23 Reacties
3 jaar geleden
Om kosten te besparen: koop op Vinted! :) Heeft mij al heel wat eurp's bespaard!
3 jaar geleden
Ik herken het ook, ik koop ook veel te veel kleren 🙈 heb zeker wel 20 setjes, haha.
3 jaar geleden
Ligt een beetje aan hoe vaak je wast. Mijn zoontje wisselt nu van maat en we zitten natuurlijk ook op de wisseling van seizoen. Heb dus gezorgd dat ie wat lange broekjes heeft (heb er ook wat gekregen, dus uiteindelijk best een rijtje) en dat ie nu een paar dunne shirtjes met lange mouwen heeft. De winterse truien gaan waarsch weer een maatje groter zijn. Denk dus dat ik 4-5 bovenstukjes heb en 5-6 broeken? Paar rompers met lange en korte mouwen, maar daarvan past ie ook nog t kleinere maatje van een aantal merken.
Vind t echt zonde, maar een paar tshirtjes heeft ie maar 1x aan gehad! Misschien dat ik ze nog eens aan kan doen als ik een neutraal vestje weet te vinden, maar anders gaan die zo een doos in.. Balen!
3 jaar geleden
Ik koop tegenwoordig bijna alles op Vinted, soms met prijs kaartje er nog aan! Maar ik heb liever wat meer kleren, dan dat ik 3x per week moet wassen.. en ik koop veel in de sale!
3 jaar geleden
Ik probeer nu kleertjes te kopen die je allemaal met elkaar kunt matchen dus oneindig setjes maken /combineren. Ik heb nu voor de herfst drie vestjes/binnenjasjes, een tuinbroek, 5 broekjes, circa 12 rompers lange mouw, korte mouw en mouwloos, regenjasje, wollen buitenjasje en 4 pyama voetenpakken. Ik ben gek op petit bateau maar dat kost wat, dus ik houd het beperkt. De kwaliteit is gelukkig zo goed dat je het honderduzend keer kunt wassen en drogen en het blijft mooi, meestal totdat ze toe zijn aan een andere maat. Dan vind ik het ook wel leuk om weer wat nieuws te kopen. Het regenjasje en de tuinbroek heeft mijn dochter ook al gedragen en zo heb ik nog meer dingen die voor de tweede keer meegaan. Beetje slim inkopen in de sale en dan valt het mee. Sommige dingen verkoop ik weer via MP en van pakjes met vlekken oid knip ik een lapje, daar maak ik ooit een quilt van (ergens in de verre toekomst wanneer ik daar weer tijd voor heb 😉), gaat het nog een keer mee!
3 jaar geleden
Veel 🙈 ik denk dat er wel 20 setjes klaar hangen in maat 74 voor het najaar. Nu moet ik zeggen ook ik koop op Vinted kleding van merkjes die ik nieuw écht te duur vind voor die paar maanden dat ze het passen.
3 jaar geleden
Reactie op Mevrouwtje
Ik koop tegenwoordig bijna alles op Vinted, soms met prijs kaartje er nog a ...
Precies, ik ook.
Verslaafd aan Vinted ongeveer 😬🙈
3 jaar geleden
Veel te veel altijd. Hoeveel ik weg doe wat niet gedragen is is echt erg. Ook met het warme weer wat lang heeft aangehouden. Ik heb nu ongeveer 7 setjes maar elke keer als ik iets leuks zie dan koop ik het 😅 ook altijd een favoriet ertussen wat ze veel draagt waardoor andere dingen blijven liggen..
3 jaar geleden
Hier ook ongeveer 5 van alles. Rompertjes wel minimaal 7.
Maar dan 5 shirtjes en ook voor wat kouder truien, ook weer 5.
Ook veelal van Vinted.
3 jaar geleden
Ongeveer 5 setjes, wel nieuw gekocht van de h&m. Normaal koop ik ook wel dingen van vinted, misschien dat ik nog wat bij koop! Maar merkte met de kleinere maten dat ik echt moeite moest doen om hem alles minimaal 1x aan te laten doen.... dus nu besloten lekker minimaal in te kopen en mocht het nodig zijn kan ik altijd via vinted bij kopen.
3 jaar geleden
Oh oeps, dit is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Ik heb namelijk in het begin teveel gekocht. Ik heb echt moeite moeten doen om haar alles een keer aan te trekken. Zo zonde….
Ik hoop dat ik er nu wat van heb geleerd. Ze draagt nu sommige items nog in 68, maar ook al veel dingen in 74.
Er zijn zooooooveel leuke kleertjes😱
Waar probeer ik nu op te letten?
- niet teveel kopen😊
- goede sets kopen met items die je eventueel kunt combineren.
Ik heb de laatste maanden veel losse items gekocht, maar bleken in de praktijk niet altijd te matchen met andere kleertjes.
- nog een laatste tip; goed kijken of het überhaupt een handig kledingstuk is. Let op knoopjes, capuchons etc.
Ik had dus een truitje gekocht met knoopjes aan de achterkant. Het zijn geen drukknoopjes. Heel lastig om dicht te krijgen….
Succes en ook veel plezier met kopen 😊💪
3 jaar geleden
Hier ga ik aan 5 setjes nooit genoeg hebben.. onze kleine man spuugt redelijk veel en heeft soms 3 schone Shirtjes/rompers op een dag nodig. Ik koop wel eigenlijk bijna alles in de sale of via vinted.
3 jaar geleden
Voordeel is dat hoe ouder ze worden, hoe langer je in een maat blijft, want ze groeien dan gewoonweg minder hard.
Maar… ik moet zeggen dat ik ook altijd teveel kleertje heb! Ik heb ook altijd moeite met afscheid nemen van een maat. Alles gaat dan eerst nog 1x aan voordat het in de opruimdoos gaat. Zelfs als mouwen of pijpen veel te kort zijn al 🫣.
Tip die ik heb is: handig combineren.
Shirtjes met korte mouwen kan je op koude dagen toch nog dragen door er een lange romper onder te doen. Of een vestje erover. En jurkjes kan je blijven dragen door er een legging of maillot onder te doen.
3 jaar geleden
Reactie op SwanFlower88
Precies, ik ook.
Verslaafd aan Vinted ongeveer 😬🙈
Oh, en schoonmama die heel handig is met brei- en naaimachine. Dus ik krijg vaak (ongevraagd) extra kleertjes haha 😛