10 Reacties

茅茅n jaar geleden

Zoooo herkenbaar! Nu geleerd het aan mij te geven als ze klaar is en dan KEIHARD te juichen en te klappen alsof ze een gouden medaille heeft gewonnen 馃槀. Helpt al iets! Maar als ze dr dag niet heeft en snel chagrijnig is, gooit ze het meteen van tafel.

茅茅n jaar geleden

Proberen voor te zijn, zeggen mama geven, en vooral voorkomen en consequent zijn. Eten geef ik niet eens op een bord, gewoon op het dienblad van de eetstoel. Scheelt gewoon gedoe, ga ik niet moeilijk over doen. 馃槄 Als ik het wel geef op een bord dan weet ik dat het de grond op gaat dus dan moet ik niet zeuren, zorg dat het niet breekbaar is en er doekjes bij de hand zijn.

茅茅n jaar geleden

Oh echt he! Hier precies hetzelfde verhaal. Heel soms zet ie netjes zn beker terug op tafel maar veel vaker dondert ie alles op de grond. Een knal, een vieze / natte vloer en ik er maar achteraan de hele dag. Werkt me soms enorm op mn zenuwen. Ik geef nu niet meer al te veel aan en blijf in de buurt om t een beetje op te vangen. Na het eten is het een bende maar daar zet ik me maar overheen. HET IS EEN FASE. 馃槄馃ス

茅茅n jaar geleden

Hier ook! Meneer houd wel heeeeel erg van ballen, daar mag je natuurlijk wel mee gooien. Heel verwarrend het leven van een dreumes馃槄 Alleen eten valt mee, alleen als hij er klaar mee is of boos. Geen tips helaas.

茅茅n jaar geleden

Mijn tip bij Twistshake hebben ze een bordje met zuignap. Dat scheelt iedergeval overal eten en borden馃槀 maar behoorlijk herkenbaar. Het is een fase 馃槀

茅茅n jaar geleden

Oooh hier ook! Ik word er soms echt helemaal gek van. Ik probeer elke keer rustig te blijven, het op te pakken, haar aan te kijken en dan nee te zeggen. En als het bijv speelgoed is dan krijgt ze het niet meer terug. Ik denk (en hoop) dat dit werkt.

茅茅n jaar geleden

Hier ook! Het is wel goed voor m'n reflexen 馃槀

茅茅n jaar geleden

Hier ook. Maar we hebben hem geleerd dat als ie ergens klaar mee is dat t terug op de grote tafel moet, of aan mama geven. Dat helpt in ieder geval al iets gelukkig. Natuurlijk zijn er momenten dat ie het echt beu is. Dan vergeet ie alles weer 馃槈

茅茅n jaar geleden

Reactie op Heusi

Hier ook. Maar we hebben hem geleerd dat als ie ergens klaar mee is dat t t ...
Ja dat proberen wij ook te leren, maar soms gooit ze er toch mee. Vooral met haar beker of eten ben ik daar wel snel klaar mee.

茅茅n jaar geleden

Gewoon ook duidelijk nee zeggen, mijn oudste dochter draaide ik soms haar stoel om (gezicht weg van ons) als straf, gedurende een minuutje ofzo h猫, ze zijn klein. En ik zo zo weinig mogelijk speelgoed enzovoort tegelijkertijd geven om te voorkomen dat gooien het spel is. Te veel speelgoed, dan kunnen ze niet meer spelen op deze leeftijd.