5 Reacties
4 jaar geleden
Mij is bij mijn eerste kindje aangeraden om geen kolf te kopen vooraf, aangezien het niet vanzelfsprekend is dat borstvoeding lukt (ligt soms- zoals bij mij-ook aan de baby), en zo'n aanschaf gaat dan gepaard met alleen maar meer frustratie, en je kunt de eerste week rustig een kolf huren totdat je dat zeker weet. Zodra je dat weet, bij deze wat praktische tips uit eigen ervaring: neem een dubbele, das minste ellende/tijd en het geld waard. Verder vond ikzelf en vooral mijn partner het geluid van mijn eerste kolf zeeeer heftig en afkerend馃檲. Dus alsnog de nieuwste medela erbij gekocht want die is echt veel stiller dan anderen en dus de beste keuze die ik kan aanbevelen. Een handmatige kolf zou ik zelf ook niet voor kiezen want veel werk, gedoe etc. Oja en de meeste 'goede' kolven zijn ook fijn hand formaat zodat je makkelijk mee naar werk kunt nemen als je zou willen(met bijpassend tasje+speciaal koelelement). Hopelijk helpen deze tips je een beetje馃
4 jaar geleden
Heb bij de eerste de Philips avent dubbele kolf aangeschaft. Enorm tevreden mee, bijna een jaar gebruikt.
Waarom deze? Kreeg een flinke korting via de zorgverzekering. Enige nadeel dat deze alleen op elektriciteit kan en niet op batterijen, mocht je een keer onderweg moeten kolven heb je altijd een stopcontact nodig
4 jaar geleden
Ik heb verschillende kolven gebruikt, de ene valt al iets meer mee dan de andere. Persoonlijk zou ik een eenvoudige handkolf nemen, en misschien in hetzelfde merk als de flesjes. Ik had mam flesjes en handkolf, voordeel dat je minimaal moet overgieten en rechtstreeks in flesje kan kolven en invriezen. Vanaf 6 maand beginnen ze ook echt te eten dus kan je smorgens en savonds bv geven, en is de voeding overdag beperkt nodig. Dan is elektrisch zeker geen must have.