9 Reacties

één jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde schema Ma t/m vrijdag 06.30 150 ml kv 07.15 1snee brood of 100gr pap met water 9.30 fruit met water 10.00 dutje 11.30 1 a 2 sneetjes brood met water/thee 14.30 150 ml kv 15.00 dutje 17.00/18.00 maaltijd (op het moment wil ze geen losse groenten eten) dus weet ze nu verborgen groenten met rijst/pasta. En toetje 19.30 150ml kv 20.00 bedtijd In het weekend slaapt ze meestal tot 07.30

één jaar geleden

Wat je misschien kan doen is een stuk fruit vervangen voor iets anders. Super gezond maar zitten weinig calorieën in. Probeer anders eens wat vollere producten, yoghurt, pannenkoekje, tosti, notenpasta. Qua hoeveelheid eet ze prima alleen kan je denk met calorieën wat meer doen. (Kleine buikjes vullen op insta staan leuke recepten hiervoor) Staan er tandjes/ kiezen op komst? Dan eet ze haar warme maaltijd hier ook wat minder.

één jaar geleden

Het is bij ons zo wisselend dat ik niet echt een eetschema kan geven, maar wel herkenning! Hier een heel klein en licht meisje (ook dysmatuur geboren) maar volgt wel haar eigen groeilijn op de WHO curve. Ze eet (vergeleken bij andere kinderen) heel weinig en dit krijgen we ook regelmatig op de opvang te horen.. Onlangs bij een kinderdietist geweest (op advies CB) maar die was super positief (gelukkig). Sinds dien kan ik weer helemaal op haar en mijn gevoel vertrouwen. Genoeg is genoeg en ze geeft het heel duidelijk aan. Soms is dat na 3 happen en dat is oké! Het ‘leuk’ houden van eten en aan tafel zitten is zo veel belangrijker. Wat bij ons goed gaat is havermoutpap als ontbijt met lekker veel boter en pindakaas (eten we zelf ook), fruit, kaas/vleeswaren en vooral haar zelf laten eten wat wij ook eten (doen we met avond eten met name). Brood is niet haar ding, ze heeft nog nooit meer dan een halve boterham gegeten.. Iedereen kan 3 uur per jaar bij een kinderdietist vergoed krijgen, wellicht is dat nog een tip? Het heeft ons heel erg geholpen (onze diëtist was ook lactatiekundige, wat ik een fijne combi vond omdat ik merk dat ze bijvoorbeeld bij het CB toch meer gericht zijn op flessenkinderen en die kúnnen een heel ander eetpatroon hebben). Ze heeft bij ons tot 6maanden BV gehad, maar is daarna bijvoorbeeld ook nooit meer dan 120ml flesvoeding gaan drinken. Ik las laatst de term tapaskindje en dat past wel bij haar.. beetje van alles maar zéker geen grote hoeveelheden ;-)

één jaar geleden

Bij ons gaf de diëtist het advies om overal een flinke schep boter of olie doorheen te doen. Of pindakaas. En de flessen verrijken met een extra schepje melkpoeder.

één jaar geleden

Zijn er genoeg rustmomentjes? Ons kindje eet ook weinig. Komt nu weinig aan ook maar wel in de curve. Merk wel dat ze snel genoeg heeft maar dan toch nog honger. Ze wil dan weer bewegen. Dan kruip ik er weer achteraan om haar steeds een hapje aan te bieden. Heel vervelend maarja, ze is zo druk met ontdekken dat er ook weinig aandacht is voor eten. Speelt zo iets ook? Maar inderdaad, vol is vol. Ik kan je niet helpen met een eetschema. Hier drinkt ze nog veel snachts ook omdat ze overdag weinig tijd lijkt te hebben. Misschien nog een droomvoeding net voor je eigen slaap?

één jaar geleden

Herkenbaar hier! Mijn zoontje is nu 14 maanden, bijna 9 kg. Gewicht op zich ok, maar hij groeit erg langzaam. Ik vind het lastig om een evenwicht te vinden. Liefst ga ik er ontspannen mee om, hem zelf laten bepalen hoeveel trek hij heeft, etc. Zolang ik dat doe, is hij een blije eter! Alleen stond zn groei een paar maanden stil, dat is natuurlijk niet goed, dus ben ik toch een beetje gaan 'proppen'. Voortdurend eten aanbieden. Als hij de boterham niet hoeft, nog maar fruit of een ei proberen. En sinds een paar maanden zijn de nachtvoedingen weer helemaal terug 🙄 Ik heb niet echt tips dus, maar wel herkenning 😄

één jaar geleden

Idd vollere producten gebruiken, volle melk, roomboter, volle yoghurt ed. Misschien een papfles voor je zelf naar bed gaat?

één jaar geleden

Hier ook een meisje onderaan de curve, maar hier wel een vreetzak maar komt te weinig aan. Ons schema is ; Ontbijt 1 of 2 broodjes met ruim beleg pindakaas of smeerkaas 100 cc melk met 20 cc yoghurt (anders drinkt ze geen melk) Tussendoor 2 mandarijntje of banaan + water Lunch 2 broodjes met kaas en jam + roosvicee Tussendoor yogolino toetje + maisvinger 2 x Als ze op de opvang is dan is het Avondeten 1 potje 12+ maand en bij thuiskomst eet ze nog eens met onze warme maaltijd mee en dan nog een toetje (ik zei toch vreetzak) En dan voordat ze naar bed gaat nog 100 cc melk met 20 cc yoghi

één jaar geleden

Zoals ik hieronder vaker zie; meer volle, vette, maar gezonde producten aanbieden. Volle kwark, avocado, kaas etc. Voor fruitsnack maak ik regelmatig banaanpannekoekjes. Rijst bij avondeten prak ik met avocado. Etc. Onze kleine man is dysmatuur geboren, nog geen 8 kilo en beweegt onwijs veel. Bij ons zeiden ze met 13 maanden in het ZH dat we hem beter een stuk kaas dan een rijstwafel konden geven.