13 Reacties

4 jaar geleden

Voordat ik zwanger was slikte ik de minipil. Over het algemeen zeer positief erover. Ik kan slecht tegen hormonen en bij deze ging dat erg goed. Enige nadeel is dat je niet precies weet wanneer je ongesteld word en hoelang. En je hebt geen stopweek. Maar ik vloeide nooit veel en lang bij deze pil. Ik ga straks proberen borstvoeding te geven en daar mag je zelfs de minipil bij slikken dus dat is ideaal

4 jaar geleden

Hier hetzelfde: kan ook niet goed tegen hormonen en met de minipil ging dit goed. Het duurde wel eventjes voor hij goed pakte; had in het begin vaak een beetje tussentijds bloed. Maar dat stabiliseerde zich op den duur.

4 jaar geleden

Ik had helaas mindere ervaringen. Door combinatie van borstvoeding 9 maanden en minipil, bouwde ik te weinig baarmoederslijmvlies op. Daardoor had ik uiteindelijk 3 maanden bloedingen na stoppen met bv. Ik dacht dat het een lange menstruatie was, maar na onderzoek bleek het een kwetsbaar baarmoedervlies dat door het minste geringste ging bloeden (na sporten, traplopen, seks). Ik wacht straks met slikken van hormoonanticonceptie tot ik gestopt ben met borstvoeding en mijn cyclus weer normaal is.

4 jaar geleden

Reactie op LindaLindaLindaLinda

Ik had helaas mindere ervaringen. Door combinatie van borstvoeding 9 maande ...
Mag ik vragen welke conceptie je dan gaat gebruiken in de borstvoeding periode? Ik twijfel namelijk of ik tijdens borstvoedings periode wel de minipil moet nemen

4 jaar geleden

Voordat ik zwanger was slikte ik de minipil. Over het algemeen zeer positie ...
Ja ik ga ook borstvoeding geven en zag dat de minipil daar een keuze voor was. Alleen heb ik zo mijn twijfels om anticonceptie te nemen tijdens de borstvoeding, maar zou ook niet weten wat ik anders moet nemen🤷‍♀️

4 jaar geleden

Mag ik vragen welke conceptie je dan gaat gebruiken in de borstvoeding peri ...
Condooms dan maar... een koperspiraal is volgens mij het enige alternatief anders. En een spiraal mag pas na 6 mnd en lijkt me ook niets.

4 jaar geleden

Ja ik ga ook borstvoeding geven en zag dat de minipil daar een keuze voor w ...
Ik merkte ook niets tijdens het slikken van de pil zelf. Het kwam pas daarna toen ik maar bleef bloeden. Dus ik ga dit keer helemaal zonder hormonen proberen. Heb geen idee hoe vaak voorkomt wat ik had hoor. Misschien ben ik wel een enorme uitzondering.

4 jaar geleden

Zo ja ik heb een weekje ervaring ermee. Ik slikte hem ook vanwege de borstvoeding. Ik werd er zo’n enorme heks van, dat anticonceptie helemaal niet meer nodig was 😂 mijn man kwam echt niet meer bij me in de buurt. Toen ik stopte werd ik weer meteen mezelf. De huisarts wilde geen andere hormonale anticonceptie voorschrijven. Wij hebben toen ook erg geworsteld met wat voor anticonceptie…. Toen maar besloten dat we zsm voor de 2e zouden gaan (nu dus) en mijn man laat binnenkort een knoopje leggen.

4 jaar geleden

Reactie op LindaLindaLindaLinda

Condooms dan maar... een koperspiraal is volgens mij het enige alternatief ...
Koperspiraal mag na 6 weken al! Ik heb m gehad na mijn eerste. Zonder hormonen wel fijn, maar was erg heftig ongesteld telkens. Ga m denk ik wel weer proberen en anders condooms denk ik. Ik word ook echt niet leuker van hormonen 🙊

4 jaar geleden

Reactie op mamavandemeiden

Koperspiraal mag na 6 weken al! Ik heb m gehad na mijn eerste. Zonder hormo ...
Hmm hier word ik ook niet blijer van nog haha. Ik denk dat we maar op zoek moeten naar fijne condooms.. bestaan die überhaupt haha

4 jaar geleden

Hier even geslikt na de bevalling van mijn dochtertje omdat ik borstvoeding gaf.. ik bleef erdoor bloeden dus ben er uiteindelijk mee gestopt. Moet nu ook even goed nadenken wat ik ga doen na deze bevalling aangezien ik nu geen kinderen meer zou willen. (Kan elk moment bevalling van onze tweeling dus vind 3 kids wel voldoende)

4 jaar geleden

Ik had na 6 week de implanon. Die mag ook met borstvoeding. Gaan we nu ook weer doen

4 jaar geleden

Cerazette (pil) die Mag je gebruiken tijdens het geven van borstvoeding