29 Reacties

3 jaar geleden

Wij kijken altijd naar gewicht. Maar moet ook zeggen dat dat als hij al bijna aan het max gewicht zit hij ook door lekt of dat het te krap zit bij ons spekkie🙈 ons mannetje is ook ongeveer dit gewicht en gebruiken al ruime tijd maat 4.

3 jaar geleden

Als maat 3 nog goed zit, gewoon blijven gebruiken zolang ze niet doorlekt en het goed (en niet te strak) blijft zitten. Overstappen wanneer je merkt dat het te strak wordt of dat je kleine gaat doorlekken.

3 jaar geleden

Ons zoontje zit al anderhalf maand in maat 4, er die is nu bijna 7,9 kilo.

3 jaar geleden

Bij mij komt het niet overeen, haar gewicht met de gewichten die op de luiers staan. Ik ben tot nu toe eerder overgegaan op een maat groter dan wat er op de verpakkingen staat, omdat het anders veel te strak zat

3 jaar geleden

Nu las ik dat je 2 soorten maat 4 hebt? Wat is het verschil?

3 jaar geleden

De maten verschillen per merk bedoel je dat? Kruidvat luiers vallen over het algemeen wat kleiner dan Pampers. Maat 4 Kruidvat is voor 8-14 kg en maat 4 Pampers is 9-14/15 (afhankelijk van het type) kg. Scheelt dus niet veel maar kan soms net het verschil maken. Etos luiers maat 4 is zelfs van 7-18 kg dus denk dat het echt uitproberen is wat werkt voor jou (w kindje).

3 jaar geleden

Wij gebruiken maat 4 van kruidvat voor onze dochter van 19 maanden, die is 9.5 kilo en dezelfde voor ons zoontje van 5 maanden en die is 7.9 kilo. De 3 wou niet meer bij ons zoontje dan lekte hij heel erg door.

3 jaar geleden

Onze dochter bijna 8 kilo, ik gebruik nog steeds 2 omdat we nog wat pakken hebben liggen. Ze passen nog prima, dus ik snap niet zo goed de kilo's die ze op de verpakking aangeven. Heb nog een paar pakken 2 liggen en dan pas gaan wij naar maat 3. Maat 4 lijkt me echt nog niet nodig?? Zou gewoon kijken naar hoe hij past en dat hij niet doorlekt

3 jaar geleden

Onze dochter bijna 8 kilo, ik gebruik nog steeds 2 omdat we nog wat pakken ...
Denk dat het ook heel erg aan de bouw van je kindje ligt. Hier zat ie met 2 maanden (6kg) al in maat 3, omdat maat 2 echt te klein was en doorlekte. Nu weegt hij 7,5kg en zit hij bij de opvang inmiddels al in maat 4 en dat zit gewoon goed (thuis heeft ie wasbaar aan, dus vandaar alleen bij de opvang).

3 jaar geleden

Dit snap ik dus niet

3 jaar geleden

Die plusmaat is vaak een klein beetje groter en heeft wat meer absorbtie.

3 jaar geleden

Reactie op JIDD

Ons zoontje zit al anderhalf maand in maat 4, er die is nu bijna 7,9 kilo.
Hier ook. Meestal merk ik dat over moet naar een nieuwe maat als de opvang m een grotere heeft aangetrokken 😅

3 jaar geleden

Gewoon kijken wat goed past. Wij gebruiken nog steeds maat 2 terwijl ze ruim 7 kilo is 🤣 past nog perfect

3 jaar geleden

Ik zie dat maat 4 voor 8-14 kilo is en 4+ voor 9-15 kilo. Verder lijkt me er weinig verschil

3 jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Dit snap ik dus niet
Oh gut ja. Dat vind ik ook raar

3 jaar geleden

Hier een meid van ongeveer 8 kilo, moet volgende week weer naar cb. Maar wij gebruiken nu 1 week maat 4, ze lekte vaak door met nummer 3 💁‍♀️

3 jaar geleden

Wij gebruiken nu sinds 2 weken maatje 4, vorige week bij cb geweest! 7,7 kilo maar hij lekte vaak door met maatje 3 dus daarom maar overgegaan naar 4

3 jaar geleden

Ik gebruik al een aantal weken maat 4 🙈 ze is nu 5 maanden en ik vind de luiers al weer strak gaan zitten. Nu heb ik geen kleine baby dus wellicht scheelt dat ook.. het verschil tussen 4 en 4+ is trouwens dat 4+ meer kan absorberen, ik gebruik die dus voor de nacht.

3 jaar geleden

Onze dochter (5mnd, 65cm, 7 kilo) draagt al een hele poos maat 4 pampers (merk pampers). Ze heeft een stevige bouw, kruidvat luiers zijn haar te klein. Ik denk dat het heel persoonlijk is en wat goed zit, zit goed.

3 jaar geleden

Onze dochter draagt nog maat 2. Morgen een half jaar precies en 6.4 kilo