19 Reacties
één jaar geleden
Een kind van vier maanden waar het kdv wil streven naar 1 dutje? Wauw. Onze zoon is 1.5 bijna en slaapt nog 3 uur op een dag. Dat gaan we nu langzaam afbouwen omdat hij daar aan toe is. Ons zoontje sliep drie keer per dag in die periode. Had misschien een wakkertijd van nog geen 1.5 uuur.
één jaar geleden
Ons zoontje is 2 weken ouder en slaapt ook nog twee dutjes, in totaal n uur of 4, soms wat meer. En op t kdv doen ze hun uiterste best hem dit daar ook te bieden, al loopt t soms wel anders maar vinden t geen enkel probleem..en ik dus ook niet als t niet altijd lukt. Jammer dat ze bij jullie minder mee werken..
één jaar geleden
Lijkt mij dat juist op kdv dag zij t nodig heeft. Hier wisselt het. Soms 1 soms 2 dutjes. Hij gaat naar bed als die moe niets meer en niets minder😅
één jaar geleden
Mijn zoontje slaapt op het moment ook nog 2 slaapjes overdag. Rond 10.30/11.00 tot 12.00/12.30 en ook van 16.00 tot 17.00 gaat wel gewoon om 19.00 weer naar bed en slaapt dan ook vrijwel meteen. Hij heeft het gewoon nodig. Ik begrijp het dagverblijf wel als ze maar 1 slaapkamer hebben. Ze kunnen dan in de knoei komen met jongere kinderen die de slaap waarschijnlijk meer nodig hebben. Het is wel goed om over het slapen in contact te blijven het ene kind heeft namelijk meer slaap nodig als het andere. En op een dagverblijf krijgen ze veel meer prikkels te verwerken. Succes hopelijk kijken ze naar wat jou kindje nodig heeft.
één jaar geleden
Mijn dochter (21-2-22) is om 7u wakker en slaapt nog van 9-10 en van 13-16. Ze gaat dan om 19u weer naar bed en slaapt de nacht door.
Ze is heel actief en ze slaapt zelf goed, dus ze zal het wel nodig hebben denk ik dan. 🤷🏼♀️
Ik dwing haar niet om te slapen en ik maak haar wel wakker rond deze tijden want nog meer slaap zorgt voor problemen met eettijden haha.
Ieder kindje z'n eigen ritme 👌🏼
één jaar geleden
Hier van 11-2. Slaapt overdag vaak van 10:00-11:30 uur en 14:00-15:00/15:30 uur (op de opvang van 15:00-16:30). Gaat meestal rond 18:30 uur naar bed en slaapt ongeveer van 19:00-07:00/08:00 uur. Tja, het is misschien nog wat veel, maar hij doet het er goed op en wij ook 😜
één jaar geleden
Onze dochter slaapt sochtends van 9-11 uur en smiddags van 14-15.30 uur.
Hebben der een paar dagen 1 slaapje laten doen maar ze was helemaal oververmoeid. Wij wachten er nog mee
één jaar geleden
Wow, best veel, maar lekker toch! Met activiteiten plannen misschien niet altijd fijn?
Verrassend dat ze zo snel na een lange middagdut alweer gaan slapen. Zijn hier een tijdje over op 1 dutje. Maar pfoe, als we hem ‘s middags na half 4 lieten/laten slapen dan is het dra-ma om gewone tijd naar bed te doen. Dan wordt t gelijk een stuk later.
Maar ik denk maar zo: als je kind de nacht door slaapt, ‘s ochtends niet vreselijk vroeg is en overdag ook lekker in zn ritme zit: niks aan doen!
En wat betreft de opvang: die moeten jou en je kind zoveel mogelijk volgen! Merkte dat ze met onze man ook wel iets vroeger zijn, dat wij bijv nog kortere wakkertijden aanhielden dan zij of zij al eerder een luiermaat groter pakken, hem al iets eerder met stukjes lieten oefenen etc. Maar dat vind ik juist ook wel mooi, daar kan ik me dan ook weer wat aan optrekken. We zijn misschien toch wat voorzichtig als jonge ouders?
één jaar geleden
Ik heb het 2,3,4 ritme mijn dochter slaapt tussen 9.00-10.00 en tussen 13.00-14.30. Ze gaat naar bed rond 19.00
Ik merk wel dat ze slechter slaapt en af en toe doet ze 1 dutje
Gewoon lekker je kind volgen en naar je gevoel luisteren
Mijn dochter is van 14/2/2022
één jaar geleden
Die van ons heeft ook 2 dutjes. Ze is meestal rond 6:30/7:00 wakker en slaapt dan van 9:30 tot 10:30 en van 13:30 tot 15:00. Dus ook best veel. Ze gaat s avonds tussen 18:30/19:00 naar bed. Dan is ze echt kapot. Ze slaapt s nachts goed door
één jaar geleden
Reactie op jojo zonnestraal
Ik heb het 2,3,4 ritme mijn dochter slaapt tussen 9.00-10.00 en tussen 13.0 ...
Die van mij is ook van 14-02
één jaar geleden
Als ze in de middag en nacht gewoon goed slaapt, dan zou ik dit gewoon zo aanhouden. Dan heeft ze het gewoon nodig. En het kinderdagverblijf kan zeggen wat ze willen; ze worden er voor betaald om op jouw kindje te passen, en ieder kindje is anders. Goed van je dat je dit ook aangeeft.
één jaar geleden
Reactie op Manon19966
Die van ons heeft ook 2 dutjes. Ze is meestal rond 6:30/7:00 wakker en slaa ...
Grappig de mijne ook, vast omdat ze van 14-02 zijn 😉