25 Reacties

3 jaar geleden

Hart onder de riem ❤

3 jaar geleden

Ach lieverd , tranen springen in mijn ogen als ik dit lees.. soms is alles hebben niet genoeg voor hun, begrijpen doe ik het ook niet. Hier deels lotgenoot, man is tijdens zwangerschap eerste 7 maanden vreemd gegaan, wou ook nog vrij zijn. Nu is therapie maar heb het er nog elke dag moeilijk mee. Het enige wat ik tegen jou kan zeggen maar dat weet je al uit het verleden, elke dag is er een. Je bent zo ongelofelijk sterk ❤️ Je bent mama nu, je bent sterk voor je meisje ❤️ Maar vergeet niet het verdriet mag er ook zijn. Heel veel succes en ik wens je alle liefde van de wereld ❤️❤️❤️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Geen lotgenoot maar ik wens je heel veel kracht toe in deze tijd. Wat ontzettend klote! Ik hoop dat je snel weer boven komt uit dit dal en weer geluk kan vinden op wat voor manier ook ❤️ geniet van je meisje en van de mooie dingen in het leven, en vraag hulp waar nodig!

3 jaar geleden

Heel veel sterkte ❤️❤️❤️ je kunt het 💪😘

3 jaar geleden

Heel veel sterkte en geniet van je mooie meisje!

3 jaar geleden

Wat vreselijk zeg, maand geleden zat ik ook in deze situatie maar dan omdat mij vriend het moeilijk vind met mij ivm dat ik erdoorheen zit en ziek ben van mij werk. We hebben het uit kunnen praten voor nu maar ben er nog niet gerust om. Tranen vliegen dan in mij ogen als ik jou verhaal lees, veel sterkte en laat je helpen door je familie en vrienden. Denk om jezelf en je mooie meid 😘❤

3 jaar geleden

Heel veel sterkte ❤️ Hoe dan ook komt dit goed al kun je je dat nu niet voorstellen. Je bent sterker als je denkt💪💪💪 Geniet van je meisje 😘 Ik zie dat ze de naam Yenna heeft. Mijn meisje is ook 8 maanden en heet Jenna.

3 jaar geleden

Vreselijk... hier is het ook zeker niet gemakkelijk geweest en nog niet helaas. In therapie werd ons wel duidelijk gemaakt dat dit heel vaak voor komt... het zijn zo'n extreme veranderingen in het leven... Je kan dit en ik stuur je extra kracht 🍀

3 jaar geleden

Wat ontzettend naar voor je, echt afschuwelijk om mee te maken. Het komt goed voor jullie, dat weet ik zeker. Ik wens je heel veel sterkte, zorg goed voor jezelf en je meisje! You can do it!

3 jaar geleden

Wat naar 😞, ik zit nu ook in een soortgelijke situatie ik zit midden in een scheiding na een huwelijk van 3 jaar en samenzijn van 5 jaar. Hij wilde ook gewoon niet meer (we hadden al niet een super top huwelijk maar pratend kwamen er wel maar nu is voor hem echt het punt dat die niet meer wil). Wij hadden ook alles mooi huis goeie banen etc etc maar hij voelt de liefde niet meer. Ik heb nu ook een zoontje bijna 8 maanden en ik baal ervan dat ik dan andere zie op straat of waar dan ook die wel samen met hun kindje op pad zijn en ik dit niet meer ga hebben. Maar ik probeer juist positief te zijn en nu te leren dat ik dit alleen ook kan en dat ik ook alleen met mijn zoontje er een leuk leven van ga kunnen maken. Soms overkomen dingen je die je niet verwacht of niet zou willen. Uiteindelijk moet je denken is deze man mij dan waard? Nee waarschijnlijk niet en jou dochtertje heeft jou juist heel hard nodig nu. Ik ga nu ook gewoon veel alleen doen met mijn zoontje, lekker wandelen, na monkey town, lekker de stad in of wat dan ook, ik wacht niet meer af of er iemand kan of dat mijn bijna ex man moeilijk doet. Er gaan nog vele lastig momenten zijn dat besef ik ook maar probeer positief te zijn en denk aan de leuke dingen. Ik denk nu bijvoorbeeld: ik ga straks lekker me huisje zo inrichten zoals ik zelf wil en niemand die er mee kan bemoeien (ik had nogal een bemoeiende man en schoonfamilie). Als je het fijn vindt om er verder over te praten mag dit altijd! Heel veel sterkte gewenst!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op Babyfeb15

