28 Reacties

één jaar geleden

Slaapregressie van 18 maanden.. die hadden we ook met 17 maanden.. opeens uit het niets het slaapritme weg en niet in bed willen slapen waardoor het op de arm slapen was om 22 23 of zelfs 00u... nu weer alles normaal ..fieuw.

één jaar geleden

Geen ochtenddutjes meer bij jullie? Hier goddank ook een uitslaper tot gemiddeld half a kwart voor acht. Zo half 11 s morgens doet hij nog graag een halfuurtje een dutje. Hij red het ook zonder als we bijv ergens heen zijn maar als het kan slaapt hij dan in de auto. S ochtends een halfuur, s middags 1,6, van half 2 tm 3.

één jaar geleden

Ik zou haar als ik jou was eerder naar bed doen. Wij zitten sinds kort op 1 dutje en ze ligt dan standaard tussen 18.15 en 18.30 in bed. Soms doet ze 2 dutjes als ze erg moe is en dan gaat ze s avonds rond 18.45. Ze ligt altijd voor 19.00 in bed Of even terug gaan naar 2 dutjes dus haar van 09.00 tot 10.00 laten slapen en dan van 13.00 - 15.00. Gezien ze nu weinig slaapt en mogelijk oververmoeid is waardoor het niet slapen verergerd. Verder komen er ook nu bij mijn dochter tandjes ( kiezen) door wat erg zeer doet als ze liggen. Kwijlen, op alles bijten, slecht eten. En geef ik haar paracetamol voor het slapen gaan En verlatingsangst ( hoort bij deze leeftijd) Hopelijk heb je hier wat aan….

één jaar geleden

Rond 8 wakker Rond 12 dutje van 1,5u, soms helaas ook korter, heel af en toe 2u Rond 19u beginnen met avondroutine en rond 8 slaapt ze weer Bij dutjes van 2u merk ik wel dat ze moeilijker is in de avond

één jaar geleden

Reactie op Naomi1812

Zover we kunnen zien nu geen tandjes of kiezen die door komen. Zelf twijfe ...
Wij hebben een zelfde soort ritme. Al gaat ze bij ons rond 19u naar bed. Ik zorg dat ik de avond ervoor gekookt heb, zodat ik alleen maar eten hoef op te halen warmen of aan te zetten. Een heel geregel, maar het is de moeite waard. Zo is het uurtje thuis na werk samen redelijk ontspannen. Onze dochter slaapt sommige periodes uit zichzelf, maar ook best lange periodes dat we haar in slaap moeten wiegen. Erg vermoeiend. Maar we doen het wel, want we willen niet teveel drama. We hebben ook periodes gehad dat dit heel lang duurde. Succes

één jaar geleden

Nou deze week eens geprobeerd om haar bed tijd te vervroegen maar heeft weinig effect. Als we haar eerder naar bed doen slaapt ze 45-60 min en word daarna huilend wakker(ontroostbaar) en zijn we vervolgens uren met haar bezig. Ook de 3/5 methode geprobeerd maar het resultaat was een kind wat ruim 1,5 uur bijna 2 uur overstuur was. Ze wilt het liefste gewoon wakker zijn en spelen maar het is volgens mij niet normaal om daar om 22 uur nog mee bezig te zijn hahah

één jaar geleden

Reactie op Naomi1812

Nou deze week eens geprobeerd om haar bed tijd te vervroegen maar heeft wei ...
Ik zou een slaapcoach inschakelen. Ik heb heel veel goede ervaringen met sleeplikerosie. Is een huisarts en slaapcoach. Ik heb haar 4x ingeschakeld: - 1x omdat hij meerdere keren per nacht wakker werd en niet doorpakte - 3x omdat hij te vroeg wakker werd. Vaak had dat te maken met de overgang naar 1 slaapje minder. Vanaf dat onze zoon 9 maanden oud is, helpt zij ons al. hij is nu 18 maanden. Dankzij haar al heel veel goede nachtrust gehad 😉

één jaar geleden

Hier is ze inmiddels (bijna) volledig over naar 1 dutje. Ze slaapt van 12.30-14.30/15.00 uur en gaat dan tussen 18.30-19.00 uur weer naar bed. Ze wordt dan (meestal) wakker tussen 6.45 en 7.30 uur.