9 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap je wel hoor! Als ik zelf weg ga word het ook hooguit 12 uur. Maar gaan we samen weg dan zijn we soms pas 4 uur snachts thuis hahah. Als mijn man weg gaat dan is hij altijd ook optijd thuis. Hij werkt veel en wil de volgende dag geen kater hebben en de gezelligheid van ze kinderen missen. En geloof me wij zijn echt mensen mensen! We houden ervan! Maar toch liever samen dan apart, en liever geen zware kater zodat we onze kinderen ermee lastig vallen.. Vind het helemaal niet raar dat je het zo voelt hoor, zou mijn man half 4 alleen thuis komen zou ik dat ook niet fijn vinden…. Misschien zijn wij moeders gewoon zo?🙈

3 jaar geleden

Hier ook zo. Mijn man is echt vaak weg. Zo beu. Maar ik heb het gevoel dat hij dat echt nodig heeft. Ik zou het liever anders kiezen, maar bij corona had hij dat niet (hobby lag stil) en hij was echt minder te genieten. Loslaten is ook soms goed in een relatie. Goed babbelen en vb. Vragen om op een bepaald tijdstip thuis te zijn.

3 jaar geleden

Ik snap je wel hoor! Als ik zelf weg ga word het ook hooguit 12 uur. Maar g ...
Ja dan misschien wel een klein beetje jaloezie... Er ook bij zijn. Alleen dan is bij mij al heel snel het gevoel weg. Voor Teun kon ik echt genieten van het jaarlijkse feestweekend. Dit jaar ook, maar het was anders. Ik was de vrijdagavond op stap en was tegen half 12 alweer thuis terwijl het een prima avond was. Ik wilde gewoon naar huis, niet meer en niet minder. Ik wil geen saaie sok zijn en een biertje vind ik nog steeds lekker. Maar het is gewoon compleet anders na Teun. (En nu max 2 biertjes, want meer hoef ik ook echt niet).

3 jaar geleden

Herkenbaar, die van mij gaat ook makkelijker en langer weg dan ik. Hopelijk word het idd beter na verloop van tijd en nu ze wat ouder is... mij vent vind mij dus saai ben niet meer als vroeger pfff. Maarja ons leven is toch ook even anders net wat je zeg ik heb genoeg na een paar borrels, ben ik dan saai of gewoon een verandwoorlijke ouder 🤨🙃

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ikzelf heb er weinig behoefte aan en als ik een avondje op stap ben doe ik rustig aan omdat ik er snachts of sochtends vroeg weer uit moet voor onze kleine man. Geen zin om met een kater/hoofdpijn/brak de dag te beginnen om 06.00 uur🤣 Wel lastig..want wij hebben namelijk een horeca bedrijf. Mijn man is ook echt een feestbeest en werkt bijna elk weekend en tot laat in de nacht. Ik kan ook behoorlijk pissig worden als hij eindelijk eens een avondje vrij is en dan graag op stap wil, terwijl ik het ook begrijp en vroeger altijd mee ging. Afspraken maken werkt voor ons heel goed.. compromis sluiten, maar lastig is het soms wel als je zelf een huismus bent geworden ;-) (en daar helemaal oké mee bent zoals ik!)

3 jaar geleden

Ik ga echt nooit meer op stap. Sinds de geboorte een paar keer een hele dag weggeweest, maar doe dat eerlijk gezegd liever niet. Is niet handig i.v.m. borstvoeding maar ik heb de behoefte ook minder. Ik hou ervan om bij m'n kind te zijn en ook ik vind een kater dan maar heel vervelend. Slaaptekort stoort me al omdat ik dan toch een iets minder fitte mama ben. Vriendlief is wekelijks met z'n vrienden. Op een vaste avond. Helemaal prima. Is 'ie vrij laat thuis, dus de ochtenddienst is voor mij. Gelukkig mag ik dan de volgende ochtend uitslapen. Qua verzorging van de kleine en oppassen op de kleine zijn we volledig gelijkwaardig volgens mij. Denk dat we echt alles 50/50 doen. Niet omdat we dit hebben afgesproken, maar omdat dit gewoon zo loopt. En ik ben d'r blij mee. Ben ook best van mening dat een man evenveel mag zorgdragen voor z'n kind als de vrouw. Het mankeert 'm immers niet aan z'n handen!

3 jaar geleden

Reactie op Knopje

Ik ga echt nooit meer op stap. Sinds de geboorte een paar keer een hele dag ...
Nu ik dit teruglees wil ik wel even een kleine aanvulling doen omdat het misschien lijkt alsof ik de deur niet uitkom 🤣. Ik heb meermaals per week sociale contacten buiten m'n werk om. Denk aan: wandelen met een andere mama of saunaatje met een vriendin. Zo'n 2 keer per week, denk ik. Dates met andere mama's en baby's vind ik heel leuk! En in deze fase toch net even wat leuker dan bier zuipen in de kroeg.

3 jaar geleden

Reactie op Knopje

Nu ik dit teruglees wil ik wel even een kleine aanvulling doen omdat het mi ...
Oja, zo bedoelde ik dat voor mezelf ook. Overdag heb ik ook wel mijn dingen met mensen. Maar dan weet je, ik ben straks weer thuis. Zojuist voor het eerst na 8 maanden nog verder kunnen slapen na 8 uur. 😯

3 jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Oja, zo bedoelde ik dat voor mezelf ook. Overdag heb ik ook wel mijn dingen ...
Heerlijk, lekker uitslapen! Ik bedenk me net dat ik trouwens ook wel veel jaloerse gevoelens heb gehad, bijvoorbeeld in de zomer toen m'n vriend tot in de late uurtjes op het terras zat en ik thuis vroeg op bed ging. Ik vond het niet eerlijk, maar had zelf ook niet de behoefte om het een keer heel laat te maken. Heel dubbel, dat gevoel. Snap je gevoel dus helemaal. Misschien worden we wel echt wat stoffiger nu onze kleintjes zo klein zijn 🙈 Maar ik hou mezelf wel voor: wanneer ik geen bv meer geef dan ga ik even een paar nachtjes weg boeken en een tof festival pakken. Misschien helpt het jou ook wel zoiets te plannen zodra de kleine wat minder afhankelijk van je is. En anders is het ook gewoon oké he. Je mag heus die dubbele gevoelens hebben!