12 Reacties
één jaar geleden
Krijgt hij maar 2 flessen drinken op een dag?? Of?? En waarom geen fruit of tussendoortjes? Of heb je het nu heel globaal opgeschreven
één jaar geleden
Reactie op Mazaarzale
Krijgt hij maar 2 flessen drinken op een dag?? Of?? En waarom geen fruit of ...
Jaa globaal. Hij krijgt de hele dag door water en nog fruit en maissnacks of een cracker ofzo. Maar ging me meer om de lunch inplannen en dan avond eten. Hij heeft geen honger en is dan te moe.
één jaar geleden
Lukte het ochtendslaapje niet meer? Mijn oudste heeft tot zeker 1,5 jaar een ochtendslaap gehad. Toen hij dat niet meer nodig had redde hij het makkelijk tot 12/13.00 uur voor zijn middagslaap.
Als het ochtendslaapje echt niet meer gaat zou ik het middagslaapje steeds een stukje naar achter proberen te schuiven, richting de 12.00 uur zodat hij voor die tijd nog kan lunchen.
één jaar geleden
Reactie op sens
Lukte het ochtendslaapje niet meer? Mijn oudste heeft tot zeker 1,5 jaar ee ...
Hij zit geloof ik nu in z'n slaap regressie dus kan zijn dat het idd even tijdelijk is. Als ik hem eerder op bed leg dan slaapt hij nog in een ruk 3 uur. Maar verplaatsen naar achter is idd een idee. Al moet ik zeggen dat hij echt moe is half 11 en gaat jengelen. Lastig...
één jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde probleem alleen gaat hij om 11 uur. Ga ook proberen dit te rekken naar 12 uur elke keer een beetje.
één jaar geleden
Reactie op RomyxR
Ook al geprobeerd maar dan slaapt hij in de middag niet. Hij blijft dan bra ...
Maar na hoe lang heb je hem dan wakker gemaakt toen je dit probeerde? Wij proberen sochtends echt maar maximaal 1 uur te slapen, op die manier heeft hij in de middag nog genoeg slaapdruk. En we moeten er echt minimaal 3 uur tussen laten, tussen z'n ochtend en middag dutje. Of in de ochtend maar een half uur laten slapen? Tot 10 uur, en dan 1 uur weer in bed. Dat lees je vaak bij slaapcoaches.
één jaar geleden
Wat wij doen is het volgende:
7 uur boterham en flesje melk
9 uur fruit en water
Om half 10 naar bed, om 10:15 wakker maken.
12/12:30 boterham en melk
Dan 3 uur later, dus om 13:15 weer naar bed en dan slaapt ze zo’n 1,5 tot 2 uur.
Rond 15 uur fruit/groenten/rozijntjes/oid en 17:30 avondeten.
18:30/45 uur weer slapen na een flesje melk.
Zodra we merken dat ze vroeger wakker begint te worden, s middags meer moeite heeft om in slaap te vallen of korte middagslaapjes gaat doen, korten we het ochtendslaapje met een kwartier in. Waardoor je dus uiteindelijk het ochtendslaapje dus volledig afbouwt.
één jaar geleden
Hier worden meestal nog wel twee dutjes gedaan, maar als ze ‘s ochtends wat langer doorslaapt komen we ook wel eens op één middagdutje uit. Dan splits ik de lunch in tweeën: een helft voor en een helft na het slapen. Niet ideaal maar deze fases zijn allemaal zo kort, dan kun je maar beter meebuigen denk ik ☺️