12 Reacties
één jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen dat een half uurtje slapen heel lastig kan zijn, omdat andere kindjes dan soms pas nét slapen en dan wakker kunnen worden, omdat de leidster de slaapkamer in komt. Hoef niet het geval te zijn, maar kan wel.
Je zou kunnen proberen om je zoontje 1x te laten doen met 1 slaapje. Maar dan wel vanaf na de lunch.( dit is vaak rond 12 uur) En dan 2 uur minimaal slapen.
Mijn dochter wilde dit van de een op de andere dag ook en dit gaat top. (Vanaf 14 maanden)
één jaar geleden
Een half uurtje is inderdaad misschien lastig, wij doen het omdat hij vaak al om 5.30 wakker is.
Ze zeiden dat de meeste kindjes om 12.30 naar bed gingen dus wij dachten dan kan hij mooi mee met de rest zelfs dan krijgen we te horen dat hij de andere kindjes wakker houdt.
één jaar geleden
Bij ons gaan de meeste kinderen meestal rond 13.00 naast bed toe.
Mijn dochtertje is 16 maanden. Se de ene keer slaapt ze 2x op de opvang. En soms heeft maar 1 slaapje op de opvang.
Vandaag wilde het slapen ook niet echt lukken wat wel vaker gebeurd en hebben ze haar gewoon weer eruit gehaald.
Maar bij ons hebben ze 2 aparte slaapkamers. 1 voor de kinderen die alleen smiddags slapen en 1 voor de kinderen die nog meerdere keren slapen.
Ook kijken ze bij ons ernaar om of ze lichte of vaste slapers zijn.
Ik zou kijken of het op de opvang naar 1 slaapje kan misschien gaat het dan wat beter met slapen.
Thuis slapen ze toch meestal anders dan op de opvang.
(mijne slaapt over het algemeen beter op de Opvang dan dat ze thuis doet)
één jaar geleden
Mijn dochter slaapt eigenlijk beter op de opvang dan thuis, maar ze is wel gewoon veel meer moe savonds na een hele dag prikkels en dan is het bijna een wedstrijd om de eten snel klaar te hebben dus dat ze optijd naar bed kan. Wij zijn ook in 1 keer overgestapt naar 1 dutje en als ze perongeluk eerder al in slaap valt (bijvoorbeeld in de auto) dan is die middag dutje echt heel lastig. Waarom probeer je het niet zoals de opvang het wil? Ik kan me niet voorstellen dat ze jouw zoontje wakker houden terwijl hij echt heel moe is en last heeft puur dus dat de andere kindjes wel kunnen slapen- dit werkt vaak ook averechts dat hij oververmoeid raakt en geen goeie dutje doet. Als mijn dochter moe is sochtends oo de opvang krijgt ze vaak haar broodje om 11.30 al dus dat ze sneller op bed kan.
één jaar geleden
Miss is een half uurtje voor hen niet te doen omdat ze zoveel andere kinderen hebben om in de gaten te houden en hem dan precies na een half uur wakker maken lastig is. Ik snap dat je graag wil dat ze jullie schema aanhouden. Maar ik zou het proberen los te laten en hen die dag zijn slaapjes te laten regelen. Onze dochter slaapt bij de opvang ook anders als thuis en s avonds is ze moe van alle prikkels maar de dag erna gaat het weer prima
één jaar geleden
Hier slaapt ze thuis al maanden van 9.30 - 10.00 en van 13.00 - 15 .00 uur. Bij de opvang slaapt ze vaak van 10.00 - 11.30 en van 14.30 - 16.00 uur. Denk dat het met al die kindjes simpelweg niet mogelijk is schema's van thuis altijd aan te houden, dus vind het wel prima zo zolang ze nog 2 slaapjes doet. Dat ze slaapt is t belangrijkste, tijden maken me verder dan weinig uit.
Heb je al een geprobeerd wat zij voorstellen? De dag bij de opvang is voor je kindje ook heel ander dan thuis denk ik, dus misschien werkt die tijd prima voor bij de opvang? Thuis kun je dan je eigen schema aanhouden.
één jaar geleden
Hier slaapt onze zoon op de opvang ook anders dan thuis. Thuis doet hij al 3 maanden maar 1 dut, maar op de opvang red hij dat (nog steeds) niet.
Het is op de opvang zo'n andere omgeving dan thuis dat ik dat ook helemaal prima vind. We hebben op ons verzoek wel de tijden iets aangepast van de slaapjes daar, omdat we wel 1 harde regel hebben en dat is na 3/4 uur niet meer slapen. We kunnen het heel goed bespreken met ze en komen er zo samen uit.
één jaar geleden
Ik vind het toch apart dat iedereen het maar normaal vindt dat de kindjes moeten slapen wanneer de opvang dit wil.
Ten eerste; je betaald voor de opvang. Ten tweede; de opvang kan ook gewoon met jou meedenken.
Een slaapje van 11h00 tot 13h00 is toch een mega raar slaapje?? En dat houdt ie echt niet uit tot 19h00.
Bij ons hadden ze ook lak aan het schema. Op zulke rare tijden ging ze slapen. Soms kwam ik dr om 17h30 ophalen; ja ze heeft net nog 2 uur geslapen, ik zal dr even halen -.-
Nou denk je misschien; lekker boeiend. Maar ik zat aan het einde van de dag met een kindje dat niet wilde eten en niet wilde slapen. Ik was het helemaal zat en we zijn naar een gastouder gegaan. Véél meer rust, regelmaat en routine!!
Miscn ook een idee voor jou?
En anders toch proberen ze te overtuigen dat jij graag wilt dat hij van ong 12h30 tot 14h30 moet slapen. Miscn dan toch het ochtenddutje proberen over te slaan, hoe moeilijk ook.
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Ik vind het toch apart dat iedereen het maar normaal vindt dat de kindjes m ...
Niks moet. Niemand zegt dat de opvang bepaalt wanneer ze moeten slapen. Maar het is ook n zo dat de ouders niet altijd gelijk hebben.
Soms moet je gewoon een middenweg vinden.
En ik ken gastouders die het tegenovergestelde zijn van wat jij zegt.
Buiten dat om ben ik gescheiden.
Ik kan haar vader niet verplichten het schema dat ik thuis heb aan te houden.
Ik kan alleen vragen of hij ongeveer hetzelfde schema kan gebruiken als mij.
En dat geld op voor het kdv en voor de gastouders.
En ik heb echt niks te klagen over mijn opvang aangezien ze zich aan mijn schema houden. En uiteindelijk heb ik een beetje van hun (eet) schema voor thuis overgenomen. Ipv 10.00 fruit om 9.30 fruit en ipv 12.00 lunch 11.30 lunch.
En bij ons wordt het echt in overleg gedaan.
Ik had zelf een bericht gestuurd dat ik haar langzaam aan wilde laten wennen aan 1 vandaag een bepaalde datum.
En hun zin er voor mij mee begonnen om te oefenen en dat ging goed tot mijn dochter verkouden werd.
Door haar verkoudheid is ze nu juist sneller moe en gaat mijn dochter veel eerder naar bed als normaal. Maar dat geeft mij dochter ook zelf aan met haar humeur/gedrag of ze pakt zelf haar slaap spullen en loopt naar de slaapkamer op de opvang.
Inmiddels heeft ze het thuis ook aan dat ze moet is een dat ze naar bed wil.
één jaar geleden
Reactie op Debby1122
Niks moet. Niemand zegt dat de opvang bepaalt wanneer ze moeten slapen. Maa ...
Ik heb dat helaas niet meegemaakt bij mijn opvang. Die trekken helemaal niks aan van mijn schema of mijn wensen.
En de gastouder is voor mij perfect.
En ik ben echt geen zeikerd hoor.
Gewoon een beetje normaal op tijd naar bed, zodat ze thuis eet en gaat slapen.
Geen koek en snoep. Thats it.