13 Reacties

9 maanden geleden

Gewoon lekker bij je zelf in bed leggen hier vallen ze altijd weer in slaap 🙏

9 maanden geleden

Reactie op Cheryl deckert

Gewoon lekker bij je zelf in bed leggen hier vallen ze altijd weer in slaap ...
was het maar zo'n feest😅

9 maanden geleden

Die van ons kent geen uitslapen en staat ook altijd direct aan. Doordeweeks staan we op (vanaf 6 uur) en in het weekend pakken we beide kinderen nog wel eens bij ons in bed. Ze slapen dan niet meer, maar beetje knuffelen oid. Als we opstaan is het ontbijten en gaat de oudste daarna gewoon zelf spelen. Soms wil hij boekjes lezen. En als het chaos is, want we hebben ook nog een baby van 6 maanden en die combi botst soms, dan gaat de tv soms aan als de oudste zich even niet zelf kan vermaken of luisteren we liedjes bijvoorbeeld. Als jullie zoon nog rustig is en niet gelijk de kamer door stuitert net als die van ons, dan zou ik hem lekker in bed nemen. En anders zelf laten spelen. Dan kun je ook nog even wakker worden.

9 maanden geleden

Hier moeten ze tot 8u op hun kamer blijven in het weekend. Daarna maak ik 'ontbijt op bed' en mogen ze van bij ons op de slaapkamer het opeten voor de tv. Zo hebben wij nog een half uurtje om een beetje na te liggen in bed

9 maanden geleden

onze kleine man is standaard om 05.15 uur wakker.. laten we hem in bed liggen tot 06.00 uur. Meestal kletst en speelt hij wat. Om 06.00 uur komt hij een kwartiertje buurman en buurman kijken op mijn telefoon. En daarna gaan we naar beneden om te ontbijten en spelen.🤷‍♀️ Acht uur opstaan lijkt me zalig maar dat is echt onmogelijk met onze vroege vogel 🫠. Wij gaan zelf op tijd naar bed zodat 06.00 uur niet rampzalig is😊

9 maanden geleden

Wanneer mijn jongste van bijna 2 na 7 uur wakker wordt neem ik haar gewoon mee naar beneden en beginnen we aan ons ochtendritueel. En mag ze lekker op de bank gaat boterham eten met een dekentje over haar benen. En gaat ze in haar boekje lezen of mag ze lekker gaan spelen. Is ze voor 07.00 wakker in het weekend dan mag ze lekker bij mij in bed liggen. Heeft ze geen zin meer om toch te slapen dan gaan we alsnog naar beneden. Maar wij staan doordeweeks ook standaard tussen 6 en 7 uur in de ochtend op. Dus voor mij is het niet zo'n probleem. Uitslapen doe ik wel als ze wat ouder is of als ze straks bij vader zijn. Ik vindt het voordeel hebben dat ze zo vroeg wakker is. Heb ik even tijd voor haar alleen terwijl gaat tienerzus nog lekker ligt te slapen en Ik kan beneden al lekker schoonmaken en de jongste helpt gezellig spelenderwijs mee😊

9 maanden geleden

Wij zijn net van half 6 naar half 7 gegaan. Vaak ga ik eerst douchen ( 6 uur) kleed haar aan en zijn we half 7 beneden. Ik zet haar met een broodje voor de tv ( ja ik ben zo n ouder) smeer ondertussen mijn brood, gooi er een was in en zwaai met een stofzuiger en doe haar haar. Rond kwart over 7 uit de stoel broodje op. Even spelen en rond 07.30 de deur uit ( door de weekse dag)

9 maanden geleden

Als hij wakker is neem.ik hem in bed.Daar knuffelen/stoeienwr wat en lezen vaak samen boekjes. Daarna.uit bed, hij speelt zelf in zn pyjama en ik maak het ontbijt. Soms heeft hij geen zin om te spelen, dan komt hij "helpen" in de keuken in zn leertoren. Na het eten aankleden en de hort op. Dit is op vrije dagen uiteraard

9 maanden geleden

Herkenbaar, hier ook vroeg sinds een paar dagen. Ik probeer altijd nog even samen in het grote bed te liggen en te slapen maar dat mislukt altijd. Dus sleep ik mezelf eruit, verschoon ik d'r en ga ik chillen in de stoel op haar kamer terwijl zij boekjes leest. Of ik sleep mezelf naar de bank in de woonkamer en dan gaat ze lekker spelen. Na een uurtje lekker ontbijten en de dag voortzetten.

9 maanden geleden

Ik weet dat het je vraag niet is, maar zou hij wellicht teveel slapen overdag? Als mama van een kindje dat zelden voor half 8 wakker is (en dan sowieso nog heel lang rustig wakker wil worden) begrijp ik goed hoe lastig deze nieuwe situatie moet zijn. Ik moet er niet aan denken 😂

9 maanden geleden

Onze zoon is altijd al tussen 6 en 7 wakker. We halen hem vanaf jongs af aan al nooit gelijk uit bed, geeft ons wat tijd om brood uit de vriezer te halen etc en is niet meteen onrustig als hij er niet gelijk uit wordt gehaald. Doordeweeks als we hem eruit halen hebben we het ontbijt al klaar gezet, halen we hem uit bed, omkleden en dan beneden nog even spelen of gelijk eten, afhankelijk van hoe laat het is en waar hij behoefte aan heeft. Daarna helpt hij mee of speelt hij zelf wat en gaan we naar de opvang of wachten we op de oppas. In het weekend verschilt het, maar als hij rond dezelfde tijd wakker is als zijn zusje halen we hem naar ons bed en spelen we daar (er rustig bij liggen is al sinds geboorte geen optie voor hem 😉). Gaan we dan verder met hierboven met spelen en eten en dan op zaterdag lekker vroeg naar de bakker & slager! Dus lang verhaal, maar in het kort we staan dus gewoon op en gaan lekker spelen & ontbijten.

9 maanden geleden

Onze dochter is meestal tussen 6 en 7 wakker. We nemen haar mee in bed en beginnen meestal met lezen. Daarna gaat de tv aan. Soms wel 45-60 minuten. Verder gaat de tv de hele dag dan ook niet meer aan tot 's avonds vlak voor het slapen gaan (15 min).

8 maanden geleden

Die van ons is ook altijd om half 7 wakker, soms nog eerder. Tot 7 uur spelen we meestal boven of lezen we boekjes en daarna toch maar naar beneden en ontbijten en dan weer spelen. Ik ga ‘s ochtends meestal wel wat doen. Bieb, zwemmen, wandelen, winkelen, speeltuin. Anders duurt het zo lang tot het 13:00 uur is 🙈