18 Reacties
één jaar geleden
Ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met de slaapcoaches. Alles wat ze zeiden deed ik al. Dus was voor mij weggegooid geld. En alle coaches zeggen hetzelfde ook al zeggen dze dat ze dat niet doen.
Was hier weg gegooid geld.
Mijn dochter nu 16 maanden slaapt sinds de warmte zo erg is ook heel slecht.
Ze is altijd een slechte slaper geweest en slaapt thuis nog steeds niet goed uit zichzelf terwijl ze het wel op de opvang doet.
Thuis huilt/krijst alles bij elkaar tot braken toe zelf echt heel hard haar hoofd tegen het bed aanbonken.
Op de opvang doet ze dat allemaal niet en doet ze het voor haar doen echt heel goed.
En heeft sinds haar geboorte in totaal 1,5 maand doorgeslapen.
Elke keer als ze hier eindelijk doorslaapt.
Is er weer iets wat het weer in de weg zit. (kiesjes/tanden, kdv, hitte ga zo maar door)
Ik heb het opgegeven, hoe moe ik ook ben aangezien ik ook nog eens 1 dag per week studeer en 4,5 dag per week werk.
Ik doe hetzelfde wat jij doet.
Maar gebruik geen White noise want mijn dochter gaat er juist meer van huilen.
Je doet het goed meer kan je niet doen.
En weet uit ervaring van mijn oudste dat het echt wel beter wordt.
Bij haar werd het pas nadat zo'n beetje heel gaat gebit er door heen was gekomen.
Heel veel sterkte.
één jaar geleden
Kun je wat meer vertellen over haar ritme? Wanneer slaapt ze, wanneer eet ze?
één jaar geleden
Reactie op babymama2022
Kun je wat meer vertellen over haar ritme? Wanneer slaapt ze, wanneer eet z ...
07:00 uit bed ontbijt
08:30 fruit
12:00 lunch boterham en soms een ei of wraps dit is heel gevarieerd.
12:30 slapen tot 15:00/15:30
Na het wakker worden een tussendoortje.
18:00 avond eten
19:00 naar bed
Ze krijgt smiddags vaak wel wat meer tussendoortjes als ik een creacker eet of iets anders dan krijgt ze ook wat.
Word rond 03:00 wakker en dan fles
één jaar geleden
Reactie op firstbaby👶
12:00 lunch boterham en soms een ei of w ...
Kan het zijn dat je te vroeg over bent gestapt naar 1 slaapje? Heb je het al geprobeerd om haar rond 9-10u in bed te leggen en weer 2 slaapjes te proberen?
Ook al slaapt ze overdag goed, het kan zijn dat dit toch haar nachtrust verstoort
één jaar geleden
Hoe gaat het als je haar in jullie bed neemt? En kunnen jullie dan niet slapen of hebben jullie meer het gevoel dat het anders zou moeten? Ons dochter slaapt ook in ons bed - ze houd het in haar eigen bedje vol tot ergens tussen 12.30 en 3 (van de week zelfs een keertje 5.30!) En dan huilt ze en leg ik haar tussen ons in - dan slaapt iedereen verder prima. Ik heb geleerd om het een beetje los te laten het perfecte plaatje van een baby die doorslaapt in haar eigen bedje - dat komt vanzelf wel en ik lees vooral alleen positieve dingen over en heb nergens gelezen dat dit nadelig kan zijn op de lange termijn (als je iig in staat ben om samen slapen vol te houden tot ze zelf toe zijn om in hun eigen bedje te blijven slapen). Als samen slapen wel helpt, dan is kiespijn misschien niet het (enige) oorzaak - rond deze leeftijd gaan ze ook meer dromen en kunnen er ook enge dromen zijn.
één jaar geleden
Reactie op firstbaby👶
12:00 lunch boterham en soms een ei of w ...
Krijgt ze in de avond nog een fles? Of alleen in de nacht om ervoor te zorgen dat ze weer gaat slapen?
Heeft ze een speentje en pakt ze deze zelf om weer te proberen in te slapen?
Heeft ze een knuffeltje om zichzelf weer op t gemak te stellen? Dat hielp hier heel erg.
Onze zoon had deze problemen ook en ik heb 1 consult geboekt bij sleeplikerosie. Ze hielp ons en sinds dat consult slaapt hij door (vanaf hij 11 maanden is, hij is nu 16 maanden). Het is duur maar het is het waard…
één jaar geleden
Reactie op Lon205
Hoe gaat het als je haar in jullie bed neemt? En kunnen jullie dan niet sla ...
Wij vinden het zeker geen probleem dat ze tussen ons in ligt, alleen ze beweegt heel veel waardoor mijn vriend op de bank slaapt en ik met haar in bed. En we zijn dan blij dat ze goed slaapt. Alleen hoor en lees ik veel dat kindjes al doorslapen. Ik ben zeker ook van het perfecte plaatje afgestapt en tuurlijk vind ik het ook nog wel fijn, alleen niet als je al maanden niet doorslaapt dat breekt ons op
één jaar geleden
Reactie op Moomin
Kan het zijn dat je te vroeg over bent gestapt naar 1 slaapje? Heb je het a ...
Vandaag 2 slaapjes gedaan en kijken of het verandering brengt
één jaar geleden
Positieve ervaring met een slaapcoach. Ja je kan alles zelf opzoeken, maar even alleen jouw casus bespreken en een persoonlijk plan maken in plaats van overal op zoek naar tips die eventueel op jou van toepassing zijn kan zoveel rust geven. Ik was hier uitgekomen https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/
één jaar geleden
Mijn neefje heeft constant oorontsteking en mijn zusje heeft ook een slaap coach ingezet die heeft meegekeken. Sindsdien slaapt mijn neefje beter door dan mijn eigen dochter ( ze zijn even oud 16 maanden)
Ik zou zeggen doen! En verdiep je in intervallen.
één jaar geleden
Toen onze dochter niet at en niet dronk en veel huilde bleek ze een oorontsteking te hebben. Ik dacht heel lang tandjes maar dat was toch niet zo…
één jaar geleden
Drie uur overdag slapen lijkt mij erg veel. Misschien is er daarom snachts minder slaapdruk. Ik zou de slaap overdag inkorten. Verder is nu de oorzaak van de slechte slaap duidelijk toch? Ze heeft fysiek ergens last van. Kiezen of misschien wel oorontsteking. Dat laatste zou ik uutsluiten en verder nabijheid geven. Je kleine schreeuwt erom en het gaat beter worden. Juist omdat je er bent en niet omdat een slaapcoach je anders vertelt.
één jaar geleden
Omdat ze korter in de middag slaapt de afgelopen dagen, slaapt ze de hele nacht door 🥳 wel in ons bed want ze schreeuwt het uit in haar eigen bed, maar dat is de volgende aanpak. Ze eet en drinkt weer super goed en slapen dus ook. Wel hebben we een white noise apparaat gekocht voor als ze overstuur zou raken maar dat is 1 keer gebeurt. Bedankt allemaal voor de tips
één jaar geleden
Reactie op firstbaby👶
Wij vinden het zeker geen probleem dat ze tussen ons in ligt, alleen ze bew ...
Ons kindje van 16 maanden heeft 2 keer doorgeslapen en komt nog steeds voor een fles warm water 2x per nacht. Ze slaapt gelijk weer door gelukkig. Er zijn dus ook vast veel kindjes die ook niet doorslapen :)
Onze dame slaapt twee uur overdag en gaat er pas 20:30 in omdat ze anders niet in slaap komt en je dus heel lang bezig bent. Op zulke dagen kiezen we er dan voor om haar later naar bed te brengen. Ik geloof wel in ritme enzo, alleen volg ik haar en pas me daar op aan. Dus als het telkens een strijd is dan kun je haar ook proberen wat later er in te leggen.
Ik las net je laatste bericht en zie dat t nu weer goed gaat, wat fijn!
Hier dus wel herkenning met t niet doorslapen :)
één jaar geleden
Onze dochter slaapt ook zelden door. Ze is 16 maanden maar komt altijd meerdere keren per nacht. Soms is ze haar speentje kwijt, die dan 1 mm bij haar vandaan ligt, soms een aaitje of knuffeltje. Soms duurt het uren voor ze weer slaapt, soms een seconde. Soms helpt wat water drinken, soms niet. Soms leggen we haar in ons bed, soms is dat niet nodig. Lang gezocht naar tips ook hier, maar het is echt heel normaal dat je kindje tot zeker 2 jaar snachts wakker wordt voor het een of ander. Met die kennis op zak ben ik gestopt met tips en zo want het beste wat je kunt doen is goed kijken naar wat je kindje nodig heeft en dat beantwoorden. En afwisselen wie de nachtdienst doet, dan blijft iedereen blij 😀. Volgtip op instagram: kaitlinklimmer.