10 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou zeggen beter niet. Eendenpoep, blauwalg, pis van dronken mensen, kots van dronken mensen. Amsterdam is prachtig maarrrrr ook een beetje dat ene kindje uit de glas die z'n handen nooit wast hihi

3 jaar geleden

Serieus ....

3 jaar geleden

Reactie op Stevigemams88

Ik zou zeggen beter niet. Eendenpoep, blauwalg, pis van dronken mensen, kot ...
Ja ielllll oké hahahaha weet mn antwoord al 🤭

3 jaar geleden

Maar om serieus hier op inte gaan je baby kan allerlei ziektes oplopen open water kan je niet met goor Amsterdam grachtwater vergelijken

3 jaar geleden

In zee zit ook een zoutsamenstelling die enigszins zuivert. Maar ook Nederlands zeewater zou ik niet direct m'n kind in laten zwemmen als t nog zo klein is (zegt iemand die uit Den Helder komt).

3 jaar geleden

Reactie op Cherreyy

Maar om serieus hier op inte gaan je baby kan allerlei ziektes oplopen open ...
Jaaa je hebt heeeelemaaal gelijk! Het is eig ook meer een plas (en geen gracht) maar ook dat vind ik bij nader inzien geen goed idee

3 jaar geleden

Ik moet meteen denken aan ratten die altijd bij de gracht zitten 😱

3 jaar geleden

Ik werk bij een waterschap en raad het je af 😜 in veel steden gaat het overtollig regenwater, wat niet kan worden afgevoerd via het riool, met zogenaamde overstorten het water in. Daarmee spoelt dan vervolgens de hele straat “schoon” in de gracht. Oftewel, elk afval, modder, viezigheid, etensresten, dierlijke uitwerpselen, belandt in de gracht. No go dus. Zoek op gecontroleerd zwemwater in de buurt. Dat wordt regelmatig getest en je mag ervan uit gaan dat dit aan bepaalde standaard voldoet.

3 jaar geleden

Hier nog wat info. Zie ook de tekst over overstorten en links naar veilig zwemwater : https://www.ggd.amsterdam.nl/gezond-wonen/zwemmen-open-water/

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen, dat water is echt heeel erg vervuild, zowel door boten als door ongedierte, kans dat je baby ziek wordt lijkt me groot..