29 Reacties

3 jaar geleden

Zelf ben ik er wel eens bang voor, maar bij navraag geeft mijn buurman aan er geen last van te hebben. Zelf zou ik eerst aan geluidsisolatie denken dan aan het omwisselen van de kamers.

3 jaar geleden

Hier is het andersom. Ik heb overdag altijd last vast beide buren en de baby kan daardoor vaak niet (goed) slapen. Ik zeg er nooit wat van, omdat het niet zozeer aan hun ligt maar aan het feit dat het erg gehorig is. Mensen moeten gewoon kunnen leven, net zoals een baby nou eenmaal huilt. Ik zou dan zeggen dat of zij of jullie samen wat aan de gehorigheid doen ipv kamers omruilen.

3 jaar geleden

Zij zouden natuurlijk ook kunnen ruilen van kamers…

3 jaar geleden

Ik snap dat je je zorgen maakt.. en helemaal na het onvriendelijke geklop van de buurvrouw (aanbellen en een gesprek aangaan lijkt mij wat vriendelijker als buren zijnde) maargoed, daar gaat het nu niet over. Baby’s huilen nou eenmaal en dat hoort erbij. Vervelend dat de buren er last van hebben maar wisselen van kamer wat niet echt werkt door een kast zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Het huilen zal heus niet nog jaren aanhouden en zou dan eerder even met de buren in gesprek of je ze oordoppen kan aanbieden en aangeven dat je je er zelf ook rot over voelt en al alles er aan doet..

3 jaar geleden

Misschien kan je langs gaan met wat goeie oordopjes. Als ze wat meer zou kunnen in leven hoe het voor jullie is, en dat jullie echt geen andere goeie optie hebben, gaat het misschien wat beter. Onze buren hadden ook aangegeven dat ze ons dochter snachts hoort huilen, maar toen ik door vroeg zeiden ze dat het niet te storend was. Ze huilt eigenlijk alleen maar een keer snachts want dan leggen we haar tussen ons in en slaapt ze verder.

3 jaar geleden

Ik zou eerlijk gezegd gewoon aangeven dat je het heel vervelend vindt, maar dat je er niets aan kunt doen. Dit is geen muziek of iets anders wat je bewust doet. Je baby zal uiteindelijk beter gaan slapen, maar ook dan zullen er leefgeluiden blijven. Daarnaast verdient een buurvrouw die bonkt bij babygehuil imo weinig begrip. Had ze zelf ook netter kunnen aanpakken.

3 jaar geleden

Reactie op Lot4

Ik snap dat je je zorgen maakt.. en helemaal na het onvriendelijke geklop v ...
Ik heb al gevraagd of ze oordopjes willen maar dat hoefde de niet. Hij is niet zo t probleem maar zij heeft er last van. En hij huilt veel maar ook lang. Ik wil niet voor ieder geluidje opspringen dus soms laat ik hem even huilen in de hoop dat hij nog in slaap valt. Zij zegt kan je hem niet bij jullie leggen? Maar dat wil ik niet want hij hoort gewoon in z’n eigen bed .

3 jaar geleden

Hier ook regelmatig appjes van onze buren of ze spreekt me aan op straat. Van de week een appje gekregen waarin ze ons professionele hulp adviseert 😳 Het is een baby! Die huilt soms een paar minuten ja.. 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Hier ook regelmatig appjes van onze buren of ze spreekt me aan op straat. V ...
Omg 😂 hoe kan je daar nog normaal op reageren?

3 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Hier ook regelmatig appjes van onze buren of ze spreekt me aan op straat. V ...
O wat erg zeg. Ja ik snap het soms wel hoor. Stel je voor als je iedere nacht wakker wordt van andermans baby. En dat bijna 1 jaar lang. Dan wordt het je langzaam ook teveel. Mijn kind heeft Max 15x doorgeslapen dus ze heeft het zwaar wat ik dan begrijp. Maar ja waarom ze m’n oordopjes niet wilt aannemen 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

O wat erg zeg. Ja ik snap het soms wel hoor. Stel je voor als je iedere nac ...
Nou hier een prima geïsoleerd huis. Als de baby aan de andere kant huilt hoor ik dat als ik wakker ben en het doodstil is in huis, maar ik word er echt niet wakker van. En weet je wie er pas echt moe is?! Juist! De vader en moeder van de baby. Die kunnen dat gezeur er niet bij hebben...

3 jaar geleden

Ik zou zeggen, dikke vinger voor je

3 jaar geleden

Nou… mevrouw slaat weer op de muren. Hij wordt weer hysterisch wakker. Heb hem gekalmeerd en leg hem terug. Hij begint weer te huilen en wacht even af. En hoor 3 slagen op de muur. Vind dit zo vreselijk😥 ik kan z’n mond toch niet afplakken. Maar kan toch ook niet bij ieder gilletje opstaan 😪

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

Nou… mevrouw slaat weer op de muren. Hij wordt weer hysterisch wakker. Heb ...
Noujaaaaa zeg! Ik snap niet waarom ze ook maar denkt dat dat iets helpt?? Ik vind het echt onbeschoft. Enige advies wat ik je kan geven is: probeer het los te laten wat je buren vinden. Moeder zijn is al moeilijk genoeg, je kleintje huilt niet om hun te pesten.

3 jaar geleden

In wat voor woning woon je? Ik zou anders serieus een klacht over haar indienen als het een woningcoöperatie betreft. Alsof jij het leuk vindt dat jouw baby huilt. Wat een naar mens.

3 jaar geleden

Reactie op februari2022mama

In wat voor woning woon je? Ik zou anders serieus een klacht over haar indi ...
Koophuis uit de jaren 60. Het is erg gehorig. Als ik beneden op de wc zit en zij zit op de bank te bellen ( wat daaraan grenst) versta ik wat ze zegt. En dit is ook boven natuurlijk

3 jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Noujaaaaa zeg! Ik snap niet waarom ze ook maar denkt dat dat iets helpt?? I ...
Denk dat we toch (tijdelijk) zijn kamer gaan verhuizen. Dit geeft mij alleen maar meer stress want loslaten lukt mij echt niet. Dat is voor niemand leuk .

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

Koophuis uit de jaren 60. Het is erg gehorig. Als ik beneden op de wc zit e ...
Ik zou er persoonlijk lak aan hebben. Dit hoort er nou eenmaal bij, als zij geen leefgeluiden wil horen dan verhuist ze maar naar een woning waar niets te horen valt. Als het handiger is om van kamer te ruilen, zou ik echter dat wel proberen, maarja je kan vrij weinig aan de situatie wat doen. Ik denk dat iedere mama een baby wil hebben die niet huilt haha.

3 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Ik kan je buren ergens wel begrijpen, want zij hebben er ook niet voor gekozen, maar zulke dunne muren is voor niemand ideaal. Goed dat jullie het er wel over hebben gehad met de buren, jammer alleen dat er nog geen oplossing is. Hebben ze niet wellicht in de bouwmarkt nog wat geluiddempend / isolerend materiaal? En ik wou vooral reageren dat ik het goed vind dat je alsnog doet wat jij denkt dat het beste is voor je zoontje (even laten huilen) in plaats van je gedrag naar hem toe er op aan te passen. Alleen hopelijk snel een oplossing waardoor je minder stress ervaart!

3 jaar geleden

Sorry, maar ik vindt dat je niet zo moeten zeuren en al helemaal niet op de muren moeten gaan bonken. Een baby huilt nou eenmaal. Sorry not sorry. Als ze er last van hebben gaan hún maar naar een andere kamer. Je zult je zoontje heus niet lang laten huilen lijkt mij. Dus een beetje begrip tonen na een uitleg van jou zal ook wel op zijn plaats zijn…… mijn buren rechts hebben zelf een meisje van 3 met stevige driftbuien, we weten hoe ze soms kan zijn en klagen daar ook niet over en dat kan 1 tot 1,5 uur duren…