Wat naar 😞, ik zit nu ook in een soortgelijke situatie ik zit midden in ee ...
Als ik je reactie lees besef ik me weer hoe goed wij mensen zijn in het doen alsof alles roze kleurig is. Ik geloof echt niet dat het bij iedereen perfect kan gaan. Ik trek mijn man met zoveel moeite en ruzie mee naar buiten om met ons te wandelen bijvoorbeeld en hij gaat dan ook met zoveel tegenzin mee alleen maar om van het gezeik af te komen omdat hij daar allemaal geen zin in heeft en geen behoefte aan heeft. Als vader zou je toch ook lekker veel tijd met je kindje moeten willen doorbrengen? Zo veel ruzies hierom en elke dag weer, maar wat zien de mensen buiten? Moeder en vader gezellig samen op pad met hun dochter. Wauw kijk hoe leuk ze het hebben. Dus niet! Laat jezelf aub niet gek maken door alle mensen die jullie zien of dingen die geplaatst worden op social media.. Heel veel respect voor alle moeders die het alleen doen, of dat ze nou wel of geen ander keus hadden. Ik kijk echt naar jullie op❤️

3 jaar geleden

Pfff… wat vreselijk… wil je gewoon even heel veel kracht wensen.. en uiteindelijk ben je sterker dan je denkt ..! 🤍🙏🏻

3 jaar geleden

Reactie op merali

Als ik je reactie lees besef ik me weer hoe goed wij mensen zijn in het doe ...
Ja precies dit, hier ook hoor zelfde verhaal! Verder vind ik het gedrag van ts typisch iets wat een man doet als er dingen veranderen, misschien krijgt ie minder aandacht door de baby en inderdaad een ander bijvoorbeeld. En denkt hij dat de koek op is, om er vervolgens over een jaar of een paar jaar achter te komen dat hij alles had en het verkloot heeft. Net op het moment dat je zelf alles weer op de rit hebt emotioneel financieel materieel en dan komen ze.. Net als je er niet meer op zit te wachten. Misschien slaat mn fantasie op hol elke situatie is anders natuurlijk, maar dit vind ik zo typisch mannen gedrag.

2 jaar geleden

Inmiddels 9 weken later blijkt dat hij vreemd is gegaan met een zeer jong meisje van werk die hij ook nog zwanger heeft gemaakt. Het lijkt wel een slechte film. Het is vreselijk. Hij heeft me weken lang zeer manipulatie en vreselijk behandeld. Nu, nu hij letterlijk alles kwijt is, inclusief baan, lijkt er wat besef bij hem te komen. Ik word elke dag wakker en denk: dit is mijn leven niet. Hoe nu verder? Wat moet ik doen? Waarom mis ik hem überhaupt nog? Wat zouden jullie doen? Ik moet hem uiteraard ook nog zien voor ons meisje. Hij is nu nog vooral bezig met het feit dat ze abortus gaan plegen deze week. Dit is allemaal echt een nachtmerrie. Totaal geen roze wolk, wat ik had gehoopt van samen een kindje krijgen. 😔😢

2 jaar geleden

Reactie op Babyfeb15

Wat naar 😞, ik zit nu ook in een soortgelijke situatie ik zit midden in ee ...
Wat een mooi bericht. Ik herken het zo. Ik probeer er ook zo in te staan! Zelf alles ondernemen, naar familie, naar vrienden… maar inderdaad, als je dan mensen ziet die wel als gezin met elkaar het fijn hebben, dan draait je maag om. Ja we zijn veel meer waard! Wat knap dat je al zo ver bent. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op merali

Als ik je reactie lees besef ik me weer hoe goed wij mensen zijn in het doe ...
Mooi gezegd. Dat klopt wel inderdaad… ieder huisje heeft z’n kruisje. Dit is dus ook wat ik mijn man weken lang heb willen duidelijk maken. Het is gewoon even anders doordat we een babytje hebben. Maar nu, met de wetenschap van de zwangerschap kunnen we niet meer terug. Ik kan nooit meer met hem aankomen ergens. Iedereen weet het ook…

2 jaar geleden

Ja precies dit, hier ook hoor zelfde verhaal! Verder vind ik het gedrag va ...
Ja, wellicht is dat het. Ze missen aandacht en ‘zijn hun leven kwijt’. Daarbij zijn mannen vaak een stuk egocentrischer dan vrouwen. Mijn man vooral en dominant. Wat mij ook opvalt in dit traject is jeugdtrauma van eigen opvoeding. Hij heeft een slechte pubertijd gehad en alles komt omhoog. Het is nu een soort reuze puber. ‘Midlife crisis’. Maar dus wel mijn crisis / onze crisis, waarin hij iedereen meesleurt. Zelfs weer dat nieuwe meisje, wat z’n dochter had kunnen zijn en nu zwanger van hem is.

2 jaar geleden

Wat ongelooflijk! Heel veel sterkte❤️❤️❤️❤️❤️ ik hoop dat je kindje je kracht kan geven

2 jaar geleden

Reactie op A&Y

Inmiddels 9 weken later blijkt dat hij vreemd is gegaan met een zeer jong m ...
Jeetje wat ontzettend heftig allemaal! Ik denk dat het voor een buitenstaander heel moeilijk is om advies te geven in deze situatie & dat je vooral je hart moet volgen hoe moeilijk sommige keuzes ook zullen zijn. Vooral denk ik niet dat het vreemd is dat je hem nog mist, of vooral het plaatje wat je ooit van een gezin in je hoofd had. Ik wil je vooral heel veel sterkte wensen en dikke knuffel!

2 jaar geleden

Reactie op A&Y

Inmiddels 9 weken later blijkt dat hij vreemd is gegaan met een zeer jong m ...
Het gevoel wat je voor hem hebt is logisch, je zit in een rouw proces. Probeer echter je besluit vanuit je ratio te maken. Wat is het beste voor jou en jouw kindje? Ik heb dit ooit mee gemaakt zonder zwangerschap. Mijn ex verlief me na 6 jaar voor een ander en bleek tijdens onze relatie zelfs in ons bed met verschillende vrouwen te zijn vreemd gegaan. Mijn rouw proces duurde ongeveer een maand of 7, alvorens ik echt kon voelen dat ik hem los gelaten had en toen kwam ook het besef dat ik al jaren van alles in stand hield en bij hem bleef voor de illusie. Ik heb geleerd dat ik potverdorie echte liefde verdien. En (op uitzonderingen na), echte liefde gaat niet vreemd. Echte liefde laat je niet in de steek. Ik gun jou echte liefde. Maar daarvoor moet je eerst door deze hel. Je moet er doorheen en vooral toelaten dat het pijn doet. Dit heeft namelijk vooral met jouw gevoelens te maken die je mag verwerken. Maar lieve schat Als je dit proces aan gaat en hier doorheen komt.. wat zou jij gelukkig zijn en daarvandaan wel een goede trouwe vent aantrekken. Mijn advies zou zijn, laat hem lekker stikken en investeer in super co ouderschap, neem je eigen macht en regie terug. En misschien is het niet verkeerd om hulp te zoeken bij een psycholoog voor jouw pijn. Het is echt niet niks. Maar goed ik heb makkelijk praten.. sending you love and light❤️