Ha allemaal,
Ik maak toch maar weer eens een topic aan. Mijn zoontje van 2 jaar en twee maanden slaapt ineens veel slechter, echt van de ene op de andere dag.
- hij gaat huilen als we weggaan uit de kamer bij het naar bed brengen (‘s avonds en ‘s middags)
- middagdut duurt veel korter, 10-45 minuten in plaats van 75-120.
- hij wordt ‘s nachts om 00u of om 4u wakker (altijd een van deze twee)
- ‘s ochtends is hij om 5.45 weer wakker en wil dan ook echt uit bed, terwijl hij hiervoor tot 7.15 kon blijven liggen
Dit alles gaat gepaard met hard huilen. Ik snap er niks van, hij was altijd zo’n goede slaper ‘s nachts. Dit duurt nu een week. Ik ben bang dat dit zichzelf in stand houdt omdat kinderen die oververmoeid zijn ook vaak en vroeg wakker worden, maar ik heb geen idee wat ik eraan zou kunnen doen.
We zijn nu begonnen met de stoel steeds verder van zijn bed te zetten, zodat we uiteindelijk hopelijk buiten de kamer kunnen gaan zitten. Geen idee of dit werkt en of dit ook ‘s nachts iets gaat oplossen. In december had hij ook zoiets (maar niet ‘s nachts), toen hebben we hem op een gegeven moment bij naar bed brengen 10 minuten laten huilen en toen ging het steeds beter. Maar nu lijkt hij harder en dramatischer te huilen en wil ik dat liever niet doen.
Iemand nog tips?