31 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter slaapt van 10:15-11:00, 15:00-16:00 of 16:30 en van 19:00-07:00. Ik maak haar nu in de ochtend wakker na 3 kwartier, want anders slaat ze het middagdutje over of wordt ze in de ochtend heel vroeg wakker. Dus tip; dreumessen hebben minder slaap overdag nodig, slaapt hij/zij plots slechter, haal wat dagslaap eraf!
één jaar geleden
Over 2 dagen wordt hij 1:
Rond 07:00 wakker
1e dutje van +- 10:00-11:30
2e dutje van +- 14:00-15:30
Bedtijd om 19:00 naar bed en meestal rond 19:15 slapen.
één jaar geleden
Reactie op Inge2108
Dit is trouwens haar "natuurlijke" wakker- en slaapritme. Ik houd niet vast ...
Ik weet niet of je op zoek bent naar advies. Ik was heel erg van het natuurlijke wakker en slaapritme, maar heb een dag een slaapgids gevolgd (kleine aanpassingen overdag) en vanaf die dag sliep hij de nacht door… Laat maar weten of je het wil horen!
één jaar geleden
Reactie op babymama2022
Ik weet niet of je op zoek bent naar advies. Ik was heel erg van het natuur ...
Ik ben wel opzoek naar advies...
Heb nu al een jaar geen nacht door geslapen!
één jaar geleden
Wij hanteren het 2,3,4 schema
Ze word vaak tussen 06.00 en 06.30 wakker, half 9 à kwart voor 9 eerste dutje. Dan 3 uur na wakker worden weer neerleggen meestal rond 13.00 à 13.30 en dan 4 uur daarna in bed voor de nacht dat is meestal 18.30 à 19.00
Ze slaapt met dit schema goed door
één jaar geleden
Wij volgen de slaapgids van sleeplikerosie op Instagram. Onze zoon sliep overdag heel goed, maar in de nacht werd hij vaak wakker. Hij kon zelf z’n speentje pakken om weer door te pakken, maar deed dat ineens nooit meer. Toen hebben we een slaapconsult ingepland met sleeplikerosie en bleek dat we hem overdag te lang lieten slapen en het ochtenddutje te vroeg was na de nachtslaap. Ik was het nooit eens met mijn baby wakker maken, maar wilde het een paar dagen proberen (want slaaptekort). Meteen vanaf de eerste dag sliep hij de nacht door.
Als ik kijk naar wat je aangeeft @inge2108 denk ik dat je kindje te kort wakker is voor z’n nachtslaap. Wakkertijd van een baby van 1 is ongeveer 3,5 uur. Het eerste dutje van 10.30-11.00 gaat dus goed. Dat is 3,5 uur nadat hij wakker werd. Maar daarna lijkt de wakkertijd te kort. Dan zit er maar 2,5 uur tussen. De slaapgids zegt ook dat je vanaf een x aantal maanden geen namiddagdutje meer moet doen, want dat verslechtert de nachtslaap.
Wat ik in jouw geval zou doen: dutje van 13.30 verlaten naar 14.00/14.30 en (afhankelijk van wanneer hij/zij wakker wordt) rond 19.00 uur naar bed.
Wat hier ook hielp: een bedsetje edelstenen. Geloof erin of niet, maar bij ons werkt het! Was een tip van de opvang.
één jaar geleden
Volgens mij is mijn dochter wel echt een uitzondering, maar ze slaapt van 19:00 - 9:00u en dan om 10:00/10:30 - 13:00u gelijk weer en meestal ook smiddags 15:30 - 17:00u nog een dutje.
Mijn moeder zei dat ik vroeger als baby ook heeeeel veel en graag sliep dus ze zal dat van mij hebben. 😅
één jaar geleden
Sinds 28feb 1 jaar. Slaapt van 19u-08u en nog 1 dut van 12u tot 15.30u