29 Reacties
3 maanden geleden
Hier slaapt mijn dochter (2,5) van 19:30 tot 8:00 (als ze geen peuterspeelzaal heeft dan moet ze er eerder uit). Middagdutje doet ze enkel als we een wat grotere activiteit hebben gedaan in de ochtend. Dan kan ze rustig nog 2,5 uur slapen smiddags.
3 maanden geleden
Onze dame van 2,5 slaapt steeds later in 's avonds, rond 20/20.30 als we haar om 19 naar bed brengen. Zal misschien aan de vakantietijden liggen, nog niet helemaal in het ritme.
Ze wordt 's ochtends wakker rond 7 uur, buiten de vakantie was dit 6.30 uur. Ze doet nog wel een dutje rond 12.30 van 1,5 uur en als ze die niet doet is ze wel echt te moe 's avonds.
Dus niet een heel duidelijk antwoord voor je haha, maar wel echt nog een dutje nodig.
Een nieuwe kamer, peuterbed én vakantie doet wat met de slaap. 😉
3 maanden geleden
Reactie op Truusvdv123
Onze dame van 2,5 slaapt steeds later in 's avonds, rond 20/20.30 als we h ...
Dit is ook ons ritme! We zitten een beetje te dubben dat ie ‘s avonds er zo lang over doet om te slapen. Laatst had ie geen dut gedaan bij de opvang en lag ie er tegen 19:00 in en direct vertrokken. Maar er was geen land mee te bezeilen tijdens t eten. Dus geen dut (structureel) lijkt ook nog niet de oplossing.
3 maanden geleden
Reactie op Heusi
Dit is ook ons ritme! We zitten een beetje te dubben dat ie ‘s avonds er zo ...
Precies. Ik geef t nog ruim de tijd, misschien is het gewoon even een fase van moeilijk inslapen. Heeft iedereen wel eens 😉
3 maanden geleden
Tussen 7 en 8 wakker
En savonds slaapt hij tussen 20 en 21
Dutje van 1,5 rond 12.00/12.30
Heeft nu al 2x een dutje overgeslagen maar lijkt hem geen goed te doen.
In slaap vallen savonds duurt langer dan normaal.
Ben je met deze vraag op zoek naar een specifiek antwoord?
Zijn jullie zoekende? Misschien kunnen we elkaar helpen?
3 maanden geleden
Reactie op JustElles
Tussen 7 en 8 wakker
En savonds slaapt hij tussen 20 en 21
Dutje van 1,5 ro ...
Hoi!
Bedankt voor je reactie. Hoe jouw zoontje z’n slaapritme eruit ziet, lijkt precies op dat van ons zoontje. We maken hem na 1,5 uur slapen wakker zodat hij in de ochtend ongeveer net zo lang wakker is als vanaf het middagslaapje tot het weer op bed gaan. Maar ik hoor en lees dat andere kindjes van deze leeftijd toch al wel wat eerder op bed gaan. als wij dat proberen, duurt het in slaap vallen erg lang en is hij ook vaak wel wat onrustiger nog.. herken jij dit ook? Dutjes overslaan doen we hier eigenlijk nog niet, omdat hij ook wel echt moe is zo rond 12:30/13:00..
3 maanden geleden
Wij zijn het middagdutje ook wat aan het inkorten, nu 1 uur 15 minuten. Beetje zoeken naar wat een goede balans is met niet te moe ‘s avonds maar ook makkelijker in slaap kunnen vallen in de avond. Hoewel de vakantie het ook wel overhoop heeft gegooid 😅
3 maanden geleden
Hier tussen 6 en 6.30 wakker. Dutje rond 12.30 van max 1,5 uur (als hij dan niet zelf wakker is, maken we hem wakker). En dan uiterlijk 19.15 weer in bed. Slaapt dan meestal rond 19.45.
Ik zou zo graag willen dat hij ‘s ochtends iets langer zou slapen. Dat deed hij eerst wel, maar nu zeker al een half jaar niet meer. Middagdut is echt nog wel nodig, want hij is dan heel moe. Maar zouden we het moeten inkorten naar 1 uur?
3 maanden geleden
Reactie op JustElles
Jazeker! Bij eerder op bed leggen is hij nog langer onrustig
Wat een gepuzz ...
Nou, echt wel! Ik probeer hem nu iig ongeveer in de ochtend en namiddag even lang wakker te laten zijn, maar dat ‘s avonds toegeven aan zijn slaap, duurt nog wel vrij lang. 🥴
3 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Hier tussen 6 en 6.30 wakker. Dutje rond 12.30 van max 1,5 uur (als hij dan ...
Hier is het middagdutje ook nog wel echt nodig. Het blijft experimenteren met dat geslaap🥴😜 misschien ook eerst per 15 minuutjes inkorten ipv meteen een half uur? Ik zeg ook maar wat hoor. Persoonlijk vind ik die dutjes ook nog wel even prettig. Heel eventjes je handen vrij 🙈
3 maanden geleden
Hier rond 8 uur wakker en dan dutje om 12:30 van 1,5 uur. Half 8 naar bed en doet er sinds een week of 2 zo lang over om in slaap te vallen. Kan echt ruim een uur duren terwijl hij ‘s middags binnen no time ligt te slapen. Dutje overslaan gaat hier ook nog niet goed. Einde van de middag geen land mee te bezeilen dan..
3 maanden geleden
Wakker om 09:00 en slaapt weer om 21:00. Geen middagslaapje. En zelfs om 21:00 met moeite naar bed want mevrouw blijft stuiteren 😅. Gelukkig nooit vermoeid en altijd actief.. maar wel intensief voor mezelf haha