Hoi allemaal,
Ik wil graag wat kleertjes online kopen. Maar mijn dochter heeft echt verschillende maatjes. Van Feetje draagt zij bijvoorbeeld maat 74 en van Koko Noko ook... en van noppies nog 68. Terwijl ze 64 cm is.
Misschien herkennen jullie dit wel.
Zijn er bepaalde merken die klein vallen? Lijkt me handig om te weten.
Groetjes
Ik weet niet of dit enige toegevoegde waarde heeft, maar ik vind H&M altijd heel groot vallen. Mijn zoontje zat in 92 en zelfs 86 viel nog aan de ruime kant.
Ik koop veel bij prenatal van hun eigen merk. Ons dochtertje is vrij smal waardoor bijvoorbeeld broekjes snel te wijd zitten. Bij prenatal lukt het me nog wel om leuke broekjes te kopen die ze past.
Hangt echt af van de verhoudingen van je kindje ook. Hier draagt hij maat 62 van Feetje (oke hij kan al in 68 maar vind anders zonde haha) terwijl wij Noppies juist klein vinden vallen. Hij is 67 cm en 7,2 kilo
Dirkje valt ook klein, en ik vind de broekjes van koko noko klein terwijl de tops juist weer ruim vallen. Maar wellicht ligt dat aan het figuur van m'n baby 😅
Wat wij hebben ervaren:
- feetje valt hier goed op maat
- zeeman (vooral de rompers) vallen hier echt veel te klein. Heb vaak zelfs 2 maten groter nodig
- Hema bamboerompers vallen op maat, maar de witte overslag vind ik dan weer wat kleiner.
- Hema broekjes (die soort “trainingsbroekjes”) moet je echt met elkaar vergelijken. Pas 2 kleuren gekocht in dezelfde maat. De ene was minimaal 1 maar kleiner dan de ander 😫
- Prenatal valt verschillend. Over het algemeen wel goed op maat. Sweet Petit valt soms wat kleiner
- Play up (favoriet!) valt ook klein
- nixnut valt hier op maat
Hij is 5,5 maand, 7,5kg en 68cm
In mijn ervaring valt kleding van Disney (dus zonder licensing naar een andere winkel) ook klein. Had voor mijn zoontje boxpakjes die echt twee maten te klein bleken te zijn, dus die nu voor mijn dochter in de doos met een kleiner maatje gestopt.
C&A en Dirkje klein, Name-it, Z8 en Babystyling (exacte maten, dus bijv niet 62/68, maar precies 62) vallen op maat. Zeeman, Wibra, H&M en Hema zijn vaak erg ruim. Prénatal vind ik persoonlijk erg wisselend. Sommige broekjes draagt hij nog maat 56 van terwijl hij al 66 cm is. En een truitje maat 62 is hem dan weer aan de korte kant.