21 Reacties
4 jaar geleden
Wel ik heb hetzelfde. Al 4 goede echo's gehad, maar op 11 weken bijna geen kwaaltjes meer. Woensdag heb ik de NIPT en ook op van de zenuwen. Ik heb helaas al een stilgeboorte aan 20 weken gehad bij mijn eerste kindje, maar die was al van begin achter op groei. Nu is alles perfect, dus ik denk dat we positief moeten zijn en blij dat we weinig last hebben.
4 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik ben momenteel 13w +2d en voel amper iets (naast onwijs misselijk te zijn dan).
Echt iets voelen in men buik of baarmoeder is er bij mij (nog) niet geweest. Heeel af en toe als ik wat te veel druk zet een klein steekje, maar daar blijft het toch ook bij.
Ik zou je niet te ongerust maken! Bij ons afgelopen maandag alles tip top in orde. Babies stonden zelfs bijna 1 week voor op groei. (Ja babies, het zijn er ineens 2, en daar voel ik zelfs niets van ;-)).
Succes bij je volgende echo!
4 jaar geleden
Als je plat op je rug gaat liggen en iets boven je schaanbeen voelt voel je een soort bal/sinasappel. Dat is je baatmoeder. Ik heb bij mijn eerste tot 13 a 14 weken ook nergens last van gehad en toen ineens de steken in me vagina. Misschien fluit je zo door je zwangerschap en misschien is het even wachten
4 jaar geleden
Als je plat op je rug gaat liggen en iets boven je schaanbeen voelt voel je ...
Hmm ik kan die bal dus niet voelen hoor. Ik dacht ook dat hij pas bij 12 weken boven je schaambot zou komen. Maar het is bij iedereen weer anders. Hier geen bal te bekennen. Ik heb echt al dagen gevoeld 😅 ik heb twee baarmoeders en de baby zit in links. Maar daar zit je endeldarm ook. Dus ik vraag me dan af of ik een baarmoeder voel of wat anders…
Misschien zit het wat naar achteren gekanteld? Nog twee weken wachten op her verlossende antwoord
4 jaar geleden
Als je plat op je rug gaat liggen en iets boven je schaanbeen voelt voel je ...
Hmm ik kan die bal dus niet voelen hoor. Ik dacht ook dat hij pas bij 12 weken boven je schaambot zou komen. Maar het is bij iedereen weer anders. Hier geen bal te bekennen. Ik heb echt al dagen gevoeld 😅 ik heb twee baarmoeders en de baby zit in links. Maar daar zit je endeldarm ook. Dus ik vraag me dan af of ik een baarmoeder voel of wat anders…
Misschien zit het wat naar achteren gekanteld? Nog twee weken wachten op her verlossende antwoord
4 jaar geleden
Reactie op Framke
Wel ik heb hetzelfde. Al 4 goede echo's gehad, maar op 11 weken bijna geen ...
Pff wat verdrietig!! Snap dat je op bent van de zenuwen. Maar nu alles perfect! Fijn zeg. En al zoveel echo’s gehad dus deze keer gaat het vast helemaal goed komen 😘 het is zo jammer dat die buik pas later komt he en dat getrappel. Dan heb je nog een soort van bevestiging dat het voor dit moment goed zit
4 jaar geleden
Hier vergelijkbaar. In week 7, 8 en 9 ontzettend beroerd geweest. De hele dag met een kater/misselijk gevoel rondgelopen en vaak overgeven.... afgelopen week plots geen klachten meer, helemaal niets eigenlijk. Ook geen buik klachten. Ik ben nu op vakantie en heb komende woensdag de termijnecho. Maak me enerzijds zorgen omdat de kwaaltjes plots weg waren, anderzijds zou ik er voor tekenen als ik me de rest van de zwangerschap zo zou voelen!
4 jaar geleden
Ik heb dat ook.. nog geen ene keer misselijk geweest.. voel me prima op wat vermoeidheid na! En heel veel keer per dag plassen.. opeens waren m’n borsten ook niet meer gevoelig.. ben nu 13+1 weken en dinsdag weer de echo.. vind t wel spannend of alles nog goed is, omdat ik dus nauwelijks iets voel. De vorige twee echo’s waren volgens de verloskundige hartstikke goed!
4 jaar geleden
Ik heb dat ook.. nog geen ene keer misselijk geweest.. voel me prima op wat vermoeidheid na! En heel veel keer per dag plassen.. opeens waren m’n borsten ook niet meer gevoelig.. ben nu 13+1 weken en dinsdag weer de echo.. vind t wel spannend of alles nog goed is, omdat ik dus nauwelijks iets voel. De vorige twee echo’s waren volgens de verloskundige hartstikke goed!
4 jaar geleden
Voelen jullie wel ook die bal die jessica beschrijft als baarmoeder? En zo ja, hoeveel weken ben je dan
4 jaar geleden
Reactie op Sab2707
Ja hier ook een “bal” die je voelt en ziet als ik op m’n rug lig. Viel me v ...
Ik zie hem niet voel hem wel maar bij mij zit er overtollig huid voor🤣
4 jaar geleden
Maar je zegt ik heb 2 baarmoeders? Kan dan niet zijn dat de ander voor deze ligt en je daarom niks voelt of tever naar achter door de ander? Ik weet het niet geen verstand van🙈
4 jaar geleden
Maar je zegt ik heb 2 baarmoeders? Kan dan niet zijn dat de ander voor deze ...
Ja wellicht is hij iets naar achter gekanteld? Ik dacht altijd gewoon twee naast elkaar. Moet zeggen dat de arts in Portugal ook weinig info geeft tenzij je er echt naar vraagt. In nl is er nooit iets over een naar achter gekantelde baarmoeder gezegd en ben door best wat scans gehaald. Of ontstaat dit pas bij een zwangerschap?
De taal barrière werkt ook niet echt mee en ik was vorige keer zo overrompeld dat er überhaupt een baby in me zat dat ik vanalles ben vergeten te vragen.
Ff bellen doe ik ook minder snel. T ziekenhuis zit op 1,5 uur rijden en wil de gynaecoloog ook niet zomaar bellen. Dus het is nu maar hopen dat alles goed is en over 12 nachtjes het verlossende antwoord 🤞
Morgen 11 weken. Ik ben wel aardig dun en klein dus had misschien wel iets verwacht te zien/voelen. En zeker met twee baarmoeders (ze zijn dus alletwee kleiner) had ik meer rek ofzo verwacht.
Maargoed. Goed teken dat het nu nog niet op knappen staat. Dat ding moet natuurlijk nog vet ver kunnen oprekken!
Zoals @sab2707 zegt, wellicht bij 12.5 weken dat het pas opvalt of voelbaar gaat worden.
Ik zag ook op een plaatje dat de baarmoeder bij 12 weken boven het schaambotje uit gaat spieken. Dus ik zit er wel onder te duwen om iets te kunnen voelen maar ben ook bang dat als ik te hard druk dat ik dan de baby fijndruk 😅 dat ze zo’n plat snuitje krijgt zoals bij een Perzische kat. Alleen omdat ik ff mn vinger in mn baarmoeder wil duwen om te voelen. (Ik snap dat t zo niet werkt maar toch) bang dat dat dat geduw kwaad kan doen.
4 jaar geleden
Bij mijn tweede zwangerschap (eerste was miskraam) voelde ik pas echt iets met 22 weken. De placenta lag voor dus dat kan er ook nog mee te maken hebben. Of je baarmoeder is gekanteld (dat gebeurd pas vaak door zwangerschap)
Daarnaast zit je baarmoeder vaak nog te laag om te kunnen voelen de een voelt het sneller dan de ander en dat gaat bij een tweede zwangerschap al iets sneller.
Zeker in dit trimester hoef je nog niks te voelen. Daarbij voel je ook niet continue dat je baarmoeder aan het oprekken is, vergelijk het met jezelf knijpen op geven moment voel je dezelfde pijn niet meer omdat je lichaam eraan gewend raakt en het is ook niet zo dat hoppakee weeer een stuk groter dat gaat geleidelijk.
Dus dames, maak je niet teveel zorgen ook al zijn je zwangerschapskwaaltjes plotseling helemaal weg. Je lichaam is aan t veranderen en je krijgt er elke keer weer iets terug! Dus geniet van de momenten dat je geen kwaaltjes heb.
Ik heb zelf vanaf week 16 tm 22 een spannende tijd gehad omdat ik toen helemaal geen kwaaltjes had, mn buik niet groeide en ik de baby ook niet kon voelen. De 20 weken echo was daarbij perfect en vanaf 22 weken was het ineens daar. De eerste beweging! Zoooo bijzonder en uiteindelijk met 37 weken kon ik niet meer slapen met alle bewegingen die ik voelde.
Dus maak je geen zorgen, het komt echt goed!!!
4 jaar geleden
Ik voel mn baarmoeder hoor!! Hij ligt ineens heel hoog. Voel het al een paar dagen. Het kan niet missen. Ik denk dat ‘ie door mijn afwijking van twee baarmoeders dus wel anders ligt en hoger. Misschien omdat het smaller is. 4 vingers boven het schaambot voel ik de bovenkant.
Nouja.. donderdag een echo en hopelijk is alles ok en is dat ook echt mn baarmoeder en geen verstopt poepje of wat anders haha.
VRIEND
4 jaar geleden
Hmm ik kan die bal dus niet voelen hoor. Ik dacht ook dat hij pas bij 12 we ...
Dat dacht ik dus ook, dat mijn baarmoeder pas net boven mijn schaambot uit zou komen, en dat het dus onmogelijk was dat de 'mango' die ik voelde precies halverwege tussen mijn navel en schaambot mijn baarmoeder niet kon zijn.
Ik had gister met 13 weken een echo bij de verloskundige en een heeeeele volle blaas, en de bovenkant van mijn baarmoeder kwam toen ik op mijn rug lag gewoon al boven mijn navel uit!
Ik zou dus ook iets hoger dan net boven je schaambot voelen.