22 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik... Ik gebruik desloratidine. Huisarts gevraagd die kan ik veilig gebruiken maar dat het aanslaat nu uhh nee...😅

5 jaar geleden

Reactie op Horselover26

Ja ik... Ik gebruik desloratidine. Huisarts gevraagd die kan ik veilig gebr ...
Oh echt.. Lastig vind ik het maar😅 Volgens apotheek veilig te gebruiken, maar volgens bijsluiter en internet niet haha

5 jaar geleden

Reactie op Julotte

Oh echt.. Lastig vind ik het maar😅 Volgens apotheek veilig te gebruiken, m ...
Zou ik toch even de huisarts weer bellen en uitleggen van in de bijsluiter staat niet veilig hoe zit dit nou 😅

5 jaar geleden

Reactie op Horselover26

Zou ik toch even de huisarts weer bellen en uitleggen van in de bijsluiter ...
Ja precies! Doe dat inderdaad maar even!

5 jaar geleden

Ik neem aerius normaal maar nu durft ik ook niet. Normaal heb ik ook een neusspray maar gebruik deze nu ook niet.

5 jaar geleden

De huisarts heeft mij Cetirizine voorgeschreven ivm de zwangerschap. Maar in de bijsluiter staat inderdaad dat je dit medicijn beter niet kunt gebruiken.. lekker verwarrend 🤷‍♀️. De dokter heeft me ook oogdruppels en neuspray voor geschreven en ik heb gelezen dat dit eigenlijk het meest veilig is omdat er heel weinig van in je bloed komt.

5 jaar geleden

Reactie op esli8802

De huisarts heeft mij Cetirizine voorgeschreven ivm de zwangerschap. Maar i ...
Ja het is erg verwarrend. Heb er nu 1 genomen, maar denk dat ik het maar even laat verder de aankomende dagen😅

5 jaar geleden

Reactie op Julotte

Ja het is erg verwarrend. Heb er nu 1 genomen, maar denk dat ik het maar ev ...
Inderdaad ik heb er ook 1 genomen, maar ik laat ze ook liggen

5 jaar geleden

Hoi per toeval moet ik morgen wat halen, zal kijken wat er in zit

5 jaar geleden

Ik gebruik ook loratadine. De huisarts mag afwijken van de bijsluiter. Lijkt me wel handig dat hij/zij dat even laat weten aan degene die slikt. Ik slikte dit ook bij de vorige 2 voldragen zwangerschappen, geen problemen ondervonden, behalve dat ze bij mij de klachten onvoldoende onderdrukken, maar er is geen alternatief..

5 jaar geleden

Reactie op Lauradd

Ik gebruik ook loratadine. De huisarts mag afwijken van de bijsluiter. Lijk ...
Oh fijn om te horen dat jij dit ook gewoon geslikt hebt!

5 jaar geleden

Ik had desloratadine, aan huisarts gevraagd wat ik beter kon slikken ivm zwangerschap. Hij heeft loratadine voorgeschreven. Bijsluiter is wat tegenstrijdig.... Vriendin van mij kreeg exact hetzelfde voorgeschreven (heeft andere huisarts). Dus het lijkt mij dan in orde. Ga er in ieder geval vanuit!

5 jaar geleden

Ik vind deze periode rottig. Zo afgezien vandaag. Barstende hoofdpijn ervan! Ik heb van de apotheek een neusspray van dokter vogel gekregen en oogdruppeltjes.

5 jaar geleden

Ik heb vandaag ook andere medicijnen gekregen voor de hooikoorts. Ik heb neusspray en tabletten gekregen. Toevallig had ik al even een foto van de spray gemaakt dus bij deze . De neusspray werkt erg goed naar mijn weten. Tabletten neem ik vanaf morgen pas in. Ik heb nog aan de huisarts gevraagd of dit echt wel goed is ivm zwangerschap en die gaf als antwoord “ja! “

5 jaar geleden

Volgens mij mag loratadine deoratadine levocetrycine en cetrycine allemaal.. in de bijsluiter, tenminste bij mij, staat alleen bij ieder medicijn altijd contact opnemen met de arts bij zwangerschap. Er is gewoon niet heel erg veel onderzoek naar gedaan, zoals met de meeste medicijnen bij zwangerschappen. Mijn huisarts zei dat als je zelf echt twijfelt je dan de loratadine of cetrycine kunt halen bij de drogist, die zijn iets minder sterk. Maar in principe is de stof hetzelfde
In de bijsluiter moet dat allemaal nou eenmaal staan.. Waarschijnlijk staat bij élk medicijn " overleg met huisarts".

5 jaar geleden

Deze heb ik voorgeschreven gekregen, lijkt iets te werken. Neem het in de ochtend anders kom ik de dag niet door, in de nacht hel... verstopte neus, mag maar 1 per dag... hopelijk snel weer over met al die pollen

5 jaar geleden

Deze heb ik voorgeschreven gekregen, lijkt iets te werken. Neem het in de o ...
Ja deze heb ik ook savonds en snachts snotter ik zo gezegd het bed uit 😔

5 jaar geleden

Reactie op Horselover26

Ja deze heb ik ook savonds en snachts snotter ik zo gezegd het bed uit 😔
Rol wc papier er door heen in de nacht 🤣🤧 denk dat ik maar overga op langer volhouden overdag en hopen dat het dan uiteindelijk langer doorwerkt ?!

5 jaar geleden

Ja had ik ook. Gelijk huisarts gebeld en overgezet op cetirizine 10mg 1x per dag. Werkt helemaal top! En is dus veilig