11 Reacties
één jaar geleden
Dé oplossing heb ik niet. Zoals je zelf al zegt; er zijn tal van dingen en manieren die zouden kunnen werken. Wat ik in het afgelopen jaar wel heb geleerd (en wat je ook veel leest als tip bij coaches): kies er 1 en hou vol. Niet na 2 dagen: dit werkt niet we doen dit wel!?. Nee, echt een paar dagen volhouden. Je kindje moet weer leren wat er van hem verwacht wordt, want nu is hij gewend: word ik wakker dan slaap ik verder bij/op mama.
Dat moet weer worden: word ik wakker, dan zoek ik troost bij mn speen en doekje en val zelf weer in slaap.
Dat mag in stapjes, dat geef je zelf ook al aan.
Het gaat pittig zijn, je gaat iets doorbreken dat er nu een tijdje is.
We hebben hier zelf ook een periode van ziek zijn, bij ons slapen, paniek in de nacht etc gehad. Maar inmiddels slaapt ie weer in eigen bedje, valt weer zelf in slaap als ie even wakker is en laat zich in eigen bed troosten als het echt niet lukt. Wel wordt ie al een paar dagen heel vroeg wakker, en ook daar hebben we 1 methode gekozen en houden die zo goed mogelijk consequent aan. Is niet leuk of makkelijk, maar helpt wel!
één jaar geleden
Reactie op eza1988
Mag ik vragen welke methode?
Nu ‘s ochtends? Dan geven we een schone luier en even met hem zitten dat ie weer kalm wordt en terug in bed. Zoals we dat ook doen als ie midden in de nacht wakker wordt.
Hij is het daar niet (altijd) mee eens, dus er wordt geprotesteerd, soms gehuild. Maar het moet duidelijk zijn dat t nog nacht is. Als ie dan wel uit bed gaat/mag dan komen we heel vrolijk zijn kamer binnen, direct gordijn open etc.
één jaar geleden
Ja het is echt lastig. We hebben vannacht hem steeds opgepakt en even getroost en daarna weer in zijn bed gelegd. Hij moest telkens heel hard houden, maar ik heb het volgehouden en hem af en toe een knuffel gegeven en op een gegeven moment werd hij rustig. Ben nog bij hem gaan zitten, met mijn hand in het bedje en heb even voor hem gezongen tot hij is slaap viel. Was om 09.30 en om 03.45 en allebei de keren was ik meer dan een uur bezig, maar het is wel gelukt. Pfoe zeg! Om 06.00 was hij nog even wakker, maar viel toen wel vrij snel weer in slaap.
We hebben nu ook, met pijn in mijn hart, maar mijn man wilde het heel graag en mijn moeder raadde het ook aan, besloten dat hij naar zijn eigen kamer gaat. Dan maar alles in een keer. Vanochtend het bedje verplaatst en hij heeft voor zijn dutje uit zichzelf anderhalf uur geslapen!! Nu hopen dat het vannacht ook zo goed gaat. Maar anders gaan we er weer bij zitten en hem optillen en troosten als het echt niet gaat en volhouden. We doen het gelukkig samen. Het valt me wel zwaar allemaal, maar ik hoop op een positieve verandering.
één jaar geleden
Reactie op Nola Lou
Ja het is echt lastig. We hebben vannacht hem steeds opgepakt en even getro ...
Slim dat je nu dan gelijk de stap naar eigen kamer maakt. Het is nu even een “strijd”, maar je tackelt wel 2 “problemen” in 1 keer 😊
Als het beter gaat, is een volgende optie om hem in bedje te troosten.
Hier ook een periode precies rond die tijden gehad: dat is na 2 slaapcycli (2x 1,5 uur ongeveer). Eerst ging troosten echt alleen in onze armen, maar op den duur liet hij het toe om gewoon in eigen bedje gerustgesteld te worden.
één jaar geleden
Ik vind dit soort bericht heel fijn omdat ik dan ook mee kan lezen 😜 wat fijn dat je zoon heeft doorgeslapen! Je zal sochtends wel gek wakker geworden zijn haha. Wij zijn er ook helemaal klaar mee, zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje. Het is gewenning geworden. Het is alleen vreselijk dat het in de nacht is want ik heb dan echt geen geduld en daarom pak ik mijn dochter altijd maar op. Ik ga er ook mee aan de slag want ik ben toe aan heel de nacht slapen 😴.
één jaar geleden
Ja ik snap het heel goed. Ik vond het in de nacht ook heel zwaar en dan hield ik niet vol. Het was de eerste nachten echt wel doorzetten en ik was ook extra moe, maar nu gaat het echt beter. Hij slaapt niet elke nacht door, maar wordt wel minder vaak wakker en slaapt de hele nacht weer in zijn eigen bed. En wat heel fijn is, mijn man kan hem ook weer troosten. We hebben het eerst een paar nachten samen gedaan en nu gaat hij ook wel eens zelf ❤️
Alleen word ik nu nog steeds zo tussen 02.00 en 03.00 wakker, zelfs als het niet nodig is 🥲 Hopelijk past mijn ritme zich nu ook snel aan 👍
één jaar geleden
Wat super fijn dat hij doorslaapt! Heerlijk in zijn eigen bed en in zijn eigen kamer!! 😃