9 Reacties
één jaar geleden
Yep, hier hetzelfde. Mijn man is ontzettend gek met onze dochter van 1 maar ziet een tweede om dezelfde reden niet zitten. We hebben afgesproken om over een half jaar nog een keertje te evalueren of we er beide nog hetzelfde in staan. Hopelijk gaat het slapen dan 10x beter!
één jaar geleden
Ik heb er 2 (en wil er graag nog meer) en uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het uiteindelijk echt beter wordt. Mijn oudste is bijna 4 en slaapt over het algemeen door, maar wordt soms nog wakker in de nacht door nachtmerries/terror. Mijn jongste is bijna 1 en krijgt nog de borst dus dat is idd wel pittig. Het beste advies wat ik zou kunnen geven is (no pressure obviously) liever achter elkaar dan helemaal uit deze fase zijn en dan weer erin. Ik heb het veel makkelijker met mijn dochter ondanks dat ze veel vaker wakker wordt dan mijn zoontje toenertijd (hij kreeg de fles), omdat ik nu gewend ben aan het slaaptekort. Als je kinderen dan allebei wat ouder zijn, hoef je die fase helemaal niet meer in. Het is ECHT tijdelijk! Ik hoop dat jullie eruit komen. Geniet vooral van je dochtjertje 🥰
één jaar geleden
Wij hebben dezelfde situatie min of meer gehad. Ik wou altijd 2 kinderen, mijn man was gelukkig met 1. Echter hebben we er nu toch 2. Ik heb hem kunnen overtuigen op de een of andere manier. Ons eerste sliep wel snel door en was een voorbeeldige baby. Ons 2de niet zo zeer. De bevalling was vreselijk (hij was een sterrekijker). Hij slaapt ook nog niet door, is vaak lang ziek en dus niet zo ideaal. Ze zijn wel super schattig samen. ♥️ Ik zou het niet meer anders willen. Maar het is inderdaad een keuze die je samen moet maken.
Persoonlijk zou ik je meer dan 2jaar verschil aanraden.
één jaar geleden
Mijn man heeft ook altijd gezegd geen tweede. Na 8 jaar is hij toch omgedraaid dus nu hebben we een dochter van 10 en van 1 jaar.
één jaar geleden
Ik vind dit persoonlijk ook een moeilijk thema. Ook mijn man vindt 1 kindje goed. Ikzelf zit nog in tweestrijd … enerzijds denk ik ook het is goed zoals het nu is, we hebben een geweldige dochter, die best makkelijk is en heel goed slaapt tijdens de nacht .. en toch vind ik het allemaal best pittig. Anderzijds voel ik dat er in mijn hart echt nog ruimte is voor een tweede kindje. En ik wil haar ook een broer/zus geven (ikzelf heb 3 broers, men man is enig kind).
Maar ik ben ook soms bang dat als ik toch voor een tweede wil dat mijn man het niet wil.
Ook heeft een kind wel best een grote druk op onze relatie gezet. Dus ook dat doet me twijfelen, kan onze relatie dat nog aan?
Ik dacht altijd dat de moeilijkste keuze was wel of geen kindje, maar dat is dus niet zo blijkt nu.
Hopelijk komen jullie eruit!
één jaar geleden
Wij zitten in precies dezelfde situatie. Ons zoontje slaapt ook nooit door sterker nog.. een goeie nacht is 4x wakker een slechte (en die zijn er de laatste tijd erg veel vanwegen stoppen borstvoeding en 12 maanden slaapregressie) soms om het uur zelfs half uur. Ik geef mijn vriend gewoon de tijd. Geef ook aan dat we van deze situatie leren en bij de volgende bepaalde dingen anders zouden doen. Mijn vriend was überhaupt al moeilijk over 1 kindje en die is er ook gekomen. Dus ik houd hoop dat die 2e er ook echt wel gaat komen het heeft even tijd nodig nu
één jaar geleden
Hier ook, ik wil nadenken over de tweede en mijn man absoluut niet. Onze dochter is erg pittig, veel ziek, en huilt veel ook als ze niet ziek is. Ze slaapt goed, maar als ze wakker is, huilt ze.
Ik zou het niet leuk vinden als ze alleen achter zou blijven, terwijl mijn man alleen maar denkt aan hoe het nu gaat. We hebben niet heel lang tijd meer, aangezien ik al wat ouder ben... Erg lastig, en we kunnen er niet over praten, want zijn besluit staat vast 😔
één jaar geleden
Wij zitten in dezelfde situatie. Ik wilde altijd al meer kinderen en hij vond 1 goed. Nu zegt hij ook duidelijk dat 1 genoeg is, maar mij nu ook maar als mijn dochter ouder is zou ik het wel leuk vinden. Mijn vriend vind het heel zwaar terwijl ikzelf echt al geen leven zonder onze dochter kan voorstellen. Ik vind het ook zwaar maar ik ben wat positiever en denk wel aan wat wel goed gaat en leuk is.. ik weet ook niet wat het ons gaat brengen over een paar jaar. Ik blijf hopen haha
één jaar geleden
Enorm lastig onderwerp. Bij ons is het andersom. Mijn man wilt een tweede en ik ben er gewoon niet klaar voor. Wat voor mij helpend is, is dat mijn man mij niet dwingt of slecht laat voelen over mijn gevoel. We bespreken het onderwerp vaak maar het komt niet vervelend over bij mij. En dat is denk ik het beste wat je kan doen. Uiteindelijk doe je het met z’n tweeen en jullie beide moeten erachter staan. Ik voel me gehoord en mijn keuze wordt gerespecteerd. Het zou geen leuke situatie zijn als mijn man continu mij probeert over te halen voor een tweede kind. Het komt van zelf