Over twee weken krijgen we een nieuwe keuken, maar dat betekent wel dat we twee weken lang zonder zitten.
Geen gootsteen (wel in badkamer en toilet), geen kookplaat, geen koelkast en geen vriezer.
We hebben wel een combimagnetron, airfryer, slowcooker en waterkoker.
Ik vraag me af wat ik dan moet koken. Bestellen of afhalen doe ik liever niet vaker dan twee keer in de week, aangezien dat hier in de buurt niet echt gezond kan.
Sowieso wil ik per week daarnaast 1x soep met brood doen en ik dacht ook al aan 1-minuut rijst, couscous en instant noodles. Maar wat dan alsjeblieft proteïne en groente? Vooral dat laatste, omdat ik het nog wel een beetje gezond wil houden.
Ik ben erg benieuwd of jullie hiervoor tips hebben of misschien do's en don'ts uit eigen ervaring.
Mijn man en kleintjes van 1,5 en 4 zijn trouwens makkelijke eters, maar salades gaan er niet echt in.
Ik zou kijken of ik bij familie/vrienden kan eten voor een keertje of maaltijden in de vriezer van de buren kan doen. Het is dan tenslotte ‘maar’ 2 weken.
Ons dochtertje krijgt regelmatig wat koude groente bij de lunch, gewoon uit een potje. Misschien werkt dat bij jou ook, heb je net wat meer de zekerheid dat ze groente binnenkrijgen 😀
Mijn dochter is gek op soep, ik geef haar dan daarnaast ook vaak een snack bord met olijfjes, komkommer, stukjes kaas, en bruin brood met wat pesto. Zo heeft ze van alles wat binnen.
Wij deden soms stoommaaltijden van de AH (je hebt ze overal wel denk ik) voor in de magnetron. Dat is met groente en vlees. Verder heb je talloze airfryer recepten zoals quiche die je met groenten kunt maken 🤗
Nu alvast extra koken en in de vriezer stoppen. Bijv pasta saus, curry’s, soepen, stamppot etc. Als je al die apparaten hebt kun je makkelijk even opwarmen en bijv aardappeltjes of rijst bij maken.