181 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Avocadolover

Ik heb echt een rotnacht gehad. Heb sinds een week Corona en voel me er erg ...
Ah balen, beterschap! Wij hadden hier de griep en toen deed hij ook zo'n nacht hoor. Ik had zelf ook heel veel dorst, dus ik vermoed hij ook. Daarna redelijk snel weer terug naar normaal gelukkig.

2 jaar geleden

Even een vraagje aan jullie, mijn zoontje slaapt nu dus regelmatig van 7/8 tot 4/5. Soms sabbelt hij wat op zijn knuistje en maakt wat knorgeluiden (meestal voorteken dat hij wil drinken) rond 22/23 uur, maar dit duurt heel kort en tegen de tijd dat ik boven ben slaapt hij al weer diep. Zouden jullie hem dan toch aanleggen of niet? Ik heb het nu wel en niet geprobeerd en merk dat hij onrustiger slaapt als ik hem wel voed om 22/23 uur, maar vind van 7 tot 4 best lang. Wat is wijsheid?

2 jaar geleden

Reactie op Truusvdv123

Wow hier ineens helemaal doorgeslapen. Ik kreeg er even de zenuwen van. Gis ...
Wow!! Super fijn!

2 jaar geleden

Ligt er misschien aan hoe oud je zoon is. Mijn zoontje is 7 weken en kreeg van cb het advies mAx 8 uur tussen de voedingen. Nou haalt de mijne de 8 uur niet maar zet s nachts wel altijd een wekker tot hoelaat hij max mag slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Yasmin3011

Ligt er misschien aan hoe oud je zoon is. Mijn zoontje is 7 weken en kreeg ...
Dank je, hij is 11 weken bijna en prima op gewicht, behoorlijk boven gemiddeld zelfs. Ik zit te denken die voeding standaard af te kolven, dan staan mijn borsten sochtends ook niet zo op spanning en blijft de productie wel op peil. Hij zou dan 9 uur doen tussen de voedingen ongeveer. Lastig. Afwachten wat hij vanavond doet!

2 jaar geleden

Afgelopen nacht kwam hij om 21:50 en toen 6:45 voor voeding. De nacht ervoor om 21:45 en 5:00 en de nacht daarvoor om 22:30 en 5:00 uur. Zo fijn dat hij nu al kan ‘doorslapen’! Benieuwd wat de komende nacht ons weer brengt

2 jaar geleden

Reactie op willemijn29

Afgelopen nacht kwam hij om 21:50 en toen 6:45 voor voeding. De nacht ervoo ...
Wow dat zijn mooie tijden al! Fijn!

2 jaar geleden

Reactie op willemijn29

Afgelopen nacht kwam hij om 21:50 en toen 6:45 voor voeding. De nacht ervoo ...
Dit lijkt me ook heerlijk. Hier is het echt nog niet regelmatig. Meestal gaat het 22.30-04.00-07.00 Vannacht was het weer 00.30-03.00-05.00-06.30. Dit zal pittig zijn als ik weer moet werken zeg. Gelukkig slaapt hij echt wel netjes vanaf 19.00-20.00 ongeveer en is hij Max 10 min wakker na een voeding of slaapt hij verder. Zou hij ook zo vaak kunnen komen omdat hij steeds niet genoeg drinkt? Het is vaak maar 1 borst en dan valt hij weer in slaap (ongeveer 7 minuten). En ik lees vaak over je kindje vaker aanleggen of op vaste tijden voeden, maar als deze niet wil drinken drinkt hij niet hoor. Meestal draait hij ook nog zijn hoofd weg met m’n tepel in zijn mond. Hoe doen jullie dat?

2 jaar geleden

Vannacht voor het eerst doorgeslapen! 23u de laatste voeding en hij werd om 7.15 wakker. Heerlijk zeg.

2 jaar geleden

Reactie op Avocadolover

Dit lijkt me ook heerlijk. Hier is het echt nog niet regelmatig. Meestal ga ...
Bij mij is het meestal druk snachts als hij overdag niet genoeg heeft gedronken, dus zou kunnen. Drinkt hij overdag wel 2 borsten? Zo niet, zou ik proberen hem daarin te stimuleren. Maar wat je zegt hoor, als ze niet willen lukt het niet. Als er hier een poep dwars zit, wil het ook niet. Had vannacht daardoor denk ik ook een extra voeding, hij zat gisteren de hele dag een beetje laf te sabbelen totdat hij een poep deed in de namiddag en toen begon hij echt weer goed te drinken, maar ja toen was het al bijna bedtijd en dan gaat hij snachts inhalen.

2 jaar geleden

Reactie op Avocadolover

Dit lijkt me ook heerlijk. Hier is het echt nog niet regelmatig. Meestal ga ...
Misschien krijgt tie dan inderdaad te weinig. Mijne valt ook altijd in slaap na 10 min aan 1 borst maar ik maak hem altijd wakker voor de tweede en daar drinkt hij dan toch ook nog 10 min uit. Ik zou dus zeggen probeer hem echt wakker te maken voor een toetje. Ik doe soms een nat washandje in z’n gezichtje daar wordt tie wel wakker van. Om er wat meer ritme in te krijgen misschien ook proberen om de laatste avondvoeding wel om een vaste tijd te geven voor zover dat kan. Dus bijv tussen 23:00-00:00 zodat je ong weet hoe laat hij in de nacht gaat komen. Wat wij ook opeens hadden ontdekt is die keren dat hij in de nacht nog wakker werd rond 3:00 uur ging hij gewoon weer verder slapen na een speentje te geven (terwijl wij eerst steeds gelijk gingen voeden). Sinds dien slaat hij die nachtvoeding dus over.

2 jaar geleden

Reactie op Frambloosje

Vannacht: 18:30 22:00 01:30 04:40 06:50 Zal wel een regel nachtje zijn. ...
Hoe oud is de jouwe? En merk je al verbetering? Ik heb dus precies deze nachten, al drie achter elkaar, terwijk daarvoor beter ging(niet top, maar goed te doen)

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 9 weken: 17.00-18.00 bv, gaat daarna slapen en wordt dan wakker rond 01.00 uur en daarna rond 5.00 en daarna rond 8.00 uur. Zijn langste slaap doet hij dus in de avond en niet de nacht…

2 jaar geleden

Reactie op Ebv94

Hoe oud is de jouwe? En merk je al verbetering? Ik heb dus precies deze nac ...
Mijn zoontje is morgen 10 weken. We hadden een week lang van deze nachten. Ik heb me serieus afgevraagd of ik te weinig melk had. Blijkbaar heeft/had het te maken met een sprongetje en toch een soort opnieuw afstemmen van vraag en aanbod. Gisternacht kwam er iets meer tijd tussen de voedingen, 4-4,5 uur ipv 2,5-3. Deze nacht lijkt weer op zijn oude ritme: 18:30 23:30 03:20 En dan hopelijk rond 07:00 weer. Ik moet zeggen dat, toen hij zo vaak kwam ‘s nachts, ik getwijfeld heb om hem rond 17:30 kunstvoeding te geven zodat hij maar langer zou doorslapen. Ik heb het niet gedaan en achteraf denk ik dat het ook niks had uitgehaald.

2 jaar geleden

Hier begint er meer tijd tussen te zitten in de nacht. Afgelopen nacht 23.30-3.45-8.20 Vorige nacht 20.15-3.30-7.10

2 jaar geleden

Hier gisteren 1900, 0300 en 630!!! Hopelijk vannacht weer, dit bevalt mij wel. Goede nacht allemaal!

2 jaar geleden

Reactie op Yasmin3011

Mijn zoontje van 9 weken: 17.00-18.00 bv, gaat daarna slapen en wordt dan w ...
Dat doet de mijne ook ja! Die avond vooral.. Weet ook niet hoe dat zo komt

2 jaar geleden

Na een regeldag afgelopen zondag zitten we nu op 21:30 - 6:00 😁. Sinds maandag alles behalve ritme overdag nu haha.

2 jaar geleden

Reactie op Ebv94

Dat doet de mijne ook ja! Die avond vooral.. Weet ook niet hoe dat zo komt
Doet de onze ook

2 jaar geleden

Mijn zoon is 11 weken en houdt 1 keer max 4 uur tussen de voedingen, daarna max 3 uur. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels wel aan toe ben om wat langere rukken te slapen. Vannacht was: 19.50 - 22.30 - 01.30 - 4.00 - 6.45 - 9.30 🥱