15 Reacties

één jaar geleden

Rauwe zuivel ipv ‘gewone’ melk!

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Hoe bedoel je precies?

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Ze krijg geen ‘gewone melk’ alleen karnemelk drinkt ze en ze krijgt natuurlijk yoghurt etc.

één jaar geleden

Een kennis van mij had dat ook bij haar zoontje. Bleek een koemelkallergie te zijn. Geen idee of die van jou dat heeft maar misschien het uitzoeken waard? Of een andere voedselallergie? Of naar een dermatoloog om de huid goed te laten bekijken? Succes!

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Een kennis van mij had dat ook bij haar zoontje. Bleek een koemelkallergie ...
Als baby kon ze lactose niet hebben daar werd haar huid onrustig van maar daar is ze vervolgens naar mijn idee over heen gegroeid want tot een paar weken terug had ze een heel mooi gaaf huidje. Kan dat ineens weer ontwikkelen dan? Ze krijgt namelijk alles wat betreft eten al sinds ze een maand of 9/10 is ofzo

één jaar geleden

Reactie op alice2022

Ze krijg geen ‘gewone melk’ alleen karnemelk drinkt ze en ze krijgt natuurl ...
Niet gepasteuriseerd bedoel ik! Kefir schijnt ook goed te helpen

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Niet gepasteuriseerd bedoel ik! Kefir schijnt ook goed te helpen
Ja daarom krijgt ze karnemelk dat schijnt goed voor de huid te zijn en omdat ze destijds niks anders kon hebben

één jaar geleden

Ik denk dat je via de dermatoloog bij een kinderarts terecht komt die sowieso antihistamine gaat voorschrijven. Mijn zoontje heeft dit en vooral nu helpt het met 2x per dag toedienen. Citrusvruchten en Nachtschaden vermijden (paprika aubergine etc.), 2x per dag gewone melk en de rest havermelk, en op zijn kamer staat een luchtzuiveraar tegen huisstofmijt. Dat heeft het echt al een goed stuk minder gemaakt maar net als met alle allergieën: je hebt soms gewoon een flare up. Zijn kin is nu echt drama met al dat gekwijl :(

één jaar geleden

Reactie op Stevigemams88

Ik denk dat je via de dermatoloog bij een kinderarts terecht komt die sowie ...
Oh wat fijn dat dat een beetje helpt! Dit lijkt wel op wat die van mij ook vaak heeft en indd het kan zo ineens opspelen en dan weer wat afzwakken. We gaan dan ook maar is kijken naar zo’n luchtzuiveraar. Ik heb zelf ook huisstofmijt dus dat zou ook heel goed kunnen. Dank voor je reactie!

één jaar geleden

Reactie op alice2022

Als baby kon ze lactose niet hebben daar werd haar huid onrustig van maar d ...
Ik wil heel graag mijn verhaal met je delen. Als baby kon ik ook niet tegen koemelkeiwit. Artsen zeiden tegen mijn ouders dat ik er overheen gegroeid was. Ik at en dronk koemelkeiwit (yoghurt, melk, kaas). Ik kreeg eczeem, daar kreeg ik allerlei zalfjes voor maar het ging nooit weg. Daarna kreeg ik ook astma. In mijn pubertijd kreeg ik een heel onrustige huid, heel veel acne. Wanhopig ben ik als een laatste poging naar een natuurgeneeskundige gegaan. Wat bleek: ik was helemaal niet over die allergie heen gegroeid. Ik stopte met koemelk eten en drinken. Resultaat: geen acne meer, geen eczeem meer en geen astma meer. Geen kinderarts kon het vertellen (mijn ouders zijn heel het land doorgereisd om mijn problemen op te laten lossen), maar een natuurgeneeskundige wel. Het duurde 20 jaar voordat ik hier achterkwam. Eczeem krijg je als je ergens allergisch voor bent. Nog steeds komt een koemelkallergie niet uit de testen als ik die laat uitvoeren in het ziekenhuis, maar zodra ik het eet beginnen alle problemen weer. Lieve mama, schrap de koemelk voor een tijdje en kijk wat er gebeurt met het huidje van je lieve kindje. Je hebt niks te verliezen en ik hoop dat al dat gedoe jou en jouw kindje bespaard blijft. ❤️

één jaar geleden

Reactie op babymama2022

Ik wil heel graag mijn verhaal met je delen. Als baby kon ik ook niet tegen ...
Dit kan zeker geen kwaad, volledig mee eens!! Heb ook een tijdje alle koemelk geschrapt. Toch een goeie 8 weken, en 0 verschil. Maar ik geloof absoluut dat je soms als mama je eigen gevoel moet volgen ipv genoegen nemen met het "vonnis" van de kinderarts. Ik heb zelf ook hooikoorts en dermografie, zodoende zoonlief ook maar dan nog erger :(

één jaar geleden

Reactie op alice2022

Ja daarom krijgt ze karnemelk dat schijnt goed voor de huid te zijn en omda ...
Sorry overheen gelezen! Je kan eens op de insta van joeprovers kijken, heeft een hele cursus geschreven over eczeem en geeft veel tips 🤗 succes!

één jaar geleden

Reactie op babymama2022

Ik wil heel graag mijn verhaal met je delen. Als baby kon ik ook niet tegen ...
Ow jeetje! Wat een zoektocht voor jou! Vervelend dat het zo lang heeft moeten duren.. Maar dat is dus ook mogelijk gezien haar klachten eerst bijna helemaal weg waren en nu ineens helemaal op speelt?

één jaar geleden

Reactie op alice2022

Ow jeetje! Wat een zoektocht voor jou! Vervelend dat het zo lang heeft moet ...
Ja dat is zeker mogelijk. Daarom dachten de kinderartsen toen ook dat ik er overheen gegroeid was: m’n klachten werden in beginsel minder. Later kwamen ze terug en kreeg ik meer klachten. Mocht je op zoek zijn naar vervangers van koemelk, kun je me altijd vragen! Of iets anders, natuurlijk.

één jaar geleden

Mocht het geen koemelk allergie zijn, even nagaan of je andere shampoo/bodyzeep, schoonmaakdoekjes, creme of wasmiddel bent gaan gebruiken.