16 Reacties

2 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Wat kan je tegen netelroos doen?

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook. Het komt en gaat weg. Blaasjes met rode vlekken. Vlgns de huisarts was het netelroos. Kon geen kwaad.

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook. Het komt en gaat weg. Blaasjes met rode vlekken. ...
Jaa mijn zoontje heeft precies t zelfde. İk dacht zal het een allergische reactie van iets zijn, maar hij heeft niks anders gegeten. Smeer jij er iets op?

2 jaar geleden

Bij mijn dochter ook af en toe. Gaat gwn terug weg. Soms zelfs binnen een paar uur

2 jaar geleden

Ja dat is netelroos/galbulten. Mijn zoon krijgt dit als allergische reactie op voeding. Dit hoeft niet altijd te zijn als hij het echt eet, maar komt bijvoorbeeld ook als hij sinaasappel eet en het sap komt op zijn huid (via aanrakingen van zijn hand). Omdat het bij hem echt jeukt, heeft hij er medicatie voor als het op komt zetten (hij heeft nogal wat allergieën...).

2 jaar geleden

Ho, ik was nog niet klaar. Maar het kan bijvoorbeeld ook komen door wasmiddel of iets dergelijks. Hopelijk kun je achterhalen wat het bij hem veroorzaakt.

2 jaar geleden

Er zijn meerdere oorzaken van netelroos. Allergie is daar 1 van (voedsel, danwel contact), maar kan ook door warmte, wrijving, of iets anders.

2 jaar geleden

Inderdaad netelroos. Heeft hij toevallig een antibiotica-kuur (amoxicilline) achter de rug?

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft het ook gehad. Met name op de bovenbenen boven de knieholtes. Flink invetten en het gebruik van la roche posay tegen de jeuk lijkt geholpen te hebben.

2 jaar geleden

Mijn dochter van nu 10 (7 toen het begon) heeft chronisch netelroos. Bij haar komt het bij stress momenten naar boven. Duurde wel even voor we daarachter waren. Bij haar helpt koelen het beste. Met mentolzalf (maar weet eigenlijk niet of dat bij zo'n kleintje al mag) of koude washandjes. Verder zit ze aan 8 allergie tabletten per dag als ze flinke aanvallen heeft. Maar zij zit dan van kop tot teen onder. Heel zielig.

2 jaar geleden

Niks, trekt vanzelf weg. Eigenlijk is het onbekend waar het vandaag komt. Kan wat jeuken, dan helpt misschien mentol talkpoeder wat. Ik heb het op volwassen leeftijd nog steeds. Bij mij is het een reactie op verschil warm-koud. Maar kan ook met eten te maken hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Raaabs__

Wat kan je tegen netelroos doen?
Helemaal niets. Enige wat kan is als het jeukt een beetje koelzalf erop smeren. Het kan ook verder geen kwaad.

2 jaar geleden

Reactie op Raaabs__

Jaa mijn zoontje heeft precies t zelfde. İk dacht zal het een allergische r ...
Nee ik smeer er niets op omdat hij er geen last van lijkt te hebben. Kreeg wel als tip vd huisarts als het wel jeukt om er koelzalf op te doen.

2 jaar geleden

İk heb contact opgenomen met de huisarts. Ik moest foto’s sturen en hij heeft sinds vannacht ook blaffende zeehondenhoest erbij gekregen. Daarnaast ook heletijd snotteren. De huisarts heeft net een smsje gestuurd, wat ik toch een beetje apart vindt. beste, de klachten passen bij de reactie op een virale infectie, er heersen er veel op dit moment. Je kunt hier niet zoveel aan doen, maar iets van mentholgel of verkoelende zalf voor de jeuk is het beste, eventueel in combinatie met paracetamol. Als de klachten over een dag of 5 niet weg zijn, kom dan even op het spreekuur.

2 jaar geleden

Dat kan zeker. Je kan ook netelroos als gevolg van een (virale) infectie krijgen.