10 Reacties
één jaar geleden
Wij zijn met 14 maanden cold turkey gestopt. Ze krijgt sochtends en smiddags nog melk. Ze eet overdag prima. Savonds krijgt ze voor het slapen gaan nog een slokje water. Eerste twee avonden moest ze wennen en toen was het goed. Dus gewoon stoppen. Ze hebben het niet meer nodig
één jaar geleden
Ik denk dat het per kind anders is.
Mijn jongste vroeg er zelf uiteindelijk niet meer om met 15 maanden. Ze is nu 18 maanden.
Maar heel soms heeft ze het nog wel nodig. En dan krijgt ze het gewoon 1,5 uur van te voren. En daarna alleen nog the of water.
Mijn oudste dronk vanaf 1 jaar al geen fles melk meer voor het naar bed gaan.
één jaar geleden
Mijn dochter krijgt ook nog steeds tussen de middag en voor het slapen, ze drinkt de laatste fles sowieso nog heel graag. In mijn ogen kan dat geen kwaad, zo lang ze hem wil zal ze hem ook nodig hebben.
Tussen de middag wisselt hoeveel ze ervan drinkt, ik denk dat het niet lang meer duurt voordat die eraf gaat. Ze eet verder goed, drinkt redelijk water.
Doe waar je je goed bij voelt zou mijn advies zijn :)
één jaar geleden
Mijn dochter krijgt in de ochtend een papfles en in de avond een gewone melkfles. Maaarr het is echt een verslaving geworden! Als ze als ziet dat ik het begin te maken zet ze het op krijsen, al hoort ze alleen al de magnetron draaien rond dat tijdstip of in de ochtend wilt ze ook gelijk de fles en daarna is ze pas vrolijk. Hoe leer ik dit af?? 😂 In de ochtend een papfles vind ik eigenlijk wel heel makkelijk, maar in de avond hoeft het van mij niet perse meer.
één jaar geleden
Mijn dochtertje gaf bij 12 maanden zelf aan dat ze het niet meer wilde, en dronk ook steeds minder er van. Dus gewoon in 1 keer gestopt, ging uitstekend.
Ik denk wel dat hoe langer je het geeft, hoe meer een gewoonte het wordt, en hoe lastiger het wordt om af te bouwen.
Je kunt ook bijv wat yoghurt of gewone melk geven?
één jaar geleden
Reactie op Kell95
Mijn dochter krijgt in de ochtend een papfles en in de avond een gewone mel ...
Herkenbaar! Onze zoon 18mnd krijgt geen papfles in de ochtend, maar die avond fles melk is echt een obsessie haha! Ach het is ook even een rust knuffel momentje voor het slapen gaan
één jaar geleden
Hier ook nog eentje voor het middagdutje en een voor het slapen gaan. Ze geniet er echt nog van! Ze is geen grote drinker dus vind het wel fijn dat ze op deze manier nog vocht binnenkrijgt.
Daarnaast heeft ze geen speentje dus volgens mij kalmeert ze ook wel van het sabbelen om daarna lekker te slapen.
één jaar geleden
Hier krijgt ie al heel lang geen flessen meer, denk al rond zn 1e verjaardag niet meer. Hij nam zelf steeds minder en hadden toen zoiets: jammer van de poeder steeds maken en veel weggooien.
Je leest vaak dat die flessen/overvloedig zuivel het eten en drinken van andere dingen in de weg staat. En ze moeten nu hun voedingstoffen uit andere voeding halen, melk biedt ze dat niet meer. Daarom is de stelregel van 300 ml zuivel per dag. Maar als je denkt: ze eet en drinkt buiten de melk ook genoeg. Dan kan t geen kwaad denk ik.
één jaar geleden
Die van ons krijgt er nog een voor het slapen gaan en dan ook nog steeds kunstvoeding nummer 1 of 2. Middag zijn we net mee gestopt, maar ik maak haar ontbijtje met de kunstvoeding. Dus komt alsnog neer op 2x per dag. Wel zijn het kleine flesjes van totaal 300ml. Volgens het CB was dat ook prima.
Ik merk vooral dat ik het zelf een prettig idee vind dat ze nog wat extra vocht en met name extra vitamines krijgt. In mijn hoofd blijft toch een beetje het idee van ‘dit lijkt het meest op borstvoeding en dat kan je het beste tot 2 jaar blijven geven’ hangen.