12 Reacties

één jaar geleden

Ik zou zelf dan eerder denken aan een soort van burn out dan depressief. Een depressie is echt zwart. Pik zwart. En haalt al het geluk uit je leven. Maar ik merk ook dat ik ook echt moe ben ons zoontje slaapt nu sinds 6 weken geregelt door zo'n 2 nachten per week moet ik er s nachts nog een keer uit maar ik vind het hier niet zo gek. Ik heb meer dan een jaar geen fatsoenlijke nacht geslapen, werk, bezig met een opleiding en midden in een verhuizing. Dus dan mag aan het eind van de dag je batterij wel leeg zijn. Maar alles is het waard en ik ben misschien wel gelukkiger dan ooit met onze kleine man. En straks nieuwe huis

één jaar geleden

Ik heb dit ook gehad! Het wordt echt beter. Je moet maar zo denken: als je kindje nu 1,5 jaar is en sinds 6 weken doorslaapt…. Je hebt nog wat slaap in te halen! Ons zoontje sliep met 11 maanden door en is nu 14 maanden. Ik merk nu pas dat ik minder moe begin te worden. Gisteren voor het eerst weer “pas” om 22.00 uur naar bed gegaan 😂 daarvoor was het altijd 20.30/21.00 en dan sliep ik gerust tot 6 door. Dus het wordt echt beter!

één jaar geleden

Heb je geen ijzer of vitamine tekort? Kan je even checken bij je huisarts. Of gewoon überhaupt supplementen slikken, merk dat ik daar wat fitter van ben. Magnesium met extra vit d is een aanrader.

één jaar geleden

Reactie op RomyxR

Heb je geen ijzer of vitamine tekort? Kan je even checken bij je huisarts. ...
Ik slik ook extra vitamines, helpt enorm. Maar even een checkup bij de huisarts is geen overbodige luxe. Veel vrouwenlijven ontregelen wat na een bevalling en dat is vaak relatief makkelijk op te lossen!

één jaar geleden

Even bij de huisarts langs om bloed te prikken om te kijken of al je vitamines en mineralen in je bloed nog goed zijn ook het ijzer en je ijzervoorraad. Ben zelf ook super moe en heb sinds maandag extreme dorst en droge mond. Alleen is mijn huisarts met vakantie dus kan pas komende maandag afspraak maken zodat ik een bloedprikken formulier kan krijgen. Ook even laten kijken naar je lever en/of schildklier. Kunnen ook problemen met moeheid geven

één jaar geleden

Schildklier idd even checken!

één jaar geleden

Het is hier al gezegd maar: bloedprikken idd. Heb ik ook gedaan. Ik bleek echt een enorm tekort te hebben aan vitamines en ijzer. Ben nokkie gegaan op werk, dat heeft mij de ogen geopend. Stel je voor dat t thuis was gebeurd met de kleine (toen 13 maanden) in m'n armen op de trap...

één jaar geleden

Kom net een testje tegen van psychologie magazine. Tis geen dokter, maar vind vaak wel verhelderend om te checken hoeveel van je klachten “normaal” zij en in hoeverre het “abnormaal” is. https://test.psychologiemagazine.nl/test/ben-je-gewoon-moe-of-te-moe/pagina/1133

één jaar geleden

Je kan trouwens ook gewoon bij de Kruidvat van die ijzerpillen halen (bruistabletten). Vond ik ook al super fijn, na een week merk je al verschil.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon slaapt echt al minstens een jaar volledig door. Overdag slaapt hij ook als een roosje. Je hebt vrijwel geen omkijken naar hem. Maar ik ben op. Echt op. Ik weet niet hoe het zit met de verdeling bij jullie thuis, maar bij ons komt 90% van alles op mij terecht. Dit is een discussie die ik al jaren voer… maar goed, in combinatie met 32 uur werken is het gewoon teveel denk ik. Volgende week gaan we een weekje naar de zon en ik hoop daar weer een beetje op te kunnen knappen ☀️. Het laten checken van je vitamines (vooral D en B12) is sowieso een goed idee!

één jaar geleden

Wat vervelend dat je nog steeds zo bent. Klinkt inderdaad alsof je lijf nog niet helemaal in balans is. Inderdaad bloed laten prikken. Verder zou het ook nog aan je hormoonhuishouding kunnen liggen. Die wordt vaak wel vergeten. Hormonen kunnen gekke dingen met je doen. Verder wat mij te binnen schiet is voeding. Ff een paarweken geen suiker en bewerkte producten, zo min mogelijk brood. Even een reset. Ik heb de sapjes van Frecious een tijdje geleden besteld en naast gezond eten, heeft mij dat erg geholpen. Succes ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Houd je ons op de hoogte?🍀

één jaar geleden

Je zou eens koolhydraatarm kunnen proberen te eten, dan hebben je minder suikerdips. Ik ben geen dokter, maar het is geen depressie. Zoals @shjb ook aangeeft; dan zijn je gedachten echt pikzwart. Ik heb zelf 2 x een depressie meegemaakt, trust me, je weet het dan zeker. Het lijkt meer op een burn out, of zoals iedereen hier aangeeft check je ijzergehalte bij de dokter of ga eens naar een homeopaat.