13 Reacties

4 maanden geleden

Hier hetzelfde en bij t zoontje van een vriendin ook! Beiden trouwens nog ietsje ouder zelfs (2mnd en 3 mnd ouder)

4 maanden geleden

Mijn zoontje is 2.5 zegt ook alleen woordjes. Consultatiebureau maakt zich er druk om en wilt een onderzoek. Ik maak me helemaal niet druk.

4 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 2.4 die alleen paar woordjes zegt. Staat op de wachtlijst voor de logopedist en verder is het gewoon afwachten en lekker veel kletsen met je kind. Hij is lichamelijk wel sneller in zijn ontwikkeling. En begrijpt ook gewoon als ik wat zeg. Dus ik maak me geen zorgen. Zolang je kind je begrijpt en al paar woorden zegt komt het uiteindelijk wel goed.

4 maanden geleden

Reactie op Nina123456

Mijn zoontje is 2.5 zegt ook alleen woordjes. Consultatiebureau maakt zich ...
Ik vraag me ook af of ik dat onderzoek wil gaan starten. Ik. Vind het heel overdreven.

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, 'praat' een kort lijstje met woorden. Sommige niet eens een echt woord, zoals een vogel noemt hij gwagwa 🤣 motorisch gaat hij wel heel snel. We hebben besloten dat hij na de vakantie naar de peuterspeelzaal gaat met een VE verklaring via het CB. Gaat jullie zoontje naar de opvang/speelzaal?

4 maanden geleden

Reactie op Veerlion

Hier precies hetzelfde, 'praat' een kort lijstje met woorden. Sommige niet ...
Ja hij gaat naar de opvang en vanaf september ook 2 ochtendjes naar het consultatie bureau, ik maak me er verder ook niet echt zorgen over. Vind het alleen zo bijzonder dat bij deze leeftijd al een ultimatum wordt gesteld met wat ze nu zouden moeten kunnen… elk kind is anders indd

4 maanden geleden

Reactie op Nina123456

Ik vraag me ook af of ik dat onderzoek wil gaan starten. Ik. Vind het heel ...
Ja precies dat! Er worden al zulke hoge verwachtingen gedaan wat een kind moet kunnen.. vind het wel bizar als je kind er maar iets vanaf wijkt…

4 maanden geleden

Reactie op Nabssie

Hier ook een zoontje van 2.4 die alleen paar woordjes zegt. Staat op de wac ...
O fijn om te lezen !

4 maanden geleden

Reactie op Nina123456

Mijn zoontje is 2.5 zegt ook alleen woordjes. Consultatiebureau maakt zich ...
O fijn om te lezen! Ik maak me er indd ook niet heel druk om. Maar vind het gewoon bizar wat ze van een kind allemaal verwachten wat hij nu al moet kunnen

3 maanden geleden

Herkenbaar, hier een tweeling die nog niet goed genoeg praten volgens de richtlijnen. Ik maak mij eigenlijk totaal niet druk…. Ze gaan na de zomer na de peuter en ik verwacht dat het dan wel beter word.

3 maanden geleden

Mijn zoontje is 2,5 zegt ook geen 2 zinnetjes maar wel woordjes. Papa rijden, papa doen, mama kijk. Mama weg. Verder komt hij nog niet.. maar iedereen heeft zijn eigen tempo! Ik maak mij er nog geen druk om.

3 maanden geleden

mijn zoontje 2.6 begint nu pas te brabbelen en probeert dingen na te zeggen…als hij zin heeft…. in sept moeten wij weer naar het cb ben benieuwd

3 maanden geleden

Ons zoontje van 26 feb 2022 zegt ook nog niet heel veel is ons 4e kindje en maak me ook echt niet druk, hij is weer sneller met andere dingen, als ik het beetje vergelijk met de andere. We proberen wel veel met hem te lezen en het zo een beetje te stimuleren maar alles op zijn tijd.