181 Reacties

2 jaar geleden

Heerlijk hier. Laatste voeding rond 20.00 paar slokjes. Want ze kon nog niet slapen dus avondvoeding niet gegeven. Daarna om vijf uur maar wakker gemaakt. Voelde gewoon gek. Maar denk dat ze anders nog wel ff door geslapen had. Hoe zou dat met productie gaan als je dus 12 niks zou geven?

2 jaar geleden

Hier zijn de nachten nog zwaar. Mijn zoontje is 26 weken en vannacht sliep hij van 22 uur tot 1:45 uur in zijn eigen bed (dat is al winst😅), op mijn slaapkamer. Vanaf 1:45 uur bij mij in bed. Hij heeft toen gedronken (borstvoeding) en daarna elke 2 uur weer drinken, dus rond 4 uur en 6 uur. We vallen dan samen in slaap.

2 jaar geleden

Wij zijn net door de slaapregressie heen en gaat nu een week super! 21:00 laatste voeding, slaapt door tot 06:30. Daarna elke 3 uur weer. Ben blij dat hij weer een ritme heeft!

2 jaar geleden

Bij ons gaat t echt vreselijk op t moment. Is nu 5,5 maanden. Rond 22/23 is hij klaar met clusteren, dus kan ik ook gaan slapen. Vervolgens is hij elke 2 uur wakker, en wil dan alleen aan de borst, dus om 12 uur, 2 uur, 4 uur, 6 uur. Vanaf 6 uur wil hij niet meer slapen. Op aanraden van het CB gaan we vanavond beginnen met geen nachtvoedingen meer geven. Ben benieuwd

2 jaar geleden

Reactie op JSanine

Bij ons gaat t echt vreselijk op t moment. Is nu 5,5 maanden. Rond 22/23 is ...
Je bent niet de enige! Hier ook 5,5 maand en opeens weer meerdere keren 's nachts voeden de afgelopen paar dagen, terwijl het juist zo stabiel goed ging de laatste tijd. Heel raar

2 jaar geleden

Reactie op ST3003

Je bent niet de enige! Hier ook 5,5 maand en opeens weer meerdere keren 's ...
Wat typisch, wij hebben dit ook gehad, maar dat viel in onze week vakantie. We dachten gewoon dat ie moest wennen aan de nieuwe omgeving. Tegen het eind van de week was het weer redelijk normaal, terug thuis was alles weer vanouds. Maar misschien is het dan toch hetzelfde geweest?

2 jaar geleden

Reactie op JSanine

Sorry maar ik vind de adviezen van cb altijd zo de plank mis slaan. Bij 5,5-6 maanden is er weer sprake van een groeispurt. Je baby drinkt dan extra veel om je productie op te krikken. Dat doet hij met clusteren en met nachtvoddingen omdat je prolactine spiegels dan het hoogst zijn. Maar stel je kindje wilt drinken, hoe ziet het CB het nou voor zich dat je hem dan geen borst gaat geven? Ik zou dat heel lastig vinden, persoonlijk.

2 jaar geleden

Reactie op JSanine

Hoe is het gegaan? Ben heel benieuwd. Hier weer een rotnacht, en ik geef maar wel gewoon bv, want wil ook niet dat m'n oudste wakker wordt en niets anders lijkt hem te kalmeren. Wat voor andere methoden werkten bij jou om je kindje weer rustig te krijgen zonder bv?

2 jaar geleden

Het gaat hier de goede kant op! Droomvoeding rond 22.00 en dan weer om 06.00/06.30 al een paar dagen (afkloppen!!😅). Merken jullie verandering?

2 jaar geleden

Nou wij zijn weer terug bij af sinds zijn 2e vaccinaties. Nu al 2 weken Iedere 2-3u drinken 😴 hoop dat daar snel weer verandering in komt

2 jaar geleden

Inmiddels sprong 5 dus weer terug bij iedere 2 a 3 uur snachts

2 jaar geleden

Reactie op Debby1122

Inmiddels sprong 5 dus weer terug bij iedere 2 a 3 uur snachts
Hier ook 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Suze126

Nou wij zijn weer terug bij af sinds zijn 2e vaccinaties. Nu al 2 weken Ied ...
Waarschijnlijk ook sprong 5

2 jaar geleden

Ik heb nog iedere nacht feest. Mijn dochter is stipt om de 3 uur wakker, alsof ze klok kan kijken. Rond half 4 doen we er ook lang over om haar weer in slaap te krijgen. Ik heb ook het idee dat ze dan geen honger heeft, maar gewoon wakker wordt. Pf vermoeiend

2 jaar geleden

Sinds sprong 5 inderdaad ook hier iedere nacht iedere 3 uur wakker. Maarrrr de afgelopen 2 nachten ineens van 19.00-00.30 en van 1.15-6.00!!! Dus hopelijk is dit de trend die voorzet. Houd vol mama’s! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op babymama2022

Sinds sprong 5 inderdaad ook hier iedere nacht iedere 3 uur wakker. Maarrrr ...
Omg ik heb te vroeg gejuicht. Had het niet moeten zeggen hier 🙈 18.30-23.30 geslapen en vervolgens wakker van 23.30-1.45 😱 wel vrolijk, kletsen en kreten. Daarna gewoon weer om 5.20 wakker. Om 6.00 maar met hem opgestaan…

2 jaar geleden

Wij hadden ook een paar hele heftige weken. Gaat tussen 19-20 naar bed, valt voedend in slaap. Dan kwam hij rond 23/1 weer, en dan weer rond 2/3 en dan weer tussen 4/5 om vervolgens in de ochtend wakker gemaakt te moeten worden. Maarrrr hou vol, hou vast haha ik ben de strijd niet aangegaan, heb hem telkens aangelegd en samen verder geslapen. En nu sinds 2 nachten,, even afkloppen,, kwam hij de eerste nacht om half vier en afgelopen nacht om half vijf pas, vanaf 19/20 uur…. Toch wel even lekker!

één jaar geleden

Reactie op ST3003

Hoe is het gegaan? Ben heel benieuwd. Hier weer een rotnacht, en ik geef ma ...
Haha, ik zie dit topic weer langskomen. Ben uiteindelijk niet gestopt met voeden 's nachts (net die nacht sliep hij ongeveer door, en nachten erna was t ook wel iets beter). Het voelde toch niet goed om helemaal te stoppen