15 Reacties

één jaar geleden

Wol! Hier ook een kindje die het koud had. Nu bij Dilling een wol/zijde romper gekocht en een pyjamasetje van wol en hij is lekker warm wanneer hij ‘‘s morgens wakker wordt. Ze raden aan om een kindje te kleden voor het koudste moment van de nacht, evt ook lekker sokjes aan :) Je kan m altijd nog even checken voordat je zelf gaat slapen en iets uit of aan trekken :)

één jaar geleden

Reactie op Lot4

Wol! Hier ook een kindje die het koud had. Nu bij Dilling een wol/zijde rom ...
Wol is trouwens best prijzig dus leuk om te vragen voor 5-12 of kerst 🎄 😁👌🏻 En je hebt ook veel warme fleece pyjama’s, zijn ook heerlijk met deze koude nachten.

één jaar geleden

Hallo, wij hebben het zelfde voor met onze jongen. Vaak aan het zweten na badje en laatste melk. Ik kleed hem wel dik aan met sokken en alles wat je al vermelde, maar ik zet in het begin de ventilator even op, zodanig dat hij het in het begin niet te warm krijgt. 1 keer hij goed vertrokken is, zet ik die uit.

één jaar geleden

Hier ligt ie in een korte mouwen romper, en daar overheen wollen pyjamaatje (legging + longsleeve van merinowol van Dilling), met nog steeds alleen maar het herfstdeel van de Puckababy aan (weet ff niet hoeveel tog dat is). Komt er altijd lekker warmpjes uit ‘s ochtends :)

één jaar geleden

Wol geeft mij iig ook altijd wel een goed gevoel, dat zou dus mijn tip zijn :) niet te warm niet te koud

één jaar geleden

Wij hebben dat ook! Ik overweeg er nog een dun dekentje.op te leggen als ik gq slapen

één jaar geleden

Welke matras heb je? De himlavalv matras geeft bijvoorbeels erg veel koud door bijvoorbeeld (zie eerder topic). Onze zoon heeft het ook snel koud, wollen laagjes werkt goed. En een dekentje vindt hij nu erg fijn.

één jaar geleden

Reactie op Sidonia

Wij hebben dat ook! Ik overweeg er nog een dun dekentje.op te leggen als ik ...
Doe ik ook! Dan is ie niet te warm met inslapen en wel net wat meer ingepakt in de nacht. Ik vind het zelf ook een tussenstap naar een dekbed.

één jaar geleden

Je zou nog kunnen denken aan een wollen hoeslaken. Dan komt er geen kou van het matrasje

één jaar geleden

Hier slaapt ie in een romper lange mouw, pyamabroek en shirt óf zn trui van de dag. In een slaapzak 3.0/3,5 tog. Dan een lekker warme deken erover. Zijn kamertje is met deze temperatuur slechts 13 graden, dat warmen we zelfs wat bij met een infrarood paneel tot 15-17 graden. Soms heeft ie koude handjes bij opstaan, maar is eigenlijk nooit écht koud. Hij wordt de laatste dagen wel vroeg wakker rond 6.00 (ligt er daardoor ‘s avonds vaak ook op tijd in). Misschien toch nog weer even kijken naar sokjes of een hogere temp op de kachel 🤔

één jaar geleden

Ik kwam dit op insta tegen. Herkende het direct. Nu sinds 2 dagen een deken en dat gaat absoluut beter

één jaar geleden

Reactie op G89

Ik kwam dit op insta tegen. Herkende het direct. Nu sinds 2 dagen een deken ...
En dan een dekentje óver de slaapzak? Strak instoppen zoals aan het begin, baby? Ben benieuwd of dat goed gaat, qua dat hij zo veel beweegt. Maar het lijkt een beetje de enige oplossing

één jaar geleden

Reactie op Teuntje1815

En dan een dekentje óver de slaapzak? Strak instoppen zoals aan het begin, ...
Onze zoon kruipt altijd naar boven in bed. Dus tegenwoordig leggen we hem gewoon daar neer als ie gaat slapen. En dan de deken lekker tot aan zn schouders op getrokken en stoppen we de zijkanten in.

één jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem met de slaapzakken. Ik heb hem onder een normaal deken gelegd met nog een heel dun slaapzakje aan en het probleem is opgelost. Hij snapt nu dat het onder z’n deken lekker warm is en als hij het te warm heeft hij er onder vandaan moet komen. Geen gedoe meer met de warm of koud

één jaar geleden

Sokjes aan? De mijne ligt in een 2tog slaapzak met flanellen pyjama en dikke sokjes. Als ik haar koud vind snachts doe ik er nog een dekentje overheen