11 Reacties

één jaar geleden

Hier zie je het een klein beetje, de ene keer is het erger dan de andere keer.

één jaar geleden

Hier een zoontje van 12 maanden. Hij had erge eczeem in op z'n wangen en nek en borst. Ook eerst hydrocortison gekregen maar dit deed niks bij hem. Toen naar de dermatoloog en nu triamcinolon gekregen. Dit werkt wel, we hoeven nu niet meer te smeren. Wij deden het altijd 1x per dag en dan voor hij naar bed ging

één jaar geleden

Mijn dochter had dit ook maar dan niet alleen in haar gezicht, ook op haar rug buik etc. Wij gebruiken elke dag deze creme van La Roche-Posay. In het begin vond ze dit niet fijn, ik denk dat het prikte? (Na 2/3x niet meer) Maar nu is het helemaal verdwenen echt geen enkele plek meer over. Lekker dik ingesmeerd en het trekt ook snel in. Andere hormoonzalfjes hebben bij ons niet hetzelfde resultaat gegeven..

één jaar geleden

Ik heb vroeger hormoonzalf gehad, vanwege eczeem. M'n huid heeft daardoor op sommige plekken pigment verloren en je huid schijnt er dunner van te worden. Dit is wel ruim 30 jaar geleden dus wellicht is de zalf verbeterd. Uiteindelijk komt eczeem dus altijd van binnenuit. Bij mij waren het allergieën en met de kleinste aanpassingen was ik van de zware eczeem en dus ook van de zalf af. (Heeft even geduurd hoor.) Ik weet dat het geen antwoord op je vraag is (en sorry voor het ongevraagde advies♥️) maar vaak is er iets onderliggends wat de eczeem veroorzaakt. Zou dat eerst checken voor je gaat smeren met dit spul.

één jaar geleden

Ik heb het wel gebruikt. Je smeert het 1 tot 2 keer per dag heel dunnetjes in. Als het binnen paar dagen wegtrekt, dan bouw je langzaam af. Dus eerst nog 1x per dag en dan om de dag en dan stop je ermee. Ik heb het nooit langer dan een week gebruikt en had altijd snel resultaat. Tussendoor deed ik bij elke luierwissel (gewoon omdat dat een handig moment was) insmeren met cetomacrogolcreme (bij de kruidvat/etos). En nu nog steeds, als ik plekjes zie ontstaan ga ik eerst met de cetomacrogolcreme aan de slag en als dat niet helpt pak ik het hormooncremetje erbij. Maar dat is echt zelden.

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dat zalf ook voor haar eczeem. Wij kregen een schema mee hoe we moesten smeren. Je bouwt dat weer af namelijk.

één jaar geleden

Wij hebben contact allergie voor sorbinezuur wat hierin zit, dus alleen de zalf gaat goed. Die is niet leverbaar nu, dus we gebruiken triamcinolon zalf. Vroeger hebben we het veel erger gehad, vanwege allergieën en overgevoeligheden. Nu alleen last bij wisselende weer, tandjes die doorkomen, lage weerstand enzo. Altijd langzaam afbouwen, anders krijg je terugslag.

één jaar geleden

Onze zoon heeft ook hydrocortison voor kleine eczeemplekjes en triamcinolon voor de hardnekkigere plekken. Werkt super. Zodra ik een plekje zie opkomen smeer ik het er gelijk op. 2 beurten smeren in de ochtend en avond en het is weg.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft een hormoonzalf (ik weet niet welke) en wij kregen het gebruiksadvies van vijf dagen 1x daags en daarna in ieder geval twee weken niet gebruiken. Na die vijf dagen trekt het weg of is het alleen nog wat rood.

één jaar geleden

Enkel als het heel extreem is hydrocortisone en voor de rest qua onderhoud vaseline lanetta. Ik heb zelf exceem en mijn 14 maanden dochter ook. Ik smeer 2 dagen 2x heel dun laagje hydrocortisone en daarna de vaseline lanetta. Uitkijken met de hydrocortisone.

één jaar geleden

Vooral is belangrijk om naast de hormoonzalf de huid heel vet te houden, cetomacrogolzalf bijv ( liefst in combinatie met vaseline). Dan heb je kans als de ergere plekjes verdwenen zijn, je het daarna niet meer nodig hebt