7 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is even oud en zitten ongeveer op hetzelfde ritme. Ze wil geen gekolfde melk drinken, maar drinkt wel water uit dezelfde flessen. Ze heeft dus ook nooit melk gedronken in de crèche. Ik kolf soms en inderdaad de diepvriezer vult gewoon.... Zolang ze er geen last van heeft trek ik het me niet aan 🤷‍♀️. Als ze mij ziet wil ze direct drinken en ze eet goed in de crèche.

één jaar geleden

Hier idem! Wanneer ik aankom met een fles (ook met water) dan duwt ze deze weg. Geef ik melk in een beker dan spuugt ze het uit. Inmiddels wel gestopt met kolven, vind het zo zonde gezien er iets mee gedaan word. Ochtend en avond drinkt ze nog bij mij, rest van de dag water. Wanneer ik er ben trekt ze tussendoor ook m’n trui omhoog.. De nachten gingen hier altijd super goed (19.00-7.00) maar sinds dit gaande is komt ze 1-2x per nacht 😅

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft helaas nooit de fles geaccepteerd, maar ik denk dat het op deze leeftijd niet zo erg is als ze een keer een voeding overslaan (mits ze genoeg ander eten en drinken krijgen). Ik heb een vraagje over jullie ritme. Mijn zoontje valt ook altijd aan de borst in slaap en doet nog maar 1 dutje. Momenteel is dat dutje om 12.30 uur, maar ik heb het idee dat dat net te laat is voor hem want hij begint rond 11 uur moe te worden dus dan zouden we op hetzelfde ritme uitkomen als jouw kleine. Hoe ziet jullie ritme er verder uit qua slapen, waken, eten en tussendoortjes? Mijn zoontje eet nu om 11.30 uur lunch, 15 uur snack en 17.30 avondeten, maar dat kan natuurlijk niet als hij om 11 uur naar bed gaat🤔

één jaar geleden

Reactie op Daphne1601

Mijn zoontje heeft helaas nooit de fles geaccepteerd, maar ik denk dat het ...
Als mijn dochter om half 7/ 7 uur wakker word drinkt ze vaak even bij mij maar niet heel lang. Dan eet ze tussen 8-9 een boterham en wat fruit. 11 uur borstvoeding en dan slaapt ze vaak tot 1 uur. Dan nog een tussendoortje, Rond 4 wilt ze vaak bij mij nog drinken. 18.00 avondeten en 19.00 borstvoeding en dan gaat ze slapen. Tussendoor staat haar beker water altijd op tafel en dat pakt ze zelf.

één jaar geleden

Ik weet niet hoe oud de gekolfde melk uit de vriezer is? Maar door het invriezen kan de smaak van de borstvoeding veranderen en zeepachtig gaan smaken is mij verteld. Misschien vindt ze het daarom niet lekker?

één jaar geleden

Reactie op EvelienvG1

Ik weet niet hoe oud de gekolfde melk uit de vriezer is? Maar door het invr ...
Klopt maar ze zijn niet ouder dan 5 maanden, klinkt nog lang. Maar ook verse melk wilt niet meer uit de fles of uit een beker drinken

één jaar geleden

Eventueel een keer proberen om de melk onderin achterin de koelkast te bewaren (kan tot 8 dagen) of even te pasteuriseren en dan invriezen, in beide gevallen smaakt de melk waarschijnlijk anders dan als je het direct invriest. Misschien dat ze het danwel wilt. Bij ons wilde het ook nog wel eens werken om de melk koud aan te bieden of juist een beetje warmer. Of een keer van fles /speen wisselen of het aanbieden in een gewone beker/360 beker. En anders wordt het veel pannenkoeken bakken van de vriezervoorraad ;). Hier wil onze zoon sinds twee weken ineens veel liever havermelk dan ontdooide moedermelk uit de fles, ik vermoed vanwege de smaak. Ik was net gestopt met kolven, dus we gaan zien of de laatste vriezervoorraad hier nog op komt. Aan de borst drinkt hij (gelukkig) nog altijd goed en een fles havermelk (koemelkintolerantie) gaat er dus goed in op de dagen dat ik er niet ben overdag.