10 Reacties

8 maanden geleden

Geen idee hoe lang onze zoon is, maar hij heeft sinds mei vorig jaar kledingmaat 86 en nu nog steeds. Zijn groei lijkt ook even gestopt, maar heb me daar eigenlijk nooit zorgen om gemaakt. Heb wel eens gehoord dat de groei van kinderen niet in een mooie diagonale, rechte lijn gaat maar in pieken, dus meer groeispurts. Geen antwoord op je vraag, maar misschien is het normaal dat ze nu even stilstaan qua groei Ik zou hierin vooral je eigen gevoel volgen. Dat klopt vaak.

8 maanden geleden

Ons zoontje is de laatste keer bij het CB gemeten op 82 centimeter. Ze kinderarts maakte zich echter helemaal geen zorgen, aangezien hij wel groeit op zijn eigen lijn. Maakt jullie zoontje een buiging in zijn curve, dat ze zich zorgen maken? Ik ben benieuwd wat ze verder gaan onderzoeken

8 maanden geleden

Reactie op Oeltje

Ons zoontje is de laatste keer bij het CB gemeten op 82 centimeter. Ze kind ...
Ja, hij heeft altijd mooi op percentiel 10 gezeten sinds zijn geboorte en nu er helemaal onder

8 maanden geleden

Reactie op Sabineke

Ja, hij heeft altijd mooi op percentiel 10 gezeten sinds zijn geboorte en n ...
Oh, wel echt een flinke daling dus. Fijn dat ze dan gaan kijken of er wat aan de hand is, maar dat is wel even spannend allemaal. Hopelijk valt het mee en maakt hij straks weer een groeispurt

8 maanden geleden

Hier ook een kleine jongen hoor! 25 maanden en ook rond de 81 cm. Consultatiebureau zei nog niks om ons zorgen over te maken in ieder geval, zat wel onder aan de lijn maar nog wel binnen in! En mijn vriend is ook heel lang klein geweest vroeger blijkbaar. Ik maak me er ook wel eens zorgen over hij heeft al een jaar dezelfde kleding maat voor m’n gevoel maar kan er toch niks aan veranderen

7 maanden geleden

Wij hetzelfde verhaal en hebben een extra meting lopen bij de kinderarts. Maar ik maak me geen zorgen. Ik ben zelf 161 en mn partner 168, dus had niet anders verwacht eigenlijk. Hier een meisje van 13-02 en nu 81,5 cm en 12 kg. En ze loopt al maaaanden op dezelfde schoenen in maat 19 die ze voorlopig nog steeds aan kan. Hier eet ze ontzettend goed, drinkt goed. Dus nee, ik maak me geen zorgen ondanks de extra check-ups hiervoor bij de kinderarts.

7 maanden geleden

De reden is eigenlijk omdat de curve alleen maar afbuigt en niet haar eigen curve omhoog ontwikkelt. Ze gaven aan dat vanaf 1 jaar ieder kind een beetje z’n eigen curve ontwikkelt heeft die dan in een mooie boog loopt. Die van haar loopt alleen nog maar benedenwaarts .

7 maanden geleden

Reactie op Oeltje

Ons zoontje is de laatste keer bij het CB gemeten op 82 centimeter. Ze kind ...
De pediater wil ons binnenkort nog eens terug zien en als hij dan nog zo klein blijft, wil ze ons toch eens doorsturen naar endocrinologie voor verder onderzoek. Ze denkt dat het vooral komt omdat ik ook niet zo groot ben…

7 maanden geleden

Reactie op Sabineke

De pediater wil ons binnenkort nog eens terug zien en als hij dan nog zo kl ...
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Gelukkig wordt hij nu goed opgevolgd en hopelijk valt het allemaal mee