Lieve mama's met veel verdriet, geen goede hulp vanuit de lactatiekundigen en een borstontsteking ben ik na 3,5 maand gestopt met bv. Nu geef ik al een tijdje flesvoeding. Mijn zoontje is ondertussen 9 mnd oud. Nu lees ik dus dat plantaardige oliën niet gezond zijn voor ons zoals zonnebloemolie e.d. en de voornaamste palmolie. Ik kan geen enkele babyvoeding vinden zonder zonnebloemolie en wordt ook helemaal dol van het zoeken naar babyvoeding zo der zonnebloemolie dat is er denk ik ook niet. Ook mag er geen palmolie in zitten blijkbaar. Zie door de bomen van de melkvoeding het bos niet meer. Geitenmelk kon ons zoontje niet binnen houden. Daar waren we mee gestart maar dat was niet geweldig zoals we hadden gehoopt. Dus dat valt af. Verder weet ik dus niet aan welk merk ik goed doe. Help graag advies🙏❤️
Veel plantaardige oliën zijn juist een goed onderdeel van een gezond dieet toch? 🤔 goede onverzadigbare vetten, zoals in olijfolie en zonnebloemolie. Palmolie is in verzadigde vetten hoger en volgens mij is het winnen van deze olie een grote belasting voor de natuur, waardoor je beter voor alternatieven kunt gaan.
Ik wil je aanraden op ismeekox op Instagram te volgen, zij is echt een guru in (echt) gezonde voeding, want idd plantaardige olie is niet gezond. Zij deelt regelmatig tips, ook voor baby's
Blijkbaar moet je zonnebloemolie eigenlijk ook niet verhitten is voor ons ook niet gezond. Maar ja dat is dan een onderwerp voor een andere dag. Maar mijn zoontje wil ik gezond eten geven :(
Het schijnt dat wanneer je zonnebloemolie verhit boven de 180 graden, dat er dan schadelijke stoffen vrij kunnen komen. Flesvoeding wordt natuurlijk niet zo warm😄.
Het schijnt dat wanneer je zonnebloemolie verhit boven de 180 graden, dat e ...
Oke gelukkig! Mijn moeder bakte altijd met zonnebloemolie en patat en zo wordt daar ook in gefrituurd. Is dus ook enorm slecht. Zo moe af en toe van kijken wat nou goed en slecht is. Zucht...
Goedenavond! Het is een beetje een oud topic maar heeft iemand inmiddels een flesvoeding gevonden zonder plantaardige oliën? Ben erg benieuwd want ik kan zelf helaas niets vinden.