6 Reacties

6 maanden geleden

Kijk eens naar de topic wil niet slapen /wel niet wakker worden. Het gaat over ongeveer hetzelfde probleem. Het is een fase waar ze in zitten. Door dat ze ineens heel veel ontwikkelen.

6 maanden geleden

Dank je! Ik heb het gelezen en het zal inderdaad wel door hetzelfde komen. Alleen wel een ander probleem, want in slaap vallen duurt niet per se lang, als we erbij blijven zitten. Alleen dus wel ‘s nachts wakker worden en gaan schreeuwen als we weggaan. En vroeg wakker, pffff. Geen ideale combinatie.

6 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Dank je! Ik heb het gelezen en het zal inderdaad wel door hetzelfde komen. ...
Ben het met je eens, het is best een vermoeiende fase. Ze krijgen rond deze leeftijd vaak ook weer last van verlatingsangst. En meestal hebben ze ook veel verwerking in hun slaap. Door alles wat ze hebben geleerd.

5 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Dank je! Ik heb het gelezen en het zal inderdaad wel door hetzelfde komen. ...
Wij hadden rond 23/24 maand ook een periode dat we er bij moesten blijven. Ook vaak wakker in de nacht en dan helemaal paniek; want waar waren papa en mama nu opeens?! Dus matras bijgelegd, zodat in ieder geval 1 nog goed kon slapen. Maar zo maakten we het alleen maar erger; hij werd nog vaker wakker, sliep licht en leek constant te willen checken of we er wel waren. Liefdevol maar behoorlijk strict afgeleerd met graduele extinctie. Weggaan en na x aantal minuten weer terug. Gerust stellen, aai over de bol en gaan. Eerste avond was t ruim een uur voor ie sliep, in de nacht al minder vaak wakker en met zelfde methode gewerkt. Na 3 avonden was t al nagenoeg over (qua inslapen), sliep weer door en veel dieper (dus uitgeruster) en ook in de ochtend weer gewone tijd wakker. Nu zaten we in t zelfde pakket als in t andere topic benoemd. Ook weer graduele extinctie toegepast en sinds 2-3 avonden hoeven we niet meer terug. Blijft hij rustig liggen en valt gewoon weer in slaap (duurt nog wel wat langer)

5 maanden geleden

Reactie op Heusi

Wij hadden rond 23/24 maand ook een periode dat we er bij moesten blijven. ...
Jeetje, wat goed van jullie! Ging hij bij jullie ook echt brullen als je de kamer verliet? Want het voelt toch niet goed om dan weg te gaan, ook al kom je na twee minuten weer terug. Hij gaat ongeveer kokhalzen van het harde huilen. En ik ben bang dat hij daardoor z’n bed als iets negatiefs gaat zien. We waren net zover dat we achter een bijna dichte deur mochten gaan zitten met het licht op de gang aan. Die deur bleef dan de hele nacht open en het licht aan. Maar nu is het ineens weer drama 😔 En dan ook nog zo vroeg wakker en er meteen uit willen. Ik neig er bijna naar om een consult bij een slaapcoach te boeken omdat het al zo lang duurt. Maar hij is ook ziek geweest en het duurt heel lang voor het overgaat, dus dat wil ik eigenlijk afwachten.

5 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Jeetje, wat goed van jullie! Ging hij bij jullie ook echt brullen als je de ...
Het is pittig, zeker! Maar het is vooral zaak duidelijk te zijn, zonder af te blaffen of boos te worden. Rustig uitleggen dat ie heel goed alleen kan slapen, dat papa of mama zo weer komt kijken. Hier was het inderdaad ook brullen, niet tot kokhalzen aan toe gelukkig. Na een tijdje merkte je dat ie al rustiger werd en ging zitten wachten tot je kwam. En zo verder tot hij uiteindelijk sliep. En ook als ie sliep nog 1 a 2 keer terugkomen. Wij zijn bij een slaaptrainer geweest, dat wordt vergoed door de zorgverzekering. Dat is anders dan een coach die je dus zelf betaald. Wij zijn