9 Reacties
één jaar geleden
Sinds 8 maanden geef ik een combinatie van opvolgmelk, gekolfde melk en live voedingen. Ze luste de opvolgmelk meteen, maar ik hoor van anderen dat dit soms niet zo is. Dan kan je beginnen met bijvoorbeeld 150 ml moedermelk, 30 ml water en 1 schepje opvolgmelk. (Als je ongeveer 180ml wil aanbieden) Als je kleintje daar aan gewend is, kan je 120 moedermelk doen, 60 water en twee schepjes, enzovoort. Gezien de leeftijd kan je ipv opvolgmelk ook meteen halfvolle melk doen of een ander product dat je zelf ook drinkt. Bij maaltijden biedt ik zelf ook water aan en in de middag verdunde thee.
één jaar geleden
Ik ben na 7 maanden gestopt met fulltime kolven. Toen overgegaan op kunstvoeding en nu drinkt ze gewoon volle melk.
Je weet pas of ze het wat vinden als je het probeert toch. Komt vast goed :)
één jaar geleden
Ik blijf kunstvoeding gebruiken. Heb aan de arts van het CB gevraagd waarom koemelk of opvolgmelk wordt aangeraden, als kinderen die borstvoeding krijgen, dit gewoon kunnen blijven drinken. Kunstvoeding lijkt daar dan toch het meest op. Ze gaf aan dat gewone melk goedkoper is en dat een baby de vitaminen in kunstvoeding steeds minder nodig heeft doordat ze meer beginnen te eten. Ik vind die redenering persoonlijk iets slap, met name omdat ze prijs als belangrijkste reden noemde en omdat ik niet zo van de koemelk ben en plantaardige melk ook niet goed voelt bij zo’n kleintje blijf ik de komende tijd bij kunstvoeding.
één jaar geleden
Reactie op Nizan
Ik blijf kunstvoeding gebruiken. Heb aan de arts van het CB gevraagd waarom ...
Dankjewel voor je reactie! Gebruik je dan ook nog nummer 1?
één jaar geleden
Reactie op Nizan
Ik blijf kunstvoeding gebruiken. Heb aan de arts van het CB gevraagd waarom ...
In deze tijd is kunstvoeding goedkoper dan gewone melk als je het bekijkt in verhouding!
één jaar geleden
Ik kolfde tot 8 maanden ook fulltime en ben geleidelijk overgegaan naar kunstvoeding. Eerst 1 fles vervangen, 3 dagen 1 schepje met 30 ml en aangevuld met borstvoeding en toen 3 dagen 60 ml/2 schepjes, aangevuld met borstvoeding etc.
Ze krijgt nu nog steeds zuigelingenvoeding (niet overgestapt op opvolgmelk) bij haar pap in de ochtend, tussen de middag en een fles voor het slapengaan.
Iets anders drinkt ze nog niet graag. Wel geef ik haar magere kwark na het avondeten
één jaar geleden
Ik ben op de dagen dat ik niet thuis ben overgestapt op Hipp 3 (poedermelk). Dit lijkt qua samenstelling, vitamine en enkel en alleen pure lactose suikers het meest op borstvoeding (vond ik). Dit ging zonder moeite, ze drinkt nu beide net zo graag en maakt geen verschil tussen aan de borst of Hipp uit een flesje! Zeer tevreden over.
Moet zeggen op de leeftijd van 1 zijn ze met het eten ook al iets meer gewend aan verschillende smaken, misschien dat dat het ook iets makkelijker maakt als wanneer ze enkel en alleen borstvoeding krijgen?