181 Reacties
2 jaar geleden
Hier ineens een nieuwe trend van tussen 5-6 wakker worden? Vroeger dronk ze om 23 uur en tussen 3-4 en dan was het goed tot 7 uur. En nu ineens deze sessie erbij?
Ik word gek, ik moet ook nog eens kolven in die tijdspanne en ze laat me gewoon niet gaan? Hoe zou dit nou kunnen?
2 jaar geleden
Wij hebben hele wisselende nachten. Door de regel genomen is het:
22.00 uur en dan tussen 3/4 uur en dan om 7 uur weer (helemaal top!)
Maar ik heb nu ook een aantal keer gehad dat hij iedere 2 uur komt vanaf 19.00 uur en vannacht was het 21.30 uur - 00.15 - 03.00 - 06.00
Je kan er geen pijl op trekken. Zal vast wel goedkomen op termijn, als ze tiener worden is het vast over haha
2 jaar geleden
We hebben weer een regeldagje hier: 21:00, 01:00, 04:00 en 08:00 terwijl normaal gesproken (de laatste 2 weken) was 21:00, 03:00, 07:00 😬 scheelt toch een voeding
2 jaar geleden
Ik zit nu met bijna 11 weken op 7/8 uur en dan om 4/5 uur pas weer, heerlijk wel. Hij laadt zich voor 7/8 wel vol, want dan neemt hij 2 voedingen kort achter elkaar. Soms meldt hij zich nog tussen 22 en 23 uur
2 jaar geleden
Onze zoon van 10 weken en 6 kilo gaat heel lekker op een beetje ritme en voorspelbaarheid. Hij krijgt borstvoeding.
Hij krijgt overdag om de 3 uur;
Om 19.00 pakt ie veel voeding;
Om +- 20.00 uur leg ik hem in bed;
Om 22.00 geef ik hem, nog slaperig, nog een voeding (dreamfeed);
Dan slaapt ie door tot 7 uur.
Als ie tussendoor wat pruttelt valt ie vaak weer in slaap met een speen. In het begin was dat soms een uurtje naast z’n bed zitten met de speen om hem vervolgens toch snachts te voeden maar inmiddels begrijpt ie het helemaal.
2 jaar geleden
Reactie op freumpie
Heerlijk zeg. Hoe is het met jouw productie dan? Loopt dat welbesteeds goed ...
Ja gaat prima, sta wel op knappen dan om 5 uur, maar gaat goed, het past zich aan. Het is wisselend hoor, gisteren kwam hij wel weer om 22.30 uur. Hangt echt af van of hij overdag goed heeft gedronken. Hij is flink ook, 6125kg op acht en een halve week, geboorte gewicht 3580kg, dus heeft zijn buikje wel vol.
2 jaar geleden
Hier gaan de nachten ook erg goed de laatste tijd! Rond een uur of 18:30 naar bed voor de nacht (gaf ze zelf aan, merkte dat ze dan echt lang begint te slapen terwijl overdag er dutjes van 45 min worden gedaan). Dan voed ik dus nog. En om half 10 voordat ik ga slapen geef ik een droom voeding, ze slaapt gewoon door dan. Meestal komt ze dan s nachts rond 4u en dan s ochtends weer rond half 8. Prima te doen dus!
2 jaar geleden
Sinds een paar dagen heeft onze kleine nu een prima schema ontwikkeld (hij is 7 weken). Laatste voeding (ik geef bv) neemt hij tussen 22:00 en 23:00, daarna komt hij pas weer rond 5:00 uur. Top want rond die tijd staat mijn man op om naar werk te gaan en kan hij hem nog lekker verschonen voordat ik ga voeden. Dit schema is echt pas sinds een paar dagen zo, hiervoor kwam hij echt elke 3 a 4 uur. Sinds wij hem in zijn eigen kamer in zijn eigen bed laten slapen met de inbakerzak van puckababy slaapt hij zo goed! Overdag probeer ik er 4 uur tussen te laten zodat hij op 5 voedingen uit komt. De tijden zijn ong:
5-6:00, 10-11:00, 14-15:00, 18-19:00, 22-23:00
Vaak is hij nog veel wakker tussen de voeding van 18-19:00 en 22-23:00 en slaapt hij veel tussen de dag voedingen. Dit wil ik nog proberen wat om te gaan draaien maar alles op z’n tijd! Ben hier al erg tevreden mee!
2 jaar geleden
Reactie op willemijn29
Sinds een paar dagen heeft onze kleine nu een prima schema ontwikkeld (hij ...
Merk je niet dat je productie afneemt als je maar 5 voedingen geeft? Daar ben ik een beetje bang voor als ik minder frequent ga voeden en er s nachts ook een ruimere periode tussen de voedingen zit
2 jaar geleden
Reactie op Evababy2
Merk je niet dat je productie afneemt als je maar 5 voedingen geeft? Daar b ...
Nee eigenlijk (nog) niet.. tussen de voedingen overdag zit nog steeds 4 uur en richting de 4 uurtjes voelen mijn borsten nogsteeds erg vol en ook drinkt hij nog steeds ongeveer hetzelfde aantal minuten dus dat gaat tot dusver nog goed!
2 jaar geleden
Vannacht:
18:30
22:00
01:30
04:40
06:50
Zal wel een regel nachtje zijn.
Ik was juist zo blij dat zoontje wat rustiger was aan de borst 😬
2 jaar geleden
Ik heb echt een rotnacht gehad. Heb sinds een week Corona en voel me er erg vermoeid van.
Zoontje lag om 7 uur te slapen. Wou toen niet echt drinken, had 40ml afgekolfd gedronken (80ml gekolfd).
Kwam vervolgens rond 21.30-01.30-04.00-05.45
Bij die laatste sessie bleef hij wakker. Spuugt mij onder en poept z’n hele luier vol.
Hij zit er nu heel tevreden bij :)
Normaal komt hij rond 22.30-04.00-07.00, dus dit was even pittig.
2 jaar geleden
Reactie op Avocadolover
Ik heb echt een rotnacht gehad. Heb sinds een week Corona en voel me er erg ...
Hé jakkes..
vervelend hè, dat je eigen conditie zich laat zien in de borstvoeding. Dan heb je al niet zo veel energie, wil je kleintje ook nog extra drinken, en zo houd je nog minder energie over.
Hopelijk knap je snel op en blijft je zoontje zo tevreden als net😊
2 jaar geleden
Hier ook een wat meer onrustiger nachtje.
19:30 - 22:30 - 01:30 - 05:15 - 06:45
En tussendoor ook nog veel omdat z’n speentje uit gevallen was. Sinds 2 dagen komt ze weer 2x. Ik merk ook dat ze overdag stuk slechter slaapt en in de nacht veel lichter ook.. ze is 8+3.
2 jaar geleden
Wow hier ineens helemaal doorgeslapen. Ik kreeg er even de zenuwen van.
Gisteren om 21.00 uur de laatste voeding en vanmorgen om 6.30 maar een voeding gegeven. Ze was wel wakker, maar vroeg nog niet om een voeding. Wel heel goed gedronken gelukkig.
2 jaar geleden
Reactie op jasmijn1234
Hier ook een wat meer onrustiger nachtje.
19:30 - 22:30 - 01:30 - 05:15 - ...
Ben blij dit te lezen ik heb precies hetzelfde 8+3 zoontje. Overdag is het een heel stuk slechter ineens, dat de nachten ook niet top zijn maakt het nu ineens wel heel erg zwaar. tot 22:00 echt drama en gedronken. Toen rond 01:30 even wakker en heel weinig gedronken, dat was meer gerust stellen.
Toen 3:30
Toen 6:15
Pffffff ik verlang naar de tijd dat de avonden rustig zijn en er nog Max 1 nachtvoeding in zit 😓
2 jaar geleden
Hier een prima nachtje. Ik was bang voor een onrustige nacht, want ze dronk bij de avond voeding van 18.30u heel onrustig aan m'n borst. Steeds trekken, loslaten, huilen. Voor mijn gevoel had ze vooral lucht gehapt. M'n borsten waren ook heel slap. Zo gek hoe dat kan verschillen per dag. Uiteindelijk kwam ze eigenlijk zoals meestal;
18.30u
23.00u
04.30u
07.15u
Alleen de voeding van 04.30u is op verzoek. Soms komt ze ook eerder. De overige voedingen staan bij mij "vast". Overdag komt ze meestal om de 3 uur en dan geef ik gewoon op verzoek.
2 jaar geleden
Reactie op jes1988
Ben blij dit te lezen ik heb precies hetzelfde 8+3 zoontje. Overdag is het ...
Jaaa pittig hè af en toe... als zij overdag slecht slaapt dan slaapt ze in de nacht ook echt slecht