze kwam weer om 6.30!👏
2 jaar geleden
21:30 voeding kv (slapen 23:30)
4:30 voeding bv (slapen 5:30)
9 u voeding bv
Ik ben zelf om 20:30 naar bed gegaan, laatste voeding gaf mijn vriend dus ik ben erg uitgerust vandaag 😜.
Sinds we inbakeren slaapt hij langer en sneller in. Dit gaat nu al drie dagen op een rij goed.
2 jaar geleden
Wat fijn dat sommige kleintjes jullie al zo lang laten doorslapen! Maar kan dat wel zoveel tijd tussen de bv zonder impact op je productie? Ik ben zelf zo bang dat het meteen inzakt maar dat komt omdat mijn productie op het begin wat wisselend is geweest door opstartproblemen met m'n kleintje.
Mijn meiske is nu 8 weken maar ik laat max. 4 uur tussen de voedingen, dus 23.00-0.00 laatste voeding en dan 3-4 uur de volgende en dan de volgende ochtend tussen 7 en 8. Ik moet haar alleen sinds een week wakker maken voor de nacht en ochtend voeding.. ze groeit volgens het CB nog niet hard genoeg (groeit met curve mee maar hangt wat onderaan maar geboortegewicht was ook maar 3100), ik durf haar dus snachts nog niet op verzoek te laten komen. Overdag gaat dat wel prima om de 3 uur.
2 jaar geleden
Reactie op RnR93
Wat fijn dat sommige kleintjes jullie al zo lang laten doorslapen! Maar kan ...
Ik herken je onzekerheid over de productie! Zolang mijn zoon niet structureel doorslaapt kolf ik na de ochtend voeding de rest af. Ik ben nog een voorraad melk aan het opbouwen en kolf sowieso ongeveer om de dag na de ochtend voeding. Dit zijn mijn 'cadeautjes' om meteen een goede extra opbrengst te hebben en idd de productie soort van stabiel te houden.
2 jaar geleden
Reactie op Moomin
Ik herken je onzekerheid over de productie! Zolang mijn zoon niet structure ...
Hoeveel melk kolf je dan ongeveer af? Ik krijg vandaag mijn kolf binnen en wil dan ook een voorraadje gaan maken. Maar weet niet zo goed welk moment dan het beste is om te gaan kolven..
2 jaar geleden
Sinds maandagavond/nacht hebben we nu de laatste voeding rond 22.30 en komt ze pas echt weer rond 6/7 uur. Zelf ben ik dus wel wakker stipt om 4 uur ☺️. Maar ik maak haar dus niet meer wakker (7+1 vandaag)
Ze ligt wel vaak al een tijdje te pruttelen, maar slaapt dan toch weer in.
Dat ik de nachtvoeding heb laten vallen, doet niks af aan mn productie de rest van de dag.
2 jaar geleden
Leuk topic!
20.30
00.30
04.00
08.00
Wij boeken vooruitgang, dus helemaal blij mee! Ze drinkt snel (<10 min) en had haar zo weer in slaap.
Laatste tijd doet de snachts maar 1 borst, zou willen dat ze beide doet met de hoop dat ze langer door slaapt. Maaaarja, kan niet dwingen hè!
2 jaar geleden
Reactie op jasmijn1234
Hoeveel melk kolf je dan ongeveer af? Ik krijg vandaag mijn kolf binnen en ...
De lactatiekundige adviseerde mij om na de eerste voeding te kolven. In het begin moet het een beetje op gang komen en was het niet zo veel. Nu zit ik op normale dagen rond de 60ml (totaal van beide borsten, heb een dubbele kolf), maar vanochtend zat ik op de 220(!).
Sowieso vond ik de lactatiekundige wel meerwaarde hebben hoor, zeker als je aanvullende verzekering hebt.
2 jaar geleden
Reactie op RnR93
Wat fijn dat sommige kleintjes jullie al zo lang laten doorslapen! Maar kan ...
Bij mij heeft het geen nadelige gevolgen voor de productie. Ik heb dan ook meer dan genoeg. Het enige nadelige wat ik heb is dat als ze wel doorslaapt, de zoogcompressen niet afdoende zijn en alles nat is 😂
2 jaar geleden
Reactie op Fansastisch
Bij mij heeft het geen nadelige gevolgen voor de productie. Ik heb dan ook ...
Hier ook hoor! Bah!
En zo een rotding zat vannacht weer verkeerd dus alles was drijfnat hahaha